Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben geslaagd, en heb bij deze heb ik mijn HAVO diploma in de pocket. Maar wat nu? Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet welke opleiding ik wil gaan doen. Ik heb me al wel ingeschreven bij een opleiding, maar dit is vooral omdat mij werd verteld dat het ''handig'' is om je voor 1 mei te hebben ingeschreven bij een opleiding. Ik sta er niet 100% achter om deze opleiding te volgen, en na een negatieve feedback van het studiekeuze gesprek ben ik van plan mij af te melden.
Maar, zoals ik al zei, wat nu? Ik heb me georiënteerd op allerlei opleidingen, en tot nu toe is er geen een opleiding waar ik enthousiast van word. De tijd tikt, en ik zit langzaam aan een tussenjaar te denken. Dit omdat ik niet weet wat ik wil doen, er dan nog een jaar rustig over na te denken, en open dagen te kunnen bezoeken. Maar uiteraard wil ik ook niet niks doen in mijn tussenjaar, of alleen maar bij de supermarkt werken. Wel is het altijd een droom geweest om naar Noord-Amerika te gaan. Maar ik weet eigenlijk niet wat ik daar moet gaan doen, en hoe ik dit moet aanpakken. Ook ben ik bang dat ik na mijn tussenjaar uit mijn ''studie ritme'' ben, geen motivatie meer heb om te studeren, en uiteindelijk weer in hetzelfde schuitje beland als waar ik nu in zit.
Dus mijn vraag bij deze: is er iemand die in een zelfde soort situatie als ik heeft gezeten? Of misschien iemand die ook een tussenjaar heeft gedaan en je ervaringen met mij wilt delen?