Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:19

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben student Leraar Nederlands aan de NHL in Leeuwarden en hoop dit jaar ook af te studeren :)

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:02

Iedereen die vandaag ook begint met z'n afstudeerstage: succes!
Vind het enerzijds spannend maar heb er ook wel zin in.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:26

Ik meld me hier ook.
Ben vandaag toevallig begonnen aan mijn afstudeer stage en hoop in juli van 2018 mijn diploma in ontvangst te nemen.

Ik studeer hippische bedrijfskunde aan de Aeres hogeschool

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:56

Ik kan helaas nog niet beginnen aan mijn afstudeerstage. De stageopdracht moet nog goedgekeurd worden door het hoofd van de bachelor, daarvoor moet ik eerst een opzetje schrijven van de opdracht. Dit gaat in samenwerking met de begeleider van de stage zelf uiteraard en ik zit nog op antwoord van hem te wachten :P Pas als hij goedkeuring heeft gegeven kan de opzet naar het hoofd van de bachelor voor goedkeuring.

Zoveel geregel :+

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:10

Ghostattack schreef:
Ik kan helaas nog niet beginnen aan mijn afstudeerstage. De stageopdracht moet nog goedgekeurd worden door het hoofd van de bachelor, daarvoor moet ik eerst een opzetje schrijven van de opdracht. Dit gaat in samenwerking met de begeleider van de stage zelf uiteraard en ik zit nog op antwoord van hem te wachten :P Pas als hij goedkeuring heeft gegeven kan de opzet naar het hoofd van de bachelor voor goedkeuring.

Zoveel geregel :+


Dat was hier ook, maar moest dan voor juli binnen zijn. Altijd vervelend als je op antwoord moet wachten.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:14

Ja normaal gezien zijn er hier ook deadlines, maar ik heb toestemming van de examencommissie om mijn stage buiten het reguliere tijdspad te doen. Ik moet dus letterlijk alles zelf regelen en doen :')

Venix

Berichten: 1747
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: where the heart belongs ♥

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:22

Ik ben vandaag begonnen met afstuderen. Ik heb verplicht mijn studiejaar moeten omdraaien, vandaar dat ik nu de eerste 5 maanden moet afstuderen en de tweede 5 maanden mijn minor heb, ipv andersom. :)

Anoniem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:07

Succes allemaal! Ik heb nu eerst 2 periodes mn minors en daarna komt het afstuderen.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:14

Hallo, ik meld me ook :D Nog even een halfjaartje naar school en dan vanaf februari beginnen met mijn afstudeerstage. Ik studeer CMD aan de Hanze Hogeschool in Groningen :)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:16

Hebben jullie ook zoveel moeite met het verzinnen van een onderwerp voor je scriptie? Kan echt niets verzinnen

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:19

Bij ons bedenk je je opdracht voordat je begint, met het bedrijf. Alleen wat ik zou doen is van de baan dus heb zelf ook geen opdracht nu.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:26

Bij ons had de hogeschool een paar onderwerpen waar je op mocht solliciteren en dat heb ik gedaan. Dus hoef zelf niet creatief te zijn, want dat zou mij ook nooit lukken.

angelax

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:26

Bij ons wordt ook met het bedrijf overlegd over het onderwerp. Anders zou ik er ook niet uitkomen :=

Venix

Berichten: 1747
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: where the heart belongs ♥

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:57

Ik heb/had een onderwerp in combinatie met een organisatie maar dit onderwerp blijkt niet haalbaar dus ik moet in overleg iets anders gaan doen.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:01

Ik meld me ook! Begin vandaag aan een 1 jarige master in Rotterdam, mn scriptie begin ik in januari aan. Ik heb er wel zin in :j

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:02

Wij hebben een opdracht van het bedrijf tijdens de stage en moeten daarnaast een onderzoek doen over een bepaald onderwerp. Mijn stage bedrijf kwam gelukkig met een opdracht maar moet nu dus nog een onderwerp voor het onderzoek hebben..

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:09

Veel mensen die met hun opdracht zitten te klooien zie ik....

Ik meld me ook! Net begonnen aan mijn afstudeerstage voor mijn studie CMD aan de HAN. Ook hier is mijn opdracht nog niet volledig goedgekeurd, gaat echt afhangen van het PvA die eind deze week moet worden opgeleverd. Door logistieke fouten etc was echter pas donderdag duidelijk dat ik echt nu kon beginnen, en loop daarom al wat achter met het PvA. Handig :') wel HEEL blij met mijn begeleider vanuit school! Iemand die affiniteit heeft met mijn stagebedrijf en hij reageert ontzettend snel op de mail. Wat een verademing.

Ik heb wel de gratis koffie gemist :+ haha.

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:23

Nirvana_ schreef:
Veel mensen die met hun opdracht zitten te klooien zie ik....

Ik meld me ook! Net begonnen aan mijn afstudeerstage voor mijn studie CMD aan de HAN. Ook hier is mijn opdracht nog niet volledig goedgekeurd, gaat echt afhangen van het PvA die eind deze week moet worden opgeleverd. Door logistieke fouten etc was echter pas donderdag duidelijk dat ik echt nu kon beginnen, en loop daarom al wat achter met het PvA. Handig :') wel HEEL blij met mijn begeleider vanuit school! Iemand die affiniteit heeft met mijn stagebedrijf en hij reageert ontzettend snel op de mail. Wat een verademing.

Ik heb wel de gratis koffie gemist :+ haha.


Leuk dat we dezelfde opleiding aan dezelfde school doen.
Je PvA red je wel joh, ik had mijne na een weekje af.
Hier ook een fijne docent, heel meedenkend (en ze reageert op mails whoo, dat deed m'n vorige docentbegeleider niet :+ )

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:35

Mag ik me hier ook melden? Ik verwacht dat ik in januari 2018 formeel afstudeer. Dan heb ik mijn master geschiedenis, traject Duitslandstudies op zak! Ik studeer trouwens aan de UvA. De master is éénjarig, maar ik loopt een semester uit ivm twee (facultatieve) stages. Gisteren mijn laatste stagedag gehad en nu alleen nog even mijn scriptie afmaken. Het eerste hoofdstuk heb ik in mijn vakantie geschreven, de tweede hoop ik over 3,5 week af te hebben en zo werk ik gestaag door :P

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:36

Selina schreef:
Nirvana_ schreef:
Veel mensen die met hun opdracht zitten te klooien zie ik....

Ik meld me ook! Net begonnen aan mijn afstudeerstage voor mijn studie CMD aan de HAN. Ook hier is mijn opdracht nog niet volledig goedgekeurd, gaat echt afhangen van het PvA die eind deze week moet worden opgeleverd. Door logistieke fouten etc was echter pas donderdag duidelijk dat ik echt nu kon beginnen, en loop daarom al wat achter met het PvA. Handig :') wel HEEL blij met mijn begeleider vanuit school! Iemand die affiniteit heeft met mijn stagebedrijf en hij reageert ontzettend snel op de mail. Wat een verademing.

Ik heb wel de gratis koffie gemist :+ haha.


Leuk dat we dezelfde opleiding aan dezelfde school doen.
Je PvA red je wel joh, ik had mijne na een weekje af.
Hier ook een fijne docent, heel meedenkend (en ze reageert op mails whoo, dat deed m'n vorige docentbegeleider niet :+ )


Ah ja, tof! Welk profiel doe je? Ik doe Media Management, verschil met de andere profielen is er aardig :')
Haha, vast wel. Ik zit alleen een beetje te dubben of ik het standaard ICA format gebruik, of een format die een ex-docent van mij predicte. Laat die ex-docent nou ook docent zijn voor de organisatie waarvoor ik afstudeer :+

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:50

Nirvana_ schreef:
Ah ja, tof! Welk profiel doe je? Ik doe Media Management, verschil met de andere profielen is er aardig :')
Haha, vast wel. Ik zit alleen een beetje te dubben of ik het standaard ICA format gebruik, of een format die een ex-docent van mij predicte. Laat die ex-docent nou ook docent zijn voor de organisatie waarvoor ik afstudeer :+


Content design.
Met de richtlijn van den HAN zit je wel altijd goed, maar zou gewoon kijken wat beter werkt dan. Ik vind bijv de planningsmethode uit de richtlijn niet passend, dus daarvoor ga ik ook een alternatief zoeken.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:40

Heb ik eindelijk een onderwerp verzonnen gaat mn begeleider allemaal vage vragen stellen :')

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:54

Ik kom er net achter dat, in tegenstelling tot voorgaande jaren, we dit jaar geen uitstel meer kunnen krijgen. Eerder kon je in totaal 4 (dacht ik) weken uitloop krijgen als je dat voor een bepaalde datum aanvroeg.

Sinds dit jaar blijkbaar niet meer.... Wat is de regel op jullie scholen?

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:56

Jaa mag ik mij hier ook melden? *\o/*
Ik studeer illustratie aan de Willem de Kooning Academie (kunstacademie) en ben op het moment bezig met mijn minor Data Design. Die duurt tot de kerstvakantie en dan in januari beginnen we met ons afstudeerproject, waarbij je in principe zelf mag weten wat je doet.

Ik hoef geen afstudeerstage te doen, wij hadden enkel een korte meeloopstage van 4,5 maand afgelopen schooljaar!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:00

Welkom, Warboel! :D
Wat tof! Wat zijn de eisen aan je afstudeerproject? Of heb je echt de vrijheid en maak je iets kunstzinnigs? :P (sorry, geen ervaring mee!)

Ik ga je website eens bekijken, ben nieuwsgierig :D