Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
word alleen wel "eentonig". Werk in een tapasrestaurant en we zitten vrijwel elke avond vol (130-145 couverts). Maar wat ik anders zou willen? Ik heb echt geen idee. Wil sowieso niet op kantoor, zorg vind ik heel leuk alleen de bezuinigingen die daarin getroffen zijn maakt het werk niet leuk.. dus blijf voorlopig maar hier op mijn plekje en wie weet wat er op mijn pad komt
ik mag niet klagen met wat ik nu heb iig. 
ElineGC schreef:Mijn ouders hebben een eigen horeca bedrijf. Dus van jongs af aan ging ik altijd al mee, snaaien in de keuken. Daarna ben ik al op jonge leeftijd gaan helpen in de bediening en keuken. Ik was toen 12/13 jaar. Ik ben nu 17 en ga nu naar het 2e jaar van de koksopleiding. Ik ben dus leerling kok. Hiervoor een jaar hotelschool gedaan maar dat vond ik niet uitdagend genoeg.
Bij mijn ouders bedrijf is het nooit een sleur geweest. Ontzettend leuk vond ik het. Bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik het minder naar mijn zin. Nu is het wel een sleur.
Ik weet niet of ik het altijd zal blijven doen. Ik heb de mogelijkheid om het bedrijf over te nemen maar dit is allemaal nog onzeker. Maar voor nu vind ik het super om te doen.
Think positive! Sabini schreef:Ik ben 29 en werk nu 15 jaar in de horeca. Niet fulltime trouwens (op 2 jaar na dan..)
Veel van mijn vriendinnen (rond dezelfde leeftijd) hebben een verwante opleiding gedaan (middelbare hotelschool of hotelmanagement of gastheer/gastvrouw, enz) en zij werken fulltime in de horeca. Over het algemeen ken ik best wel veel 'leeftijdsgenoten' die dat doen.
Al snap ik jouw vraag/situatie ook wel erg goed!
Overal zie je jonge mensen in de bediening. Maar dan kun je het ook zo zien; jij bent ervaren, jij hebt meer productkennis, de baas kan op jou vertrouwen dat zijn zaak goed loopt en jij kan -mocht dat nodig zijn- het jongere personeel aansturen. Althans, dat is wel mijn ervaringThink positive!
Wat heb je eigenlijk gestudeerd?
Sabini schreef:Ik ben 29 en werk nu 15 jaar in de horeca. Niet fulltime trouwens (op 2 jaar na dan..)
Veel van mijn vriendinnen (rond dezelfde leeftijd) hebben een verwante opleiding gedaan (middelbare hotelschool of hotelmanagement of gastheer/gastvrouw, enz) en zij werken fulltime in de horeca. Over het algemeen ken ik best wel veel 'leeftijdsgenoten' die dat doen.
Al snap ik jouw vraag/situatie ook wel erg goed!
Overal zie je jonge mensen in de bediening. Maar dan kun je het ook zo zien; jij bent ervaren, jij hebt meer productkennis, de baas kan op jou vertrouwen dat zijn zaak goed loopt en jij kan -mocht dat nodig zijn- het jongere personeel aansturen. Althans, dat is wel mijn ervaringThink positive!
Wat heb je eigenlijk gestudeerd?