HBO 2017/2018!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:38

_mjwb schreef:
Zij is zeg maar mijn SLB'er dus dat schiet ook niet op... Het is gewoon echt balen want het zou wel leuk zijn geweest om mijn P te kunnen halen en dat op mijn CV te zetten.

Wat vreselijk dat het bij jullie ook zo is. Groepswerk is altijd erg vervelend, vind ik.

Volgend jaar ga ik wat anders doen, maar zou ik dan wel bijvoorbeeld "Jaar 1 IBL met ... punten gehaald" kunnen zetten?


Kan je trouwens dit vak niet herkansen, zodat je wel je punten binnenhaalt? Met die x-aantal punten gehaald, zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:40

Tuurlijk kan dat, het is jouw eigen CV, waarom niet? :)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:00

Jeetje wat een rot situatie zeg, _mjwb.

Hier begint het ook weer richting examens te gaan! We hebben dan minder lessen op school, zodat we al tijd aan het leren kunnen besteden. Maar mijn stresslevel gaat weer omhoog :+ gisteravond piekte 'ie weer even tot ongekende hoogtes := maar... vandaag ga ik beginnen met aanpakken ipv stressen als een kip zonder kop O:)

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:42

Hebben jullie alweer tentamens? Ik heb pas eind januari weer tentamens :+

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:43

Vandaag is lesweek 4 afgelopen... En hebben blokken van 6 weken. Dus nog 2 weken (eigenlijk meer 1,5 week) les, dan twee weken kerstvakantie (werken en heel hard studeren) en de week na de kerstvakantie alweer examens ja :j

Anoniem

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:46

Waarom groepswerk erg vervelend? Als je er al zo over denkt.. Dan kan je ook niet verwachten dat het lekker loopt!

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:35

Groepswerk kan altijd twee kanten op gaan, van geweldig tot aan vreselijk. :')
En dan natuurlijk de gradaties tussenin..

Ik heb nog een week stage. Dan een week school en dan alweer twee weken vakantie! Tentamens duren nog een tijdje gelukkig. :)

Stage bevalt mij erg goed, maar ben toch ook wel blij als ik weer in de collegezaal zit. :o

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:52

Ik ben nu al druk bezig met het leren van de tentamens. Heb er deze keer 6 ipv 2 (vorige keer), is wel een groot verschil. Ik vrees echt heel erg voor bedrijfseconomie, maar hoop nog duidelijke uitlegfilmpjes te kunnen vinden en eventueel wil een vriend mij bijles geven. Na de kerstvakantie hebben wij nog 1 week les, voornamelijk oefentoetsen en vragenuur. Week erna beginnen de toetsen. Tentamenstof is over het algemeen best veel..

Afgelopen week een 8,8 gehaald voor een marketing presentatie, sta nu een 8 afgerond dus wil voor mijn tentamen liefste een 6,9 halen zodat ik een 8 afgerond blijf staan :D

Hoe zit het met de drukte bij jullie?

ivda

Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:43

Elk project is bij ons bijna groepswerk.. Ik heb ondertussen door dat het echt heel erg van mijn medestudenten afhangt of het goed gaat of niet, met sommige kan ik zo slecht samenwerken! Nu hebben wij wel wat nieuws geleerd, namelijk de kernkwadranten/-kwaliteiten. Super interessant om dat als groep eens te bekijken, komen vaak nieuwe inzichten van waar iedereen elkaar dan ook weer op kan wijzen. Nu we dat doen gaan de groepsprojecten wel beter mijn inziens.

Net mijn scriptie opzet ingeleverd. Nu wachten op goedkeuring! Drukte valt verder nog mee.
Nette cijfers Saabineex!

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:04

Ik heb afgelopen vrijdag mn allerlaatste paper voor ons project ingeleverd. Man man man dat was werkelijk waar het grootste drama wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Als dat geen onvoldoende word... I fear for my academic career, mijn naam staat er (helaas) ook onder. zij mogen van mij alle credits nemen. :+. Ik word zo moedeloos van mn klasgenoten, denken altijd maar dat alles aan komt waaien.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:21

Jaloers op al die mooie cijfers!

Pff ik herken het helemaal bij jullie allemaal! Project groep is zo vreselijk.

