graag zou ik jullie willen vragen of er onder jullie mensen zijn die interesse zouden hebben in een online training over het mentale stuk van paardrijden eventueel aangevuld met coaching (live of via e-mail/feedback op opdrachten e.d.).
Doel is het verlagen van spanning die ervaren wordt bij het rijden en/of op wedstrijd gaan, waardoor: - Je meer plezier in het rijden/op wedstrijd (gaan) krijgt, - Het welzijn van je paard toeneemt, - En je prestaties verbeteren.
Als psycholoog heeft dit stuk van de paardensport mij altijd erg geinteresseerd. Ik zie veel ruiters in mijn omgeving hiermee stoeien en denk dat wanneer we hierin groeien dit ons plezier en prestaties, maar zeker ook het welzijn van onze paarden ten goede kan komen.
Daarom wil ik bekijken of ik iets kan opzetten wat wetenschappelijk gefundeerd is en toegankelijk is voor zoveel mogelijk ruiters in alle segmenten en niveaus. De toegankelijkheid wil ik proberen te optimaliseren door er een online training van te maken en de kosten voor deelname hieraan zo laag mogelijk te houden.
Mijn vraag aan jullie is dan ook: - of jullie hierin een meerwaarde zien, - of er interesse voor zou zijn en wat je vraag zou zijn, - welke prijs door jullie als haalbaar/passend wordt gezien voor een dergelijke online-training en aanvullende coaching.
Ik heb voor 'nee' gestemd. Ik vind het een mooi concept en zie er ook wel meerwaarde in, maar voor mij op dit moment niet. Daarbij zou ik al helemaal op dit gebied live begeleiding willen hebben, die op het moment dat spanning ontstaat tips kan geven. Ik zie niet helemaal hoe je dat op afstand zou kunnen overbrengen. Maar misschien heb ik het mis! Het is in ieder geval zeker een punt waar meer aandacht voor mag komen.
BWR Online heeft al een online mentale training. Deze is gemaakt in samenwerking met Paard&Lifestyle en Bewust Wedstrijd Rijden.
De training gaat in op je motivatie, trainingsschema's, obstakels en het complete mentale gedeelte. Door middel van video's en opdrachten en een besloten Facebook groep kun je gezamenlijk tot doelen komen en maak je gebruik van buddy's zodat je elkaar kunt helpen.
Er is meerdere malen een webinar zodat de deelnemers aan de online training hun vragen kunnen stellen en om verdere informatie kunnen vragen.
De training heet Beter Presteren op Wedstrijd en recensies en informatie is te vinden op de site van BWR-Online.
De kosten zijn zo laag mogelijk gehouden zodat iedereen aan deze vierweekse training mee kan doen.
Ik stem dus voor ja. Want er is ruim voldoende interesse
Omdat dit niet zo zeer een rijtechnische discussie is, maar een vraag voor interesse over een op te zetten platform verplaats ik je topic van RT-D naar STW.
Ik doe dit momenteel, vanuit een achtergrond als psycholoog en coach. Ik geef mijn begeleidingen zowel aan mensen zonder paardenkennis, met paarden. Maar dus ook - door vraag vanuit ruiters - aan ruiters. Superboeiend om meer bewustwording te zien bij ruiters die zowel persoonlijk als in de sport dan bijdragen.
Online werken is niet zo mijn ding. Maar dat is persoonlijk.