Horeca werkers gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Horeca werkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 12:02

Hoi horeca werkende bokkers

Ik heb wat vragen voor jullie aangezien ik zelf steeds vaker tegen dingen aanloop.

Ik werd zelf op het moment al 10 jaar in de horeca ben nu bijna 28 en steeds vaker denk ik wil ik dit wel heel mijn leven. Heel mn leven elke avond werken elk weekend alle feestdagen.
Ik heb een partner die mijn naamkeuze accepteert en er nooit over zal zeuren. Maar tuurlijk ziet die me ook liever vaker.

Ik merk vooral de laatste tijd dat ik het werk een sleur vind worden eentonig. Ik ben net overgestapt naar een ander bedrijf en echt onwijs naar me zin maar ik zit er nu alweer in een sleur. Terwijl het echt een groot goed lopend bedrijf is met dit weer savonds 300 avond eters.

En dan denk ik ben ik de enige die in de horeca werkt en het een sleur vind worden? Weekenden werken vind ik niet erg maar zou het heerlijk vinden om elke week 1 weekend dag te hebben. Of 1 avond of 1 dag overdag...

Hoe oud zijn jullie nu als ik rond kijk in de horeca zijn er overal maar weinig oudere mensen aan het werk behalve in de keuken. Bediening is bijna overal jong...

Me hoofd draait er over uren van

Ik hoop graag op reacties en meningen van andere horecatijgers want ja dat ben ik wel zou niet weten wat ik anders moet gaan doen en geniet elke dag weer op mijn werk maar toch bekruipt me gevoel steeds meer

Mias

Re: Horeca werkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:57

Hallo, ik volg je topic even.
Ik werk zelf ook alweer 10 jaar in de horeca, bediening. Zelf wordt ik deze zomer 30 jaar. Heb altijd met liefde in de horeca gewerkt. Maar de lange dagen (lees: 30 tot 32 uur in 3 dagen) breken mij op. Ook kan ik niet heel veel plezier meer halen uit mijn werk. Collega's zijn wel geweldig. Maar alle feestdagen, weekenden en lange uren breken mij op. Ook heb ik steeds vaker het gevoel dat ik qua werk niets nuttig doe voor de maatschappij.
Ik zit er over na te denken om een opleiding te gaan volgen. Verpleegkunde mbo 4 of verzorgende ig mbo 3.
Ben ik toch onder de mensen en kan ik wat nuttigs doen voor mensen/patiënten.
Maar dat is natuurlijk wel een hele grote stap. Van een betaalde baan weer gaan studeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:14

Ik werk "maar" 5 jaar in de horeca maar begrijp wel wat je bedoeld. Ik heb altijd verschillende dingen gedaan in de horeca (van een grote partycateraar naar dierentuin naar restaurant) en denk dat dat het voor mij niet zo eentonig maakt. ook zowel bediening als een simpele keuken. Ik werk nu alleen dik 1,5 jaar al voor dezelfde baas en krijg hopelijk/als het goed is binnen enkele maanden een contract voor onbepaalde tijd met vaste uren (laatste heb ik al die tijd al uiteraard) en wil dit echt niet snel opgeven :') word alleen wel "eentonig". Werk in een tapasrestaurant en we zitten vrijwel elke avond vol (130-145 couverts). Maar wat ik anders zou willen? Ik heb echt geen idee. Wil sowieso niet op kantoor, zorg vind ik heel leuk alleen de bezuinigingen die daarin getroffen zijn maakt het werk niet leuk.. dus blijf voorlopig maar hier op mijn plekje en wie weet wat er op mijn pad komt :) ik mag niet klagen met wat ik nu heb iig.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:37

Ik werk nu 7 jaar in de horeca, begonnen als bijbaan op mijn 15e. Ik heb een beetje het omgekeerde op dit moment, ik heb bijna geen zin om mijn studie af te maken omdat ik mijn werk zo leuk vind. Als het beter zou betalen, zou ik in de horeca blijven. Maar ik heb juist ontzettend wisselend werk. 'Officieel' sta ik in de bediening, maar ondertussen werk in onze nieuwe mensen in, ben ik ook stagebegeleider, doe ik meerdere bestellingen, regel ik van alles en nog wat voor de zaak. Ik sta bardiensten, ik bedien, ik ben gastvrouw, ik draai feesten in een aparte ruimte. Ik open de zaak (9 uur) en andere dagen sluit ik.
Heerlijk zoveel afwisseling, die vind ik niet in mijn studie. En dan hebben we geen enorm groot bedrijf zoals hierboven genoemd. Op een goede dag hebben we 65 eters of meer (max tot nu toe was 100) en hetzelfde aan lunchers.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:57

Hier ook horeca, 24 jaar, maar inderdaad wel als bijbaan.
Kijkend naar de restaurants in de buurt ben ik inderdaad al een van de ouderen. Verder staan mensen die ouder staan vooral in de bediening wanneer ze ook eigenaar zijn. Zelf vind ik het niet eentonig worden, maar dat is ook door de hoeveelheid feestjes die er zijn :j

Heb je er wel eens over nagedacht om een andere tak in te gaan? lunchroom? koffiebar? Dan heb je meer " normale" tijden. In gouda merk ik dat overdag de leeftijd hoger is dan in de avond :j

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 20:06

Fijn dat mensen me herkennen!

