allereerst, ik neem dit jaar sowieso een tussen jaar om te werken en na te denken wat ik wil. Zomaar een opleiding beginnen is niks voor mij en tegenwoordig vrij duur als het niet goed is

Het is al weer nacht en voor de zoveelste keer lig ik te piekeren. Wat wil ik met mijn leven? Eigenlijk weet ik het antwoord wel, maar hoe kom ik er? Mijn droom is vanaf kleins af aan om in een dierentuin te werken, of eigenlijk met exotische dieren. En hier heb ik veel voor over, héél veel. Na de basisschool ben ik de HAVO gaan doen en deze netjes afgesloten. Helaas, geen scheikunde oid, maar dit is niet het grootste probleem denk ik.
Na de HAVO ben ik, ook om andere redenen, naar het MBO gedaan. Ik ben net klaar met de 2 jarige variant van de opleiding Dier en Management en heb twee geweldige stages gelopen in twee goede dierentuinen. In een van deze dierentuinen probeer ik ook binnen te komen op de Retail afdeling, dan ben ik in ieder geval bekent en binnen.
Maar nu, het knaagt aan me om toch een hbo en eventuele universitaire studie te gaan volgen. Ik heb de hersenen, maar het heeft me tot mijn mbo nooit echt mee gezeten

Zomercursussen oid is geen probleem en ook naar het buitenland niet. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer en en en

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat iemand mij misschien kan helpen. Zoals ik al zei, ik wil een jaar gaan werken en nadenken. Misschien kan ik via een organisatie opklimmen, maar ook dat vind ik er lastig in te schatten.