-

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Pepperrr

-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-17 13:43

Topic gesloten!
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 15-06-17 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

belle_boef

Re: Wil DA worden, maar kan geen opleiding doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:44

Dierenarts assistent gaat in die richting maar dat is gewoon een schoolse studie. Voor DA heb je een universitaire studie nodig en dat is niet voor niks.

Palmera

Re: Wil DA assistent worden, maar kan geen opleiding doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:56

Ik denk dat het meer zin heeft je te bedenken of dit wel de juiste richting voor jou is. Contact met dieren is veelal ook veel contact met mensen. :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-17 13:59

Palmera schreef:
Ik denk dat het meer zin heeft je te bedenken of dit wel de juiste richting voor jou is. Contact met dieren is veelal ook veel contact met mensen. :)

Het gaat niet om het contact met mensen, maar om dat ik niet in een grote/drukke groep kan presteren. daarom kan ik niet in een klas. Met mensen op zich heb ik juist helemaal geen moeite.

Blackbird, fly away

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:59

Eens met Palmera. Ik wilde vroeger ook heel graag DA worden, totdat mijn moeder me uitlegde dat je dan ook met emotionele mensen om moet kunnen gaan (omdat hun hond bv moet worden ingeslapen), en als lichte autist zag ik dat dus echt niet zitten :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:11

Gezien wat jij omschrijft over je aandoening weet ik niet of dierenarts assistente iets voor je is, doorgaans moet je een groot deel van het klant contact onderhouden.
Daaronder valt vaak in het bijzijn van een volle wachtkamer, telefoon oppakken, verkoop medicijnen etc., vragen van klanten beantwoorden, afrekeken voor de dierenarts, allemaal zaken waarbij je intensief met eigenaren om gaat, er vaak een ongeduldige rij wachtenden achter de klant staat die jij aan het helpen bent die gezellig meeluisterd. Denk daarbij ook aan de eigenaar die komt om zijn dier in te laten slapen, dat laat doen en dan ook nog praatje met jou komt maken over of het dier bijvoorbeeld gecremeerd moet worden en zo ja, waar dan.
Bij aantal dierenarts praktijken organiseren de assistentes ook wel eens voor de klanten, puppy info avonden etc. Daarbij zal je dan ook voor een groep een praatje moeten houden.
Verder is het veel schoonmaak werk.
En hoge werkdruk als het druk is moet je snel zijn en alles klaar leggen voor bijvoorbeeld een operatie, dus alles schoonmaken, nieuwe spullen pakken etc. en eventueel DA assisteren. Aangzien je aangeeft hoog sensitief te zijn, weet ik niet of een hectische werkomgeving iets passends is voor je. (hollen of stilstaan en fouten maken is dan echt no go).

Overigens is de opleiding tot dierenarts assistente vaak een opleiding naar werkloosheid of een baan met een slecht salaris. (net zoals de meeste opleidingen en banen in de dieren).
Het volgen van een opleiding met meer kans op werk en een redelijk salaris en dan lekker zelf leuke huisdieren hebben is vaak een betere keus. Ik zou dus niemand de opleiding tot dierenartsassistente aanraden.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:16

Super juist dat je ondanks je kleine beperking toch vol voor je droom wil gaan!! Heb je op het moment een begeleider of coach die je helpt met bijvoorbeeld school? Dan zou je met diegene wat scholen kunnen benaderen en kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn. Steeds meer reguliere scholen en opleidingen staan open voor een afwijkend leer/les progamma om mensen te helpen die er niet uit komen met de reguliere onderwijs methodes.

Misschien zijn er wel scholen die een kleine klas kunnen aanbieden bijvoorbeeld? Gewoon samen met je ouders wat gesprekken aangaan. Je bent echt niet de eerste die de drukte van grote klassen niet helemaal aankan.

Qua opleiding zou ik wel kijken of je het iets breeder kan trekken, zoals hierboven aangegeven zijn er weinig banen beschikbaar in dit vakgebied.

En wat betreft het met mensen om kunnen gaan, ik heb nog nooit een dierenarts gehad die dat kon :') Er is toch een reden dat ze graag met dieren werken en niet met mensen. Prima, als mijn dier maar goed geholpen wordt :j

Succes!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Femke_Tweety

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:19

Huh??

Mensen geven eerlijk en op vriendelijke wijze advies.

Waarom dan de OP verwijderen en de boel op slot proberen te gooien.
(dat kan op bokt alleen een moderator, en het gebeurt vrijwel nooit)

Bijzonder.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-17 14:20

Ligt niet aan jullie. Ik vond het zelf achteraf niet slim om dit te plaatsen. Ik ga aan school advies vragen, ik denk dat zij mij beter kunnen helpen :)

Blackbird, fly away

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:22

Geen idee wat je hebt hoor, maar wellicht is het dan handig om dit soort dingen eerst te bedenken en dan pas te doen.

Succes met je gesprek op school

Rockes <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-17 14:23

Rocamor schreef:
Geen idee wat je hebt hoor, maar wellicht is het dan handig om dit soort dingen eerst te bedenken en dan pas te doen.

Succes met je gesprek op school

Heb ik ook gedaan. Vat het niet verkeerd op maar ik had andere reacties verwacht :+

Blackbird, fly away

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:34

Wat had je dan verwacht?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:42

Slotje voor overleg, wij gaan contact opnemen met de TS om het topic weer te herstellen.

Toos Onderschriftloos :D

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten