Geld vermist op werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:47

Eliine schreef:
Heb zo'n soort akkefietje ook aan de hand gehad toen ik bij de mac werkte vroeger. Werd ik ook op het matje geroepen dat mijn kassa 20 euro te weinig had en dat het van mm loon werd afgetrokken. Maar wat ik al ontdekt had was dat er in mijn pauze door de manager doodleuk andere werknemers op mijn kassa werden gezet als het druk was. Ik bleek in dat filiaal de eerste te zijn die daar iets van zei en niet akkoord ging met het aftrekken van loon. De rest liet het gewoon gebeuren 8)7

Als ze niet aan kunnen tonen dat het geld bij jou verdwenen is dan echt op je strepen gaan staan hoor! Zijn ze nou helemaal. Als hun systeem niet deugt mag jij daar niet voor opdraaien.


Exact hetzelfde meegemaakt en ook bij de Mac :')

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:49

Dit klinkt echt als een onwijs chaotische zaak. :') Ik heb bij een soortgelijke zaak gewerkt en daar ging het heel anders. Bezorgers kregen aan het begin van hun dienst een portemonnee met €50 erin. Dit tellen ze voordat ze beginnen met werken. Ze houden op een computer in het systeem bij welke bezorgingen ze doen gedurende de avond (steeds portemonnee bij zich). Aan het einde van hun dienst had het systeem dan uitgerekend hoeveel ze in hun portemonnee zouden moeten hebben. Dit werd dan samen met een medewerker van de kassa geteld. Op deze manier ging het nooit mis.
Zonder computersysteem kan het ook: bezorgers krijgen voor elke bestelling een 2e bonnetje mee dat ze moeten bewaren in hun portemonnee om uiteindelijk alles te kunnen tellen aan het einde van de avond.

Misschien een idee om een soortgelijk systeem voor te stellen aan je baas? Krijg je het tankbedrag wel weer terug als je het pint trouwens? (bonnetje altijd meenemen!)

En dat bij de Mc ken ik ook. :')

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:51

pfff lekkere zaak daar. Ik begrijp, na het lezen van dit topic, wel waarom zoveel mensen er de brui aan geven na een maand.
Als er zoveel geld mist met regelmaat, terwijl het personeelsbestand constant wisselt, zou ik toch eerder denken dat de bazen zelf (of 1 van de 2) geld achterover drukken. Of, zoals iemand net al suggereerde, ze doen dit om de roulatie erin te houden en ze zo altijd personeel op proef hebben...die zwart worden uitbetaald; scheelt ze heel wat kosten.

Hopelijk komt er wat positiefs uit het gesprek vandaag...en anders idd weg wezen daar

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:54

Plus als ze het bewust doen en voor elkaar krijgen dat de medewerker dan maar het geld van het salaris af laat trekken dan hoeven ze minder salaris uit te betalen.

Bloodymary
Berichten: 4549
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:55

Ze mogen dat missende geld ook helemaal niet verrekenen met salaris. Uiteraard wel als ze aan kunnen tonen dat er gestolen is, met bewijs. Maar niet als dat niet is en ze denken dat een personeelslid een fout heeft gemaakt. Bijvoorbeeld door iemand teveel wisselgeld terug te geven. Dat soort fouten zijn de verantwoordelijkheid van de werkgever en niet van de werknemer.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:03

Vervelend zeg TS! Ik zou als ik jou was sowieso de moeite nemen om zelf een lijstje bij te houden van wat er in je portemonnee zit als je weggaat, wat je er onderweg in stopt en hoeveel er in zit als je weer terug komt. Als je het zelf nog even natelt voordat je de portemonnee inlevert dan weet je beter waar het fout is gegaan als ze zeggen dat het niet klopt ;)

xxCYNNxx

Berichten: 5662
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:08

Bloodymary schreef:
Ze mogen dat missende geld ook helemaal niet verrekenen met salaris. Uiteraard wel als ze aan kunnen tonen dat er gestolen is, met bewijs. Maar niet als dat niet is en ze denken dat een personeelslid een fout heeft gemaakt. Bijvoorbeeld door iemand teveel wisselgeld terug te geven. Dat soort fouten zijn de verantwoordelijkheid van de werkgever en niet van de werknemer.


klopt, dat mag idd niet. Maar genoeg bedrijven die het wel degelijk proberen hoor. Zolang het personeel er niet tegen in gaat, komen ze er toch mee weg.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:08

xxCYNNxx schreef:
pfff lekkere zaak daar. Ik begrijp, na het lezen van dit topic, wel waarom zoveel mensen er de brui aan geven na een maand.
Als er zoveel geld mist met regelmaat, terwijl het personeelsbestand constant wisselt, zou ik toch eerder denken dat de bazen zelf (of 1 van de 2) geld achterover drukken. Of, zoals iemand net al suggereerde, ze doen dit om de roulatie erin te houden en ze zo altijd personeel op proef hebben...die zwart worden uitbetaald; scheelt ze heel wat kosten.

Hopelijk komt er wat positiefs uit het gesprek vandaag...en anders idd weg wezen daar

Precies mijn gedachte. Als het zó vaak gebeurt, en toevallig ook bij jou terwijl jij zeker bent dat er niks gejat is, zou ik ook achter mijn oren krabben.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 16:09

pmarena schreef:
Vervelend zeg TS! Ik zou als ik jou was sowieso de moeite nemen om zelf een lijstje bij te houden van wat er in je portemonnee zit als je weggaat, wat je er onderweg in stopt en hoeveel er in zit als je weer terug komt. Als je het zelf nog even natelt voordat je de portemonnee inlevert dan weet je beter waar het fout is gegaan als ze zeggen dat het niet klopt ;)


Bedankt! Ja ik hou het zelf al bij, daardoor weet ik zelf ook zeker dat ik geen fout heb gemaakt. Heel vervelend dus.


PeerAppel schreef:
Dit klinkt echt als een onwijs chaotische zaak. :') Ik heb bij een soortgelijke zaak gewerkt en daar ging het heel anders. Bezorgers kregen aan het begin van hun dienst een portemonnee met €50 erin. Dit tellen ze voordat ze beginnen met werken. Ze houden op een computer in het systeem bij welke bezorgingen ze doen gedurende de avond (steeds portemonnee bij zich). Aan het einde van hun dienst had het systeem dan uitgerekend hoeveel ze in hun portemonnee zouden moeten hebben. Dit werd dan samen met een medewerker van de kassa geteld. Op deze manier ging het nooit mis.
Zonder computersysteem kan het ook: bezorgers krijgen voor elke bestelling een 2e bonnetje mee dat ze moeten bewaren in hun portemonnee om uiteindelijk alles te kunnen tellen aan het einde van de avond.

Misschien een idee om een soortgelijk systeem voor te stellen aan je baas? Krijg je het tankbedrag wel weer terug als je het pint trouwens? (bonnetje altijd meenemen!)

En dat bij de Mc ken ik ook. :')


Goed idee! Ga ik zeker voorstellen.
Bij tanken krijg ik idd wel het bedrag terug.

Voor de rest ook allemaal bedankt voor de suggesties en tips. Ik lees ze allemaal maar heb het nogal druk dus kan niet op iedereen antwoorden.

linoleum

Berichten: 6491
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:13

Bloodymary schreef:
Ze mogen dat missende geld ook helemaal niet verrekenen met salaris. Uiteraard wel als ze aan kunnen tonen dat er gestolen is, met bewijs. Maar niet als dat niet is en ze denken dat een personeelslid een fout heeft gemaakt. Bijvoorbeeld door iemand teveel wisselgeld terug te geven. Dat soort fouten zijn de verantwoordelijkheid van de werkgever en niet van de werknemer.

Dit dus! Dus absoluut niet akkoord gaan met aftrek van je loon. Is nou eenmaal een risico van het voeren van een bedrijf.

En nog over de verzekering. Stel dat jij zelf gewond raakt ten gevolge van een ongeval tijdens je werkzaamheden, kan jij je werkgever aansprakelijk stellen. Maar dit wordt een stuk lastiger als je niet op papier een contract hebt.

Anoniem

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:16

Inderdaad absoluut niet akkoord gaan met aftrek van je loon. En kijk uit met weggaan op slechte voet want het klinkt niet alsof ze heel makkelijk zijn met het uitbetalen van salaris.

Ik zou op m'n strepen gaan staan en aangeven dat je het belachelijk vind dat je zonder bewijs beschuldigd wordt en dat je er alleen nog wilt blijven werken als er een beter systeem komt voor het bijhouden van het geld dat in de portemonnee moet zitten. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij als 17-jarige 50 euro minder loon krijgt van je bijbaantje omdat zij niet goed tellen oid. Overigens zeg je dat je 6 dagen werkt, dat mag wettelijk gezien voor zover ik weet ook niet. Elke week moet minstens 2 rustdagen bevatten.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:26

Typisch dat dit nét gebeurt voordat ze je een contract aan gaan bieden. Dit klinkt misschien achterdochtig, maar kan het niet zijn dat ze dit gebruiken als een manier om van hun zwartwerkers af te komen voordat ze hen wit moeten gaan uitbetalen?
Dit is allemaal wel heel toevallig.

Sterkte met je gesprek zo meteen!

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:28

Wendy schreef:
Typisch dat dit nét gebeurt voordat ze je een contract aan gaan bieden. Dit klinkt misschien achterdochtig, maar kan het niet zijn dat ze dit gebruiken als een manier om van hun zwartwerkers af te komen voordat ze hen wit moeten gaan uitbetalen?
Dit is allemaal wel heel toevallig.

Sterkte met je gesprek zo meteen!


Dit zou nog wel eens heel erg goed kunnen, 2 maanden iemand zwart laten werken ivm 'proefperiode' en dan snel de deur uit..

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:37

Coconut schreef:
Eliine schreef:
Heb zo'n soort akkefietje ook aan de hand gehad toen ik bij de mac werkte vroeger. Werd ik ook op het matje geroepen dat mijn kassa 20 euro te weinig had en dat het van mm loon werd afgetrokken. Maar wat ik al ontdekt had was dat er in mijn pauze door de manager doodleuk andere werknemers op mijn kassa werden gezet als het druk was. Ik bleek in dat filiaal de eerste te zijn die daar iets van zei en niet akkoord ging met het aftrekken van loon. De rest liet het gewoon gebeuren 8)7

Als ze niet aan kunnen tonen dat het geld bij jou verdwenen is dan echt op je strepen gaan staan hoor! Zijn ze nou helemaal. Als hun systeem niet deugt mag jij daar niet voor opdraaien.


Exact hetzelfde meegemaakt en ook bij de Mac :')



In de Belgische Mac ook gehad :') Hier werden de kassa's altijd door de manager geteld achter gesloten deur en bij een kassaverschil werden we gelijk op het matje geroepen. Ik had zelfs een verschil in mijn kassa toen ik een hele dag heb moeten afgeven aan de Drive In. Heel de dag geen geld aangeraakt _O-

Veel sterkte ts, het maakt de werksfeer er niet beter op helaas.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:52

Wat doen sommige moeilijk over ontslag nemen. Daar is niks mis mee hoor. Zeker niet als je 17 bent en het een bijbaantje is.

Ik heb eigenlijk altijd ontslag genomen bij mn vorige werknemers. En met goede verstandhouding weggegaan. Maar ik hoef ook geen uitkering, dus hoef mij daar niet druk om te maken.

Anoniem

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:54

Het ligt hier wel wat ingewikkelder als ik het zo lees @onpaard. Als ze uiteindelijk niet beschuldigd wordt en ze gaat weg is het uiteraard haar goed recht en is er niks mis mee, maar als haar werkgevers haar beschuldigen van diefstal en ze dient als reactie daarop haar ontslag in kan dat heel akelig staan. Ook als ze geen bewijs hebben gaat 'we beschuldigden haar van diefstal en toen pakte ze onmiddellijk haar biezen' als een lopend vuurtje langs allerlei potentiële werkgevers waar TS dan later echt weer last van kan krijgen.

Bloodymary
Berichten: 4549
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:57

Misschien een idee om de belastingdienst hier eens over in te lichten.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:01

Ze kunnen haar nooit aangeven bij de politie of iets dergelijks omdat ze a geen bewijs hebben en b omdat ze zwart werkt.

Ook geloof ik niet dat ze hierdoor ooit problemen krijgt met solliciteren.

Hutcherson

Berichten: 7382
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:05

Ojajoh schreef:
RoyceMack schreef:
maar goed, stel jij maakt schade bij het wegbrengen van een bestelling. Je rijdt tegen iemand aan. Dan maakt het niks uit of je een contract hebt toch? je moet gewoon de schade vergoeden of aanspraak doen op je aansprakelijkheidsverzekering/WA. Als iemand jou schade aandoet, moeten zij het vergoeden/hun aansprakelijkheidsverzekering. Een bedrijfsongeval kan gebeuren maar dat geld toch alleen als het onder werk tijd op de werkvloer gebeurt met machines etc van het bedrijf?

Anyway, ik zou me daar ook niet prettig voelen.

Hoho... nee als je in dienst bent en je bent met bedrijfsmateriaal onderweg dan valt het zeker weten onder de verzekering van het bedrijf. Schuldig al dan niet schuldig. De verzekering van het bedrijf waar je werkt dient het uit te maken met de verzekering van de tegenpartij.
Anders zouden koeriers, vrachtwagen chauffeurs ect niet verzekerd zijn tegen bedrijfsongevallen


Ik heb zelf een bedrijf. Ik heb alleen een beroepsverzekering waardoor je dus verzekerd bent als je daadwerkelijk het beroep ergotherapeut hebt, en je zet een foutief hulpmiddel in waardoor de client meer schade krijgt dan daarvoor en dat valt te verwijten aan jouw vaardigheden. ALs je dan een claim krijgt zijn we verzekerd. Ik heb het er met mijn boekhouder (en bedrijfsadviseur) overlegt wat voor verzekeringen ik nog meer moet hebben en zij gaven aan dat er geen verzekering is voor mijn bedrijf dat schade dekt. Je werkt met je eigen auto/fiets, met hulpmiddelen van de praktijk. Voor de rest als je schade rijdt aan iemands auto dan gaat dat gewoon van je eigen WA verzekering, en als je schade krijgt moet de dader het betalen. Dat is verder niet verzekerd via het bedrijf. Hetzelfde geldt als je een scootmobiel van iemand schade maakt, dan gaat dat van de aansprakelijkheidsverzekering af van de therapeut die de schade toebrengt.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:08

RoyceMack schreef:
Ojajoh schreef:

Hoho... nee als je in dienst bent en je bent met bedrijfsmateriaal onderweg dan valt het zeker weten onder de verzekering van het bedrijf. Schuldig al dan niet schuldig. De verzekering van het bedrijf waar je werkt dient het uit te maken met de verzekering van de tegenpartij.
Anders zouden koeriers, vrachtwagen chauffeurs ect niet verzekerd zijn tegen bedrijfsongevallen


Ik heb zelf een bedrijf. Ik heb alleen een beroepsverzekering waardoor je dus verzekerd bent als je daadwerkelijk het beroep ergotherapeut hebt, en je zet een foutief hulpmiddel in waardoor de client meer schade krijgt dan daarvoor en dat valt te verwijten aan jouw vaardigheden. ALs je dan een claim krijgt zijn we verzekerd. Ik heb het er met mijn boekhouder (en bedrijfsadviseur) overlegt wat voor verzekeringen ik nog meer moet hebben en zij gaven aan dat er geen verzekering is voor mijn bedrijf dat schade dekt. Je werkt met je eigen auto/fiets, met hulpmiddelen van de praktijk. Voor de rest als je schade rijdt aan iemands auto dan gaat dat gewoon van je eigen WA verzekering, en als je schade krijgt moet de dader het betalen. Dat is verder niet verzekerd via het bedrijf. Hetzelfde geldt als je een scootmobiel van iemand schade maakt, dan gaat dat van de aansprakelijkheidsverzekering af van de therapeut die de schade toebrengt.

Misschien moet je je toch eens opnieuw laten voorlichten een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Zoiets https://www.centraalbeheer.nl/zakelijk/ ... gLfkvD_BwE

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:11

Dat niet alleen, maar het is haar beroep om te bezorgen, dus dan zijn ze wel degelijk verplicht je te verzekeren

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:24

Wendy schreef:
RoyceMack schreef:
Ik heb zelf een bedrijf. Ik heb alleen een beroepsverzekering waardoor je dus verzekerd bent als je daadwerkelijk het beroep ergotherapeut hebt, en je zet een foutief hulpmiddel in waardoor de client meer schade krijgt dan daarvoor en dat valt te verwijten aan jouw vaardigheden. ALs je dan een claim krijgt zijn we verzekerd. Ik heb het er met mijn boekhouder (en bedrijfsadviseur) overlegt wat voor verzekeringen ik nog meer moet hebben en zij gaven aan dat er geen verzekering is voor mijn bedrijf dat schade dekt. Je werkt met je eigen auto/fiets, met hulpmiddelen van de praktijk. Voor de rest als je schade rijdt aan iemands auto dan gaat dat gewoon van je eigen WA verzekering, en als je schade krijgt moet de dader het betalen. Dat is verder niet verzekerd via het bedrijf. Hetzelfde geldt als je een scootmobiel van iemand schade maakt, dan gaat dat van de aansprakelijkheidsverzekering af van de therapeut die de schade toebrengt.