Ik heb nu denk ik wel 5 gesprekken gehad met degene die over dit project gaat en ze gaat er helemaal niks aan doen. We zijn volwassen, dus we moeten het zelf maar uitzoeken. Afgelopen vrijdag moest ons project ingeleverd worden en morgen moeten we presenteren en onze PESTLIED analysis verdedigen. We moeten nog een introductie, conclusie, Political van PESTLIED, Argument map en Legal van PESTLIED. Ik word echt helemaal gek. Niemand doet wat en zelf ben ik al heel het weekend alles zelf aan het doen.

Een van mijn projectleden zou P en L doen en dat moest samen 1000 woorden zijn. Ik kreeg een document met 26 worden. Nou ik dacht dat ik gek werd.

Morgen wordt het dus een dikke vette onvoldoende en krijg ik mijn punten niet...

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:13

_mjwb schreef:
Jaloers op al die mooie cijfers!

Pff ik herken het helemaal bij jullie allemaal! Project groep is zo vreselijk.

Ik heb nu denk ik wel 5 gesprekken gehad met degene die over dit project gaat en ze gaat er helemaal niks aan doen. We zijn volwassen, dus we moeten het zelf maar uitzoeken. Afgelopen vrijdag moest ons project ingeleverd worden en morgen moeten we presenteren en onze PESTLIED analysis verdedigen. We moeten nog een introductie, conclusie, Political van PESTLIED, Argument map en Legal van PESTLIED. Ik word echt helemaal gek. Niemand doet wat en zelf ben ik al heel het weekend alles zelf aan het doen.

Een van mijn projectleden zou P en L doen en dat moest samen 1000 woorden zijn. Ik kreeg een document met 26 worden. Nou ik dacht dat ik gek werd.

Morgen wordt het dus een dikke vette onvoldoende en krijg ik mijn punten niet...


Ik heb nog een PESTLE analysis voor je klaar liggen hoor! Niet dat die van ons zo vreselijk goed was maar oke. x'D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:35

Graag! Misschien kan ik daar iets nuttigs uit halen want waar ik nu mee bezig ben is echt waardeloos en hopeloos 8)7

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:22

_mjwb schreef:
Graag! Misschien kan ik daar iets nuttigs uit halen want waar ik nu mee bezig ben is echt waardeloos en hopeloos 8)7


Ik ga effe voor je graven!

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:20

Wij hebben ook veel groepswerk... Ben er onderhand echt helemaal klaar mee. Het liefste doe ik nu zelf niks meer, maar dan komt er letterlijk niks van.. Volgende week voor onderzoek ons portfolio inleveren, als het goed is is dat de laatste samenwerking met dat groepje. Ik zit nu in mijn eerste jaar en ik vermoed dat er ca. 4 studenten mee gaan stoppen. Hoe zit het bij jullie?

Op dit moment erg druk bezig met tentamens voorbereiden, ik heb nog 4 weken maar voor je het weet is die tijd voorbij. Het is ook erg veel stof en moet voor sowieso 1 vak nog flink aan de slag..

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:26

Groepswerk, hou op hoor. We hebben nu een verslag van 5 pagina’s waarvan ik 4 heb getypt en de andere 2 samen net een halve denk ik... vreselijk

Anoniem

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:54

Groepswerk moet je toch echt leren hoor! :') Ik vind het juist wel leuk! Tussendoor beetje buurten, en je hoeft niet alles alleen te doen!

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:17

LidyK97 schreef:
Groepswerk moet je toch echt leren hoor! :') Ik vind het juist wel leuk! Tussendoor beetje buurten, en je hoeft niet alles alleen te doen!


Ben van mening dat die mensen uit mijn groepje het nog moeten leren. Ze denken alleen maar aan zichzelf. Ik vind samenwerken leuk mits iedereen zijn eigen dingen maakt, maar denk niet dat dat ooit 100% zo zal zijn.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:18

Groepswerk werkt alleen wanneer de andere studenten ook weten wat groepswerk inhoud... :n

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:28

Gelukkig ben ik niet de enige die zoveel problemen heeft met groepswerk. Fijn dat het bij jou wel gewoon goed gaat Lidy!

Ik heb zojuist 45 van de 46 pagina's zelf geschreven. Ik zit ongeveer aan de 17000 woorden en dan niet alle grafieken, tabellen, etc. meegeteld.

Als dit volgende periode ook zo gaat dan doe ik echt helemaal niks meer en kunnen ze het allemaal bekijken.

Nu moet ik morgenochtend extra vroeg opstaan om nog de laatste dingen af te maken, omdat hij eigenlijk vorige week vrijdag ingeleverd moest worden, maar ik heb een week uitstel gekregen omdat niemand ook maar iets doet.

