HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:56

Kost zoiets veel tijd? Lijkt me leuk om te doen. :j

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:28

Ik vond het heel erg meevallen qua les- en praktijkdagen, volgens mij was het indertijd (2014) 1 lesdag en 1 praktijkdag per 14 dagen. Daarnaast ben je natuurlijk veel aan het oefenen met je eigen paard/kudde en besteed je tijd aan het afleggen van praktijkbezoeken. Dus het kost meer tijd dan die twee lesdagen per 14 dagen, maar die tijd deel je zelf in. Plus: je bent met paarden bezig, dus het voelde voor mij heel vaak niet als studiewerk :)

Edit; ik zie nu dat je reageerde op het berichtje van Josien, excuus! Laat mijn post toch staan, voor het geval iemand geïnteresseerd mocht zijn in de minor

josien_m_
Berichten: 2425
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:23

De lesmomenten kloppen nog steeds. Het is wel een 30 ec programma, je mag dus naast 2 praktijkdagen zelf oefenen ook veel lezen/bestuderen, onderzoeken en uiteindelijk schrijven! Zo kom je op een vol weekprogramma.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:12

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Ik heb mijn eerste 6 studiepunten behaald! Voelt toch wel erg fijn haha. Vooral omdat ik zo twijfelde over het niveau. En natuurlijk is het eerste blok wat makkelijker omdat ze wat soepeler nakijken. Maar ik voel me nu wel rustiger.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 08:20

sanneloveyou schreef:
Hoe gaat het bij jullie allemaal? Ik heb mijn eerste 6 studiepunten behaald! Voelt toch wel erg fijn haha. Vooral omdat ik zo twijfelde over het niveau. En natuurlijk is het eerste blok wat makkelijker omdat ze wat soepeler nakijken. Maar ik voel me nu wel rustiger.

Ah lekker!
Bij mij gaat het goed, ik heb motivatie en ben echt goed bezig voor school al zeg ik het zelf
Nog geen studiepunten binnen, over 3 weken heb ik het eerste tentamen. Die is wel heel groot (3 vakken tegelijk) dus zie er wel een beetje tegenop, maar we gaan t zien!

Hebben jullie ook al stage? Die van mij is erg leuk :)

Jess_Ashlinn
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:35

Zit er hier toevallig iemand in jaar 2 van SPH? En welke uitstroomprofielen doen jullie? Ik twijfel tussen GGZ agoog en jeugdzorg

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:24

Volgt iedereen hier de voltijd opleiding of zijn er ook die de deeltijd opleiding mwd volgen?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:27

@HouVanUtopia, ik volg zelf de voltijd MWD opleiding.

Hier gaat alles nog goed, maar ik merk wel dat stage, school en werk best zwaar is zo samen :+

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:49

Ja dat heb ik ook. Ik werk standaard 6 dagen in de week nu met stage erbij. En maandag is mijn terugkom dag op school..
Daarnaast heb ik ook vooral avonddiensten en werk ik in een café. Dus vrije avonden ken ik bijna niet meer haha. En overdag in het weekend werk ik in de dag horeca :')
O ja en nog ergens 4 keer in de week tijd voor het paard vinden.

Ik ben blij als ik klaar ben met de opleiding en gewoon 1 baan heb.

Waar liep jij ook alweer stage adindaa?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:30

Pff Inney, je bent er maar druk mee.
Ik ben blij dat ik alleen werk in het zomerseizoen. Met 4 dagen stage en 1 dag school ben ik ook echt wel toe aan weekend. Ik heb wel ideale stagetijden dat ik vooraf nog makkelijk naar stal kan gaan of kan gaan sporten :o

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:32

Bij wat voor soort bedrijf lopen jullie allemaal stage?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:42

Ik loop stage bij een dagbehandeling voor kinderen en jongeren van 6 - 16 jaar met een licht verstandelijke beperking, vaak in combinatie met andere problematieken. De dagbehandeling is een onderdeel van Pluryn

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:28

Kiimm_ schreef:
Pff Inney, je bent er maar druk mee.
Ik ben blij dat ik alleen werk in het zomerseizoen. Met 4 dagen stage en 1 dag school ben ik ook echt wel toe aan weekend. Ik heb wel ideale stagetijden dat ik vooraf nog makkelijk naar stal kan gaan of kan gaan sporten :o


O heerlijk toch, gewoon lekker van genieten haha!
Ik woon best duur, dus ik heb het geld helaas nodig. Maar stage gaat voor en als ik het niet meer trek dan moet ik maar even met wat minder rondkomen! Want het paard blijft ook sowieso haha!
Leuke stage heb je! Wat vind je er het leukste aan?