Misschien moet je je toch eens opnieuw laten voorlichten een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Zoiets https://www.centraalbeheer.nl/zakelijk/ ... gLfkvD_BwE

Dit. Als een werknemer schade toebrengt tijdens het werk, is in eerste instantie de werkgever daarvoor verantwoordelijk. Dat geldt zelfs voor bijvoorbeeld het rijden naar een cliënt (zakelijke rit), zelfs als daarvoor een privéauto gebruikt wordt. Als de werkgever aan kan tonen dat er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid, dan pas kan de werknemer verantwoordelijk gesteld worden.

Het is mogelijk daar vanaf te wijken door schriftelijk vast te leggen dat de werknemer verantwoordelijk is voor bepaalde zaken, maar enkel als de werknemer zich daarvoor kan verzekeren. Zou daar een eigen risico aan vast zitten, dan moet de werkgever dat eigen risico vergoeden aan de werknemer.



In dit geval houdt dat in dat tenzij de werkgever het opzettelijk achterhouden van geld aan kan tonen, het onder het bedrijfsrisico valt. Zelfs per ongeluk teveel teruggeven bij het wisselen is niet iets wat voor rekening van de werknemer komt.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:49

fenijro_tani schreef:
Kinke schreef:
Maar waarom zou jij nu opeens de schuldige zijn terwijl dit probleem al veel langer speelt TS?


Tja dat weet ik ook niet, vaak dan wordt het bedrag wat er mist gesplit onder de werknemers.
Nu is mijn zus maar een bezorging weg, en weten ze nog dat ze het terug gaf. Dus is het voor mij alleen.

Maar komt erop neer dat zij steeds geld missen, en dat het volgens hen altijd de schuld is van een werknemer. Dus wij mogen er dan voor opdraaien.




Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga het er vandaag over hebben, en ik kijk of ze mij er nog van beschuldigen. Zo niet, en ze bieden hun excuses aan dan kijk ik het nog even aan. Als ze het wel doen stap ik gelijk op.


Wat is dit voor idioterie?!?! Er mist geld en alle werknemers mogen daarvoor opdraaien?! Zijn ze nou helemaal betoeterd? En iedereen slikt dat maar?
Ik zou echt heel snel wegwezen. Ik ga toch niet betalen voor de fout van een ander/ het wangedrag van een ander?

Zonder dat zij kunnen bewijzen dat jij het was mogen ze het zeker niet op jou verhalen. En als er wel bewijs is, dan zou je bij elk ander bedrijf gewoon ontslagen worden.

Twee maanden proeftijd mag ook niet voor een tijdelijk contract. Dat is dan 1 maand.
Zwart uitbetalen mag ook al niet...

Er gebeurd een hoop in dat bedrijf wat ontzettend tegen de wet is. Ik zou er niet willen werken, hier krijg je vroeg of laat gedonder mee. Correctie, hier heb je nu al gedonder mee...

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:56

eilleen333 schreef:
Twee maanden proeftijd mag ook niet voor een tijdelijk contract. Dat is dan 1 maand.

Als ze een contract voor minimaal twee jaar aanbieden, dan mag een proeftijd van twee maanden wel. Kans dat ze dat doen is miniem, maar het zou wel mogen.

Bij contracten van een half jaar of korter mag trouwens weer helemaal geen proeftijd vastgelegd worden. :)

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 20:54

Ik ben net klaar met werken. We hebben het erover gehad, en wat er nu precies met de €50 was is erg vaag. Volgensmij is ie weer terecht. Had de man van mijn baas een andere bezorging nog geen geld terug gelegd.
We hebben afgesproken dat we nu het geld op een briefje schrijven. We moeten ook onthouden aan wie we het geld laten uittellen zodat als het niet zeker is we het kunnen oplossen.
Geld wordt niet van mijn rekening afgetrokken.

Omdat het nu zo is opgelost neem ik niet direct ontslag, maar ik ga wel kijken naar andere banen en als ik iets vind neem ik ontslag.