Ik ga de namen van mijn projectleden er niet op schrijven in de hoop dat het apart nagekeken wordt en dan ze niet hetzelfde cijfer krijgen als ik. Dat zou echt heel oneerlijk zijn...

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:41

Ik heb vorig jaar met projecten echt nergens last ban gehad. Dit jaar is anders... dus snap de frustraties geheel!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:55

LidyK97 schreef:
Groepswerk moet je toch echt leren hoor! :') Ik vind het juist wel leuk! Tussendoor beetje buurten, en je hoeft niet alles alleen te doen!

Nee, fijn voor de anderen dat ze niet alles alleen hoeven doen maar dat zou niet hoeven betekenen dat ik nu maar alles alleen doe :+

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:07

_mjwb schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige die zoveel problemen heeft met groepswerk. Fijn dat het bij jou wel gewoon goed gaat Lidy!

Ik heb zojuist 45 van de 46 pagina's zelf geschreven. Ik zit ongeveer aan de 17000 woorden en dan niet alle grafieken, tabellen, etc. meegeteld.

Als dit volgende periode ook zo gaat dan doe ik echt helemaal niks meer en kunnen ze het allemaal bekijken.

Nu moet ik morgenochtend extra vroeg opstaan om nog de laatste dingen af te maken, omdat hij eigenlijk vorige week vrijdag ingeleverd moest worden, maar ik heb een week uitstel gekregen omdat niemand ook maar iets doet.

Ik ga de namen van mijn projectleden er niet op schrijven in de hoop dat het apart nagekeken wordt en dan ze niet hetzelfde cijfer krijgen als ik. Dat zou echt heel oneerlijk zijn...


Ook al zo'n drama... Balen zeg... Vreselijk. Heb je nog iets aan mijn stukken gehad, trouwens? Wat ik zou doen is inderdaad niet de namen van de rest van je leerlingen erbij zetten en er nog een aparte bladzijde bij maken wat JIJ allemaal gedaan hebt en wat de rest (niet) gedaan heeft. Zo heb ik dat met mijn project ook gedaan. Niet over jezelf heen laten lopen en zeker niet iemand anders werk gaan lopen maken, daar word hier zo vaak voor gewaarschuwd. Ik heb er zelfs een gesprek met mijn tutor over gehad dat ik moest stoppen om iemand anders werk te doen omdat het er 1. niet beter op word en 2. de rest ook moet leren om verantwoordelijk te zijn. Nu snap ik dat als je de rest van het project laat vallen en alleen je eigen werk doet, je cijfer eraan gaat, wat ook mijn beredenering was. Ik heb dus afgesproken met mijn tutor dat diegenen die niets/minder gedaan een lager cijfer krijgen dan diegenen die wel hun best gedaan hebben. Maargoed, dan moet je wel een tutor hebben die het probleem ook ziet en met je mee wil denken, daar zijn ze niet zo goed in op RBS en zeker bepaalde leraren niet. Ik ben blij dat ze hier veel ruimdenkender zijn en ook lesgeven in hoe je goed samen moet werken. Ze leren je hoe je goede efficiente teammeetings houd, hoe je moet plannen etc... Desalniettemin is het alsnog een drama maar oke, aan de school ligt het deze keer niet :+.

Maargoed, ook iets positiefs, yay, eerste cijfer van deze periode ook weer binnen, een 7,5 voor mijn contract law assignment. :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:21

Ik heb super veel aan je document gehad, dankjewel! Ik heb hem doorgelezen en het werd me een eens duidelijker wat de bedoeling was.

Ik werd vanochtend wakker met allemaal appjes dat ze het document hebben aangepast en dat ze het zo gaan inleveren. Dus ik naar het document kijken. Alles was weg -O-. Alle woorden die ik heb geschreven waren gewoon weg. Gelukkig had ik voor mezelf het documentje ook opgeslagen en staat daar alles nog in wat ik gemaakt heb.

Ik heb een hele lange mail gestuurd naar degene die over het project gaat en daar heb ik alles wat ik heb gedaan in verteld, dus ik hoop dat het allemaal eerlijk gaat.

Super van je cijfer!! :D

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:25

LidyK97 schreef:
Groepswerk moet je toch echt leren hoor! :') Ik vind het juist wel leuk! Tussendoor beetje buurten, en je hoeft niet alles alleen te doen!


Als het goed gaat is het ideaal ja! Maar zoiets als expectation and reality... *hysterically laughing }> :+