Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:12

Vanochtend het verlossende antwoord in mijn mail gehad. Mijn plan van aanpak/onderwerp zijn goedgekeurd *\o/* *\o/* *\o/*

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:22

Zoooh ik ben weer beter en zit op dit moment op stage. Moet nu wel gaan opschieten met mijn plan van aanpak, maarja ik had dan ook geen tijd om ziek te worden :') :')

@NoLimit_93. Zo het wachten duurde even, maar gelukkig is alles goedgekeurd. Gefeliciteerd :D :D
Wat ga je nu doen of mag je doen?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:24

Fijn dat je weer beter bent mememe!

And gefeliciteerd NoLimit!

Ik ben nog op mijn feedback aan het wachten..

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:42

Fijn dat je weer back to work bent mememe !

Nog even in spanning wachten dus Gracezellaa, weet je wanneer je het kan verwachten ongeveer ?

Ik mag nu beginnen met het schrijven van mijn scriptie en moet even contact opnemen met mijn scriptiebegeleider vanuit school om afspraken te maken over het hoe en wat.

Maar ben deze week erg druk op werk, woensdag vriend ophalen van het vliegveld, weekendje weg naar de Veluwe en vrijdag nog een college en huiswerk maken dus weet nog niet wanneer ik ermee aan de slag ga.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:56

Ik hoop "binnenkort". Geen idee dus. Heb nu dus lekker veel vrije tijd

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:29

Whoohoo nice Nolimit! *\o/* *\o/* *\o/*

Geniet nog even van je vrije tijd Gracezella!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:45

Ahh super fijn Nolimit!!

Oo vrije tijd...jaloers daraop Gracezellaa haha! Geniet ervan

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:03

Gefeliciteerd No Limit! Fijn :)

Ik ben ook jaloers op je vrije tijd Gracezellaa, ik heb het redelijk rustig deze week, maar moet nog zo veel doen voor de scriptie deadline van 28 mei.

Heb afgelopen vrijdag wel mijn onderzoeksvoorstel moeten presenteren en heb het gelukkig gehaald! Studiepunten binnen en een go om verder te gaan aan het onderzoek! *D

Ik ga casestudies doen met daarin ook interviews. Wat voor onderzoeksmethoden/technieken gaan jullie gebruiken?

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:51

Top no limit!!

Ik heb vandaag aan mijn plan van aanpak gewerkt en daarbij wat aan het brainstormen geweest met een vriend.
Die had erg nuttige input, dus dat meteen verwerkt!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:54

Wat fijn Nolimit!

Ik ben per 1 April klaar nu. Heb mijn laatste 2 lastige vakken gehaald en heb vrijdag de toets van het vak wat ik nu volg. Dan ben ik 5 maanden vrij en begin in september met mijn master omdat ik anders 5 maanden studiegeld betaal voor 10 luttele punten. Zo meteen het eerste gesprek met mijn tutor van mijn master, gok dat hij over het in april starten hetzelfde zal zeggen als de studieadviseurs, gewoon niet doen en lekker in september beginnen.

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:54

*\o/*

Ik heb voorlopige goedkeuring van m’n onderwerp gekregen.
Krijg deze week een begeleider toegewezen en kan nu beginnen met mn PVA verder uitwerken.

Fijn Birgit dat je verder kan en studiepunten in the pocket zijn altijd lekker!
Viel dat wat mee je onderzoeksvoorstel presenteren? Ik moet dat ook nog doen :=

Even op adem komen is ook wel even prettig Fennadev! :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:05

Jeeej goed bezig roxiie *\o/*

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:18

Gaat prima bij iedereen zo te horen. Ik heb nog steeds vrij, maar het begint bijna wel te kriebelen om wat te gaan doen. Zou net mijn begeleiders een mail sturen, maar het postvak van een van hen zit vol. Dan werkt een reminder sturen ook niet...
Ik ben ondertussen bezig mijn nichtje te helpen met haar Pabo scriptie. Totaal ander vak, maar als het een duidelijk rapport is, dan zou ik het ook prima moeten snappen :)
Verder ben ik van plan om me nog wat in vakliteratuur te verdiepen. Veel basis dingen die we in het eerste jaar hebben gehad (5 jaar geleden), zijn toch alweer wat weg gezakt. Wel handig om straks weer te weten als ik opzoek ga naar een baan.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:54

Ik heb vanmiddag gesprek met mijn begeleider en opdrachtgever. Ben heel benieuwd, heb er nog 0,0 vertrouwen in dat het goed gaat komen..

We gaan het zien...

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:35

Marjoow schreef:
Ik heb vanmiddag gesprek met mijn begeleider en opdrachtgever. Ben heel benieuwd, heb er nog 0,0 vertrouwen in dat het goed gaat komen..

We gaan het zien...


Hoe komt het dat je er zo weinig vertrouwen in hebt?

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:10

Paloedie schreef:
Marjoow schreef:
Ik heb vanmiddag gesprek met mijn begeleider en opdrachtgever. Ben heel benieuwd, heb er nog 0,0 vertrouwen in dat het goed gaat komen..

We gaan het zien...


Hoe komt het dat je er zo weinig vertrouwen in hebt?

Omdat het tot nu toe enorm stroef verloopt in de communicatie met mijn opdrachtgever. Plus dat we geen duidelijke afspraken hebben, en als we iets afspreken dit nog wel eens zonder overleg of toelichting verandert en daar kan ik niet goed mee omgaan.

Dus ik ben heel benieuwd hoe dit gesprek gaat lopen :)

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:13

Mag ik mij ook melden?
Ik ben op dit moment bezig met een eenjarige master in de richting van inkoop en supply chain management. Ik zit momenteel nog in de UK. Vanaf halverwege april zal ik beginnen met het schrijven van mijn thesis. Vorige week het voorstel moeten inleveren (heel globaal en kan gelukkig nog her en der aangepast worden). Ik ga een onderzoek doen in de richting van leveranciersmanagement/strategisch partnerschap/relatiemanagement/samenwerking (om precies te zijn buyer-supplier collaboration in the Facility Management Industry in the Netherlands). Ik heb hiervoor namelijk Facility Management gedaan, dus vandaar!

Nu was ik gisteren een artikel aan het lezen en vanuit dat artikel kwam ik uit bij een internationale standaard voor het ontwikkelen en managen van samenwerkingen. Afgeleid van een Britse Standaard. Punt van het verhaal, ik dacht dit is veel interessanter, nieuwer en orgineler dan mijn huidige vraag. Nu wil ik dus meer de focus leggen op die internationale standaard. Er zijn alleen nog geen Nederlandse bedrijven die gecertificeerd zijn met deze norm. Dus momenteel ben ik heel hard aan het denken hoe ik dit precies vorm kan gaan geven haha.

Moet het onderzoek eigenlijk zo vormgeven dat ik data van "potentiele nederlandse bedrijven" kan verzamelen. Maar ben er nog niet over uit. Gelukkig nog heel even de tijd om het specifieker te maken, maar mocht er hier iemand een beetje in dezelfde richting zitten en nog een geweldig idee hebben? Let me know!

Ik zal trouwens het onderzoek zelfstandig uitvoeren, niet intern via een bedrijf, maar verschillende bedrijven verzamelen om mee te werken aan dit onderzoek (al had ik ook alweer twijfel of ik niet beter er een soort case study van kon maken hhaa).

Al bij al, nog een hoop te doen!
Mijn thesis moet trouwens begin september ingeleverd worden!


Ik zal trouwens op een later moment even het topic bijlezen, zodat ik een idee heb van jullie onderzoeken!

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:47

Welkom Laura_ . Klinkt als een hele hoop wat je inderdaad nog moet doen. Als je eenmaal bent begonnen dan valt het meestal wel toen, maar het eerste begin is lastig. Lijkt mij ook lastig dat je niet intern bij een bedrijf zit, maar gewoon zelfstandig. Knap hoor, doe ik je niet na!

@Marjoow, hoe gaat het nu?

Ik heb net mijn plan van aanpak weer ingestuurd naar mijn begeleider, ik ben heel benieuwd wat de beste man er van vindt. De eerste keer hoefde ik een hoofdstuk aan te passen en verder vond hij het prima. Waarschijnlijk gaat die man weer eerst kijken en als het goed genoeg is gaat het door naar de afstudeercomissie. ;(

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:39

Gaat goed! Ik kan lekker aan de slag en de druk is van de ketel :D

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:52

Dat klinkt al een stuk beter :D ..
Blij dat je lekker aan de slag kunt :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:58

Klinkt goed!

Ik had afgelopen dinsdag weer een afspraak met mijn scriptiebegeleider. En man man man, wat is die man enthousiast :') Hij ziet het helemaal zitten, geloof ik. Ik moest afgelopen maandag mijn voorlopige inleiding inleveren en hij verwacht binnen 3 weken het eerste deel (van de 3) af en in zijn mailbox. Hij wilde eerst binnen 2 week, maar dat leek me een beetje te enthousiast :=

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:25

Ik heb zojuist mijn voorlaatste tentamen gehad *\o/* Sowieso wel gehaald denk ik, twijfelde over 6 vragen en moet er 27 vd 42 goed hebben.

En vanochtend afspraak gehad met mijn scriptiebegeleider (tevens 1ste beoordelaar) en ze ziet in elk geval geen reden waarom ik het niet zou halen. Dus dat is ook wel erg fijn. :D Nu nog mijn resultaten sectie aanpassen/aanvullen en een discussie schrijven. Maar eerst leren voor het tentamen van donderdag...die wordt wel pittig ben ik bang -O-

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:38

Goede berichten allemaal! Fijn dat je het weer ziet zitten Marjooow!

Ik zit nog steeds op mijn feedback te wachten. Van een supervisor kreeg ik te horen dat ik het deze week kon verwachten, dus ben benieuwd of dat nog komt. De andere zei 2.5 week geleden dat het zo spoedig mogelijk zou komen, en verder niks meer van gehoord. Nu ga ik volgende week een weekje reizen, dus eigenlijk maakt het niet uit of het nu nog komt, heb toch geen tijd meer om er aan te werken. Maar een beetje frustrerend is het wel, ben ook steeds een beetje gespannen als ik mijn mail check.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:08

Gracezellaa o dat is inderdaad wel irritant als je zo lang op je feedback moet wachten : (

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:24

@ Gracezellaa jeetje dat is wel heel vervelend dat je nu nog moet wachten op je feedback. Hopelijk mailen ze nog zometeen en weet je waar je aan toe bent.

Zo ik mag mijn plan van aanpak naar de afstudeercommissie sturen, maar nu moeten we nog uitvogelen wie dat moet gaan sturen ik of mijn docent. Altijd spannend zo :')