Ik loop stage bij een organisatie die jongeren/jongvolwassenen begeleid naar de zelfstandigheid.
Heel interessant, kom veel tegen. GGZ, persoonlijkheidsstoornissen, verslavingen etcetera.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:51

Ik loop stage bij een soort loopbaanorganisatie, wat we zowel op locatie als op scholen geven :D heb het er wel echt naar mijn zin!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:04

Inney schreef:
Kiimm_ schreef:
Pff Inney, je bent er maar druk mee.
Ik ben blij dat ik alleen werk in het zomerseizoen. Met 4 dagen stage en 1 dag school ben ik ook echt wel toe aan weekend. Ik heb wel ideale stagetijden dat ik vooraf nog makkelijk naar stal kan gaan of kan gaan sporten :o


O heerlijk toch, gewoon lekker van genieten haha!
Ik woon best duur, dus ik heb het geld helaas nodig. Maar stage gaat voor en als ik het niet meer trek dan moet ik maar even met wat minder rondkomen! Want het paard blijft ook sowieso haha!
Leuke stage heb je! Wat vind je er het leukste aan?

Ik loop stage bij een organisatie die jongeren/jongvolwassenen begeleid naar de zelfstandigheid.
Heel interessant, kom veel tegen. GGZ, persoonlijkheidsstoornissen, verslavingen etcetera.


Ook interessant zeg. Ik heb ook zoiets gedaan, je komt dan inderdaad veel doelgroepen tegen.

Wat ik het leukste vind aan mijn stage? Vind ik erg lastig om te beantwoorden, ik vind zoveel leuk haha :o Ik vind het erg leuk dat geen 1 dag hetzelfde is en je steeds nieuwe manieren van aanpak moet proberen. Daarnaast vind ik hechting problematiek en agressie interessant om mee te werken, en die kom ik op mijn stage best veel tegen!

Majabeestje
Berichten: 3813
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:07

Leuk om allemaal te lezen!
Ik heb nu ruim 10 jaar geleden mijn opleiding MWD afgerond en werk nog altijd met veel plezier in de hulpverlening, ondanks dat ik de studie niet altijd een succes vond ben ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Je kan zoveel kanten op!
Succes allemaal :)

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:29

Ik loop stage op een beschutte werkplaats voor mensen met een zware beperking die dus niet ergens anders kunnen werken. Ik loop hier mee in verschillende functies namelijk als werkbegeleider, persoonlijk begeleider en werkcoach dus volg ook de enkele trajecten van mensen die naar buiten gedetacheerd worden of bijv. WIA aanvragen.
Daarnaast ga ik een paar dagen meelopen op de AG afdeling van het UWV in Enschede om te kijken hoe dat reilt en zeilt. Moet dit jaar 320 uur praktijk doen dus gebruik die uren echt ter oriëntatie om te kijken wat ik wel of niet wil. Weet al wel ongv welke richting maar nog niet echt welke functie precies. Dus daarom gekozen voor twee stages waar ik veel kan zien en verschillende functies mag bekleden

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:51

Hoi! Ik kom even binnenvallen. Momenteel aan het afstuderen voor mijn opleiding tot verpleegkundige, ik doe een BBL opleiding, werk 36 uur en ga 2 dagen om de week naar school toe. Omdat ik toch opzoek ben naar een klein beetje meer ritme in mijn leven (nachtdiensten vind ik niet zo top) zit ik eraan te denken om deze opleiding volgend jaar in een deeltijd variant te starten. Ik heb er al veel over gelezen en ga op 4 november naar de open dag van Avans. Lees in dit topic veel positieve verhalen. Ik weet alleen nog niet precies hoe het gaat in de deeltijd variant met stage / vaste baan etc, kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

Loeky01
Berichten: 7318
Geregistreerd: 25-09-10

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:25

Ik volg momenteel de voltijdvariant bij de Avans, net mijn eerste thuistentamens ingeleverd (3). Dus nog even spannend :=

Over de deeltijd weet ik dus helaas niet veel, maar mocht je iets anders willen weten laat maar weten. Ik heb zelf als vooropleiding een on-afgeronde mbo-v opleiding en ben wel afgestudeerd als doktersassistente en ook een jaar gewerkt als assistente.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 23:25

Is er hier iemand met ervaring in de (jeugd)zorg die ik even wat vragen mag stellen?

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:57

SophieFT schreef:
Is er hier iemand met ervaring in de (jeugd)zorg die ik even wat vragen mag stellen?


Ik werk in de jeugdpsychiatrie kun je daar ook wat mee ?

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:58

Wel in de zorg. Vraag maar raak miss dat ik je kan helpen. Wil t altijd proberen iig

Majabeestje
Berichten: 3813
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:16

Ik werk jaren in de jeugdhulpverlening. Vraag maar raak.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 00:27

Ga jullie allemaal een pb sturen! Bedankt!!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:18

Majabeestje schreef:
Ik werk jaren in de jeugdhulpverlening. Vraag maar raak.


Ik wordt zelf onwijs enthousiast om de opleiding social work te gaan volgen om richting jeugdzorg werker te gaan.

Hoe zijn de baankansen? Hoeveel uur per week besteed je op kantoor?
Leer je het om dingen niet mee naar huis te nemen?