Wij werken fulltime in 4 dagen dus elke dag een dienst van 12 of 13 uur.
Bij mijn vorige baan was ik bedrijfsleiders en deed ik dus ook onwijs veel taken bruiloften aannemen roosters maken etc geweldig alleen was het echt een zomer bedrijf en zat ik heel de winter thuis na 3 jaar was ik daar klaar mee.

Ik heb ook me diploma voor de kinderopvang dus zou zo kunnen gaan solliciteren maar ben bang dat ik ergens het harde werken ook weer ga missen???

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:13

Ik heb vanaf me 16e in de horeca gewerkt, gestopt met me 45e.
Jaren een eigen cafe/zaal gehad.
Ik vind het nog altijd leuk. Eerst deden we buurt feesten hier thuis houden van onze buurt, kan er nog steeds van genieten. Alleen oberen is niet echt meer mijn ding.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:18

Ik heb anderhalf jaar in de horeca gewerkt (eetcafe waar ik van alles wat deed). Ik heb het er super leuk gehad en super veel geleerd maar menn.... Wat naar die tijden... In het begin ging het prima, ik vond het geweldig maar ik begon me er steeds meer aan te storen dat al mijn vrienden overdag werkte. Ik nooit wat te doen had. Me kapot verveelde, moest me zoveel mogelijk alleen vermaken overdag en dan zie je tegen een uur of 5/6 de eerste berichtjes verschijnen als: "wat gaan we vanavond doen" waarop ik altijd reageerde: "werken"

Ik heb een baantje gevonden bij de kruidvat. Hier werk ik nu 3 maanden en het bevalt me zo goed. Wat een bevrijding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:35

Hoi!

Het is net in welk bedrijf je zit.. ik heb meerdere bijbaantjes in de bediening gehad, 1 fulltime in de bediening en werk nu als leerling kok.

Bediening fulltime werkte ik van 07.00-15.00, 11.30-20.00 of 17.00-22.00. Hele schappelijke tijden.

Als leerling werk ik nu van: 09-15.30/16.30, van 12-21 of op zaterdag van 10.00-20.30. Nog steeds goed te combineren met paard en eventuele vriend! Ik heb de zondag zelfs vrij, maar vanaf september gebeurt dat niet meer bij het nisuwe bedrijf haha.

Bij ons is de ontbijtdienst zeker een jaar of 50-60! Die werken vooral van 06.30-14.00 of maximaal 15.00. De avond zijn de wat jongere mensen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 13:04

Dat is dan een hotel denk Ik?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:26

Ik werk nu ook bijna 5 jaar in de horeca en ik vind het -vaak- echt heel leuk! Ik weet wel dat ik het niet mijn hele leven zou blijven doen maar voor nu is het prima.
Ik vind het vooral fijn dat de werkdagen zo zijn dat ik, vooral in de winter, (bijna) nooit zit te klooien met in het donker naar mijn paard moeten.
Ik ben wel aan het kijken naar wat anders, meer passend bij mijn afgeronde opleiding en de opleiding die ik wil gaan doen, maar dat staat nogal op een laag pitje haha.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 21:57

Hoe oud ben je als ik mag vragen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:02

Ondanks dat ik de horeca een geweldig vak vind brak het mij ook op. Mijn man werkte in de bouw en als hij thuis kwam ging ik weg...
Via callcenters ben ik de administratie in gerold en tegenwoordig heb ik mijn eigen nagelsalon :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:17

Mijn ouders hebben een eigen horeca bedrijf. Dus van jongs af aan ging ik altijd al mee, snaaien in de keuken. Daarna ben ik al op jonge leeftijd gaan helpen in de bediening en keuken. Ik was toen 12/13 jaar. Ik ben nu 17 en ga nu naar het 2e jaar van de koksopleiding. Ik ben dus leerling kok. Hiervoor een jaar hotelschool gedaan maar dat vond ik niet uitdagend genoeg.

Bij mijn ouders bedrijf is het nooit een sleur geweest. Ontzettend leuk vond ik het. Bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik het minder naar mijn zin. Nu is het wel een sleur.

Ik weet niet of ik het altijd zal blijven doen. Ik heb de mogelijkheid om het bedrijf over te nemen maar dit is allemaal nog onzeker. Maar voor nu vind ik het super om te doen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:42

HouVanUtopia schreef:

Ik?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:01

Ik ben na een jaar gestopt bij mijn oude werk (ook horeca) omdat t niet meer zo beviel haha, lang verhaal en niet echt relevant maar ga nu in de dierentuin hier werken! Hebben ze horeca, maar ook attracties waar ik ingezet kan worden en de winkels enzo dus hoop dat t wat is.. ik begrijp je wel hoor, had na een jaar al dat t eigenlijk vaak hetzelfde is..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 00:51

Benthhh schreef:
HouVanUtopia schreef:

Ik?

Jaa

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 00:53

ElineGC schreef:
Mijn ouders hebben een eigen horeca bedrijf. Dus van jongs af aan ging ik altijd al mee, snaaien in de keuken. Daarna ben ik al op jonge leeftijd gaan helpen in de bediening en keuken. Ik was toen 12/13 jaar. Ik ben nu 17 en ga nu naar het 2e jaar van de koksopleiding. Ik ben dus leerling kok. Hiervoor een jaar hotelschool gedaan maar dat vond ik niet uitdagend genoeg.

Bij mijn ouders bedrijf is het nooit een sleur geweest. Ontzettend leuk vond ik het. Bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik het minder naar mijn zin. Nu is het wel een sleur.

Ik weet niet of ik het altijd zal blijven doen. Ik heb de mogelijkheid om het bedrijf over te nemen maar dit is allemaal nog onzeker. Maar voor nu vind ik het super om te doen.

Ene kant lijkt me dat geweldig een eigen zaak maar dan helemaal geen vrijheid meer.

Ik wil hier minimaal 1.5 jaar blijven werken dan ben ik bijna 30 en wordt het wel tijd te beslissen wat ik nu echt wil

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 00:59

HouVanUtopia schreef:

Citaat:
Ik?

Citaat:
Jaa

Ik ben 24!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:08

Ik ben 29 en werk nu 15 jaar in de horeca. Niet fulltime trouwens (op 2 jaar na dan..)

Veel van mijn vriendinnen (rond dezelfde leeftijd) hebben een verwante opleiding gedaan (middelbare hotelschool of hotelmanagement of gastheer/gastvrouw, enz) en zij werken fulltime in de horeca. Over het algemeen ken ik best wel veel 'leeftijdsgenoten' die dat doen.

Al snap ik jouw vraag/situatie ook wel erg goed!
Overal zie je jonge mensen in de bediening. Maar dan kun je het ook zo zien; jij bent ervaren, jij hebt meer productkennis, de baas kan op jou vertrouwen dat zijn zaak goed loopt en jij kan -mocht dat nodig zijn- het jongere personeel aansturen. Althans, dat is wel mijn ervaring :) Think positive!

Wat heb je eigenlijk gestudeerd?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:50

Sabini schreef:
Ik ben 29 en werk nu 15 jaar in de horeca. Niet fulltime trouwens (op 2 jaar na dan..)

Veel van mijn vriendinnen (rond dezelfde leeftijd) hebben een verwante opleiding gedaan (middelbare hotelschool of hotelmanagement of gastheer/gastvrouw, enz) en zij werken fulltime in de horeca. Over het algemeen ken ik best wel veel 'leeftijdsgenoten' die dat doen.

Overal zie je jonge mensen in de bediening. Maar dan kun je het ook zo zien; jij bent ervaren, jij hebt meer productkennis, de baas kan op jou vertrouwen dat zijn zaak goed loopt en jij kan -mocht dat nodig zijn- het jongere personeel aansturen. Althans, dat is wel mijn ervaring :) Think positive!

Thanks!
Ik ben ook heel positief hoor! Heb echt ernstig naar mijn zin! Ik weet alleen nog niet hoe ik echt precies verder wil, dat alleen, zeg maar.

Ik heb hippisch management gestudeerd (bewust nog niet in de paarden gaan werken, is een van mn plannen) en wil denk ik wel commerciële economie deeltijd gaan studeren.
Tussendoor heb ik nog communicatie management gedaan maar niet afgemaakt.
Ik wil dus uiteindelijk iets marketing/sales gericht in de paarden vinden, haha.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 01:15

Sabini schreef:

Ja dat is ook zeker Waar!

En mss als je later parttime gaat werken dat het ook wat beter gaat?

Ik heb horeca hotel management gedaan