Momenteel werk ik 38,75 uur per week bij mijn werkgever in loondienst. Ik werk dan 5 dagen van 7,75 uur (exclusief pauze). Nu wil ik graag 36 uur, namelijk 4 x 9 uur werken zodat ik de maandag vrij kan zijn. Echter, ik loop tegen wat dingen aan waardoor ik twijfel.
Als ik mijn rooster laat zoals het is, dus de 38,75 uur per week, krijg ik er 12 ATV dagen bij. Dan heb ik ongeveer 6 a 7 weken vakantie per jaar. Ook is mijn eindejaarsuitkering hierdoor wat hoger.
Als ik voor de 36 uur kies, ben ik de maandag heerlijk vrij maar heb ik natuurlijk geen 12 extra vrije dagen. Dan zal ik het moeten doen met 16 vakantiedagen (4 weken). Ook zullen mijn werkdagen langer zijn. Momenteel werk ik van 8 tot 16:15, dit zal dan tot 17:30 uur worden.
Vwb salaris maakt het niet zo heel veel uit. Ik ga er natuurlijk wel iets op achteruit, maar niets wat niet op te vangen is.
Misschien wat handige side info over mijn prive situatie zodat dit misschien kan worden meegenomen in de afweging: ik woon samen met mijn vriend, heb 2 paarden (1 bijrijd en 1 van mezelf) en wil daarnaast 1 tot 3 keer per week gaan sporten (als mijn blessure dat in de toekomst toelaat). Ook gaan we regelmatig uit eten/een avondje weg.
Momenteel hebben we een starterswoning gekocht op mijn inkomen, maar in de toekomst willen we samen een groter (en dus zeer waarschijnlijk duurder) huis gaan kopen. De mindering in mijn salaris heeft natuurlijk wel invloed op de mogelijke hypotheek.
Waar zouden jullie voor kiezen in mijn situatie en waarom?