Studielaptop natuurkunde

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

WithinYuuri

Studielaptop natuurkunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 16:00

Hallo allemaal!

Ik zit al een tijdje te kijken naar een laptop voor mijn studie, en inmiddels twijfel ik tussen 2 laptops. Ik ga natuurkunde studeren in Amsterdam en er zitten niet superveel eisen aan mijn laptop.

De twee waar ik tussen twijfel (even niet nader gespecificeerd, niet nodig voor mijn vraag ;)) zijn:
Een 14 inch laptop met 256 GB SSD
Een 15,6 inch laptop met dezelfde specificaties, maar 128 GB SSD.

Nou wil ik eigenlijk 256 GB SSD, want alleen al met gewoon middelbare school gebruik zit ik nu op 60 GB :o En 14 inch aan scherm vind ik ook goed. Alleen een 15,6 inch heeft een ingebouwd numeriek toetsenbord en de 14 inch niet. Ik dacht dat een numeriek toetsenbord misschien best handig gaat zijn met natuurkunde, met programmeren en modelleren enzo. Misschien mensen met een technische opleiding die daar iets over te zeggen hebben?

Mijn vraag is dus vooral: is een numeriek toetsenbord echt dusdanig handiger met modelleren ed of maakt het niet heel veel uit? Want in dat geval is de keuze snel gemaakt ;)

Alvast heel erg bedankt!

And [o] is coming.

nessinator

Re: Studielaptop natuurkunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:27

In mijn ervaring (Scheikunde, aardig wat matlab programmeren) lukt het prima zonder numeriek, en ik denk dat je echt veel meer lol van dat extra geheugen gaat hebben dan van een apart numeriek deel. (ik heb wel een draadloos toetsenbord met numeriek, dat kan natuurlijk ook :-))

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:02

Wat is het verschil in gewicht? Ik heb zelf een 13 inch en na m'n 17 inch laptop was dat echt een verademing. Dat kan misschien ook helpen om de beslissing gemakkelijker te maken. En idd beide "nadelen" kun je verhelpen. Het geheugen met een externe harde schijf en het numerieke toetsenbord evt met een draadloos toetsenbord

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-17 14:44

Het verschil in gewicht is een halve kilo. Maar ik heb intussen een laptop gevonden die aan beide antwoorden voldoet dus eigenlijk is deze vraag niet meer heel relevant haha :D

And [o] is coming.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie