Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:32

@Morris bij mij was dit wel zo. Inleiding was in mijn voorstel ook iets van 4 pagina's en uiteindelijk zijn dit er 8-9 geworden

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:37

@Birgit_ Haha gehaald is gehaald inderdaad, waarschijnlijk gaat niemand je vragen over welk cijfer dat je had.

@Morris Welkom! Is heel herkenbaar, wij waren verplicht om 6 tot 8 pagina's theorie in ons onderzoeksrapport te verwerken. Volgens mij mag je wel meer literatuur gebruiken, maar moet dit dan verdieping zijn in de literatuur die je al gebruikt heb. Je kan dan niet meer hele nieuwe theorie erin verwerken. Zo moesten wij het doen, maar dat verschilt heel erg.

Ik ben hier al zenuwachtig aan het worden :o .. Morgen na 12 uur weet ik of ik geslaagd ben of niet, spanning!!!

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 14:46

Mij een poosje weer afgezonderd van dit topic :o


1e concept is ingeleverd, daar krijg ik eind deze week feedback op.
Ik ben het 4e jaar ingegaan met 6 toetsen open van mijn 2e jaar :o

Inmiddels 4 gehaald.
Komende weken heb ik nog duits mondeling en mijn tentamen.
En data analyse.


Dus mijn lijstje voor de komende weken
-Leren voor de toetsen
-logboek afmaken
-feedback van 1e concept verwerken
-En verdediging inplannen ik probeer in de week van 16-20 juli en anders word het eind augustus

Zo komt het voor mij wel heel dichtbij niet verwacht.

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 14:52

Loes1996 schreef:
Vandaag niet officieel eindgesprek gehad met Mn stage begeleidster. Ze wil me een 8 geven! Afhankelijk dus van de beoordeling van mijn universiteitsbegeleifer haal ik mijn stage gewoon met een 8:D


Mag jouw stage begeleidster van het bedrijf dat geven? mijn school geeft aan wat het bedrijf er van denkt maakt hun niks uit zolang de scriptie maar voldoet aan het eisen.


Sem_ schreef:
Iedereen die het gehaald heeft gefeliciteerd! Iedereen die nog even moet heel veel succes en ik duim voor iedereen mee. Zelf heb ik net te horen gekregen dat ik mijn scriptie heb afgerond met een 8.9, super blij mee natuurlijk! Nu officieel afgestudeerd. :D


gefeliciteerd :D


Marjoow schreef:
Wat een mooie cijfers! Ik hoop dat ik net aan een 6 ga halen _O-
Gefeliciteerd iedereen die klaar is :D

zelfde hier 6 is goed genoeg :')


ivda schreef:
Shoot, heb dus net gehoord dat mijn scriptie niet goed is |(
Nu als een gek aan de slag om alles te verbeteren en hem de 20 ste voor de tweede keer in te leveren.
Dan hoor ik 5 juli mijn nieuwe uitslag. Heb ik wel helaas pas 30 augustus mijn eindgesprek.
Maar als mijn scriptie 5 juli voldoende is mag ik in ieder geval met mijn baan beginnen vanaf september, dus dat is in ieder geval een lichtpuntje!

Hoe gaat het verder met iedereen hier?
Gefeliciteerd Sem_!

oh wat balen hopelijk ga je het halen!

Loes1996 schreef:
Zo ik ben afgestudeerd!! Thesis gedoe wel en zwaaaar genaaid met t cijfer maar goed ik ben afgestudeerd!!! <3

gefeliciteerd !


Paloedie schreef:
Gefeliciteerd aan de afgestudeerden! Ik heb dit topic een beetje gemeden aangezien het hele afstuderen me heel veel spanning en stress opleverde.

Afgelopen maandag heb ik feedback op mijn concept scriptie gehad, vrijdag 22 lever ik definitief in en de 28e verdediging.

Tickets naar de Bahama's zijn opeens heel aantrekkelijk...


Dan ga ik met je mee naar de Bahama's :')

De helft van de klas zegt al dat ze het liefst nu waren gestopt, maar dat ze een studieschuld aan overhouden houd ze tegen :')

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:02

Jeeeej het is gelukt :D Ik ben officieel afgestudeerd.. *\o/* *\o/*
Als eindcijfer had ik een 7, dat vind ik dan weer minder, maar a fijn niemand die er naar gaat vragen :')

Heel veel succes allemaal, de laatste loodjes voor de meesten al :D

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:14

Gefeliciteerd mememe! *\o/* En een 7 is supergoed joh, lekker van genieten :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:19

Gefeliciteerd !!! Een 7 is dikke prima dus lekker van genieten!

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 09:20

mememe schreef:
Jeeeej het is gelukt :D Ik ben officieel afgestudeerd.. *\o/* *\o/*
Als eindcijfer had ik een 7, dat vind ik dan weer minder, maar a fijn niemand die er naar gaat vragen :')

Heel veel succes allemaal, de laatste loodjes voor de meesten al :D


Super goed ! ik ben al blij met een 7 :')



Ik heb gisteren al een klein beetje feedback gekregen, er moeten nog wel heel wat puntje veranderd worden om hoger te scoren. Maar hij zei niet dat het slecht was -O- dus ik heb nog hoop -O-

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:24

Nog 24 uur tot mijn deadline :'(:'(

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:59

Nice mememe! Ik doe met je mee, ik ben ook geslaagd met een 7 *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Echt heel blij dat het klaar is, ik was dinsdag zo zenuwachtig voor mn verdediging.. De opmerking was wel dat het verslag summier was, maarja dat heb ik dus met een hand getypt..

Paloedie nog heel veel succes!

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:43

Jeeeeej gefeliciteerd Loveslimpie *\o/* *\o/*
Dat zenuwachtige herken ik wel, had ik inderdaad ook heel erg. Zo blij dat het achter de rug is :')
Met éen hand typen wil ook moeilijk, alleen maar top dat je het gehaald hebt.

Succes Paloedie

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:47

Ik heb mijn concept ingeleverd, nu wachten op de feedback :-)

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:38

Gefeliciteerd alle afgestudeerden!
Ik heb vanmiddag mijn eindgesprek. Moet gaan discusieren over stellingen en ik ben echt zo ontzettend zenuwachtig..
Volgende week vrijdag onderzoek presenteren en als ik beiden haak afgestudeerd!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:33

Succes Britt_Sisi! :)

Gister de uitslag gehad dat mijn scriptie voldoende is om te mogen presenteren/verdedigen :D Dit staat maandag gepland en daarna hoor ik gelijk of ik het heb gehaald (en dus afgestudeerd ben). Ik vind die presentatie nog het spannendse deel van het hele afstuderen denk ik :+

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:05

Voor de mensen die het hebben gehaald: Gefeliciteerd!
Voor de mensen die mogen verdedigen/presenteren, succes!!

Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat ik mijn scriptie mag verdedigen! Bij ons betekent het eigenlijk dat je al voor 95% bent afgestudeerd :)

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:06

Wat fijn!
Ja ik vind het eindgesprek en het presenteren ook het engst.. gewoon een beetje misselijk van de zenuwen haha

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:58

Kan me het voorstellen dat dat spannend is! Bij ons is het echt meer een gesprek, je geeft alleen een korte pitch over je scriptie en de waarde voor het bedrijf (ik heb hem voor een bedrijf geschreven). Daarna gaan de examinatoren vragen stellen die ik moet beantwoorden.

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:27

Ik moet met studiegenoten discusieren over verschillende stellingen.

En presenteren volgende week is volgensmij echt alleen presenteren en daar een cijfer voor krijgen!

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:20

Voor alle geslaagden: van harte gefeliciteerd!!
Zal wel een enorme last van de schouders vallen he *\o/*

Vandaag de deadline om m'n onderzoeksverslag in te leveren.
Nu nog op stage en zo meteen een sollicitatie en dan nog even 2 uurtjes eraan zitten en het dan uploaden en dan wordt het afwachten.

3 juli beoordelingsgesprek op stage en dan weet ik of ik een voldoende heb voor m'n stage en verslag en als dat oké is heb ik 9/10 juli eindexamen gesprek. Dus nog 3 weekjes spannend hier.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:48

Grappig dat het per opleiding/hogeschool zo verschilt :) Bij ons is het 15 minuten presenteren en in de volgende 15 minuten gaan de begeleiders vragen stellen die je moet beantwoorden (de verdediging).

Het vervelende is alleen dat ik maandag al moet presenteren en ze nog steeds geen mail hebben gestuurd met de richtlijnen voor de presentatie, waardoor ik hem nog niet echt goed kan voorbereiden. Wordt soms echt een beetje moet van school -O-

Spannend xJurdyWonanx!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:02

MariaMaaike schreef:
Grappig dat het per opleiding/hogeschool zo verschilt :) Bij ons is het 15 minuten presenteren en in de volgende 15 minuten gaan de begeleiders vragen stellen die je moet beantwoorden (de verdediging).

Het vervelende is alleen dat ik maandag al moet presenteren en ze nog steeds geen mail hebben gestuurd met de richtlijnen voor de presentatie, waardoor ik hem nog niet echt goed kan voorbereiden. Wordt soms echt een beetje moet van school -O-

Spannend xJurdyWonanx!


Bij ons waren er helemaal geen richtlijnen, alleen beoordelingscriteria. Verder was het; zoek het uit. Vind de belangrijkste boodschappen in je werk en bedenk wat je nodig hebt om dit goed over te brengen.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:23

Gefeliciteerd aan alle geslaagden! Heb hier telkens met een schuin oog meegelezen maar het afstuderen viel mij zo erg tegen dat ik nog geen berichten verder wou plaatsen.

Heb afgelopen zondag mijn scriptie ingeleverd en heb geen idee wanneer ik iets hoor. 1 Klasgenoot is vandaag gebeld maar verder nog niemand. Vind het zo spannend ineens.
Ben nu al weken een docent aan het stalken dat hij mijn laatste 3 (!) niet heeft ingevoerd. Zo ontzettend frustrerend.

_Mellanie

Berichten: 2509
Geregistreerd: 11-12-07

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 18:04

Iemand hier tips voor een goede conclusie en samenvatting?
Mijn scriptie was goed, alleen ik moest toch wel nog aandacht besteden aan de conclusie en samenvatting

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:39

Succes met verdedigen voor degene die mogen!
Ik heb woensdag verdedigd en ben afgestudeerd met een 7.6!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:06

_Mellanie schreef:
Iemand hier tips voor een goede conclusie en samenvatting?
Mijn scriptie was goed, alleen ik moest toch wel nog aandacht besteden aan de conclusie en samenvatting

Kijk goed of je alle nodige info hebt en niet te veel erin zet. Licht van elk hoofdstuk de belangrijkste punten uit en maak daar een verhaal omheen. Je samenvatting moet het aantrekkelijk maken voor de lezer om verder te lezen of om te besluiten dat het niet voor hun geschikt is.