Sollicitatie, welke outfit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Sollicitatie, welke outfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 12:58

It sounds retarted I know :+

Aanstaande dinsdag heb ik sollicitatie bij een jong maar sterk groeiend bedrijf met account managers en adviseurs.

Ik heb hiervoor altijd sollicitaties gehad met kleine bedrijfjes waarvan ik dacht dat een mooie outfit niet zo belangrijk was.

Ik heb een zwart jurkje gekocht tot aan de knieen. Met een paar zwarte laarsjes met hak. Ben overigens wel 21 jaar maar ik ben bang dat het overdressed gaat zijn.

Wat trekken jullie aan op een sollicitatie? :)

Vjestagirl

Re: Sollicitatie, welke outfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:01

Ik heb (zéér afhankelijk van het bedrijf) een nette (donkere) spijkerbroek met hakken, een net shirtje en een jasje, of een zeer net kleurig zomer jurkje met een jasje en hakken.

Ik vind dat je bij een sollicitatie best wat overdressed mag zijn, beter dat dan underdressed

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:03

Dat ligt echt heel erg aan het werk. Ik werk in het onderwijs en kleed me uiteraard netjes, maar wel in iets waarin ik straks op de werkvloer ook gewoon gezien wordt.
Dus dat kan een nette spijkerbroek zijn met hakken eronder en een nette blouse erop. Als het weer het toelaat een net jurkje of rok. Het moet netjes zijn, maar het moet ook wel bij jezelf blijven.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:41

In een bedrijf met account managers zou ik wel netjes gekleed gaan. Ik ben zelf ook account manager en was wel best formeel (maar niet te stijf) gekleed op mijn sollicitaties. Het was toen ook heel erg heet, dus ik had het eerste gesprek een kokerrok met nette blouse aan gecombineerd met nette, platte schoenen. Tweede keer had ik gewoon een nette jurk tot aan de knieën met lage hakken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:43

Kleed je naar wat past bij de functie waarop je solliciteert :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:48

Wilde net zoiets vragen. Ik solliciteer naar kamerassistent / voedingsassistent in een ziekenhuis. Niet te netjes en niet te casual?

Bij jouw bedrijf mag netjes zeker wel vind ik.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:50

Een zwart jurkje met laarsjes kan eigenlijk bijna niet overdressed zijn. Dat is juist zo fijn van een zwart jurkje, die past zich bijna aan aan de situatie. Bovendien mag een sollicitatie bij een dergelijk bedrijf wel enigzins formeel ingestoken worden. Dat jonge en spontane waar ze waarschijnlijk naar op zoek zijn, laat je ze in het gesprek maar zien door antwoorden en presentatie!!

Maar let wel, als ik 1 ding van Bokt heb geleerd, is het wel dat smaken verschillen, ook voor sollicitaties :+

Je kan ook altijd eens op de website kijken. Hoe zien ze er zelf uit? Lopen ze rond in pak etc?

Succes in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 16-06-17 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:50

Hangt er een beetje vanaf wat voor zwart jurkje het is. Zwart jurkje wat super strak zit met zwarte hakken is wat heel anders dan een zakelijke jurk die wat minder strak zit en bijv. hoog gesloten is.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:53

Vanillia schreef:
Hangt er een beetje vanaf wat voor zwart jurkje het is. Zwart jurkje wat super strak zit met zwarte hakken is wat heel anders dan een zakelijke jurk die wat minder strak zit en bijv. hoog gesloten is.

Dit is inderdaad wel waar. Ik ging gemakshalve uit van een basic zwart jurkje, omdat ts aangaf dat het tot de knie kwam.
Mocht het een mega strak shiny geval zijn, neem ik mijn woorden terug! ;) Al vind ik strak vaak absoluut niet ongepast, als het bij je figuur past :)

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:58

Bij ons lopen account managers bijna altijd in pak en vaak met stropdas.
Je bent dan dus niet snel overdressed.
Een zwart jurkje kan heel goed zijn voor je gesprek, mits het niet te kort is en niet een te diep decoleté heeft.
Dat hoort nl. niet in zo'n soort omgeving. Hetzelfde geldt voor hele hoge hakken, te zware make-up en te veel parfum.
Subtiel en met klasse zien ze vaak veel liever.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:14

Mogen wij het jukje zien? :)

Beter iets te formeel, dan iets te casual zeg ik altijd

Je moet vooral aantrekken waar jij je goed in voelt. Zoland het netjes is (proper, geen paarden haren!, gestreken) is en niet in-your-face (Knalroze, veel bling, jeans met gaten) zit je goed. Een klein hakje vind ikzelf fijn, want dan loop ik gewoon wat minder lomp :+

Success!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:20

agee schreef:
Bij ons lopen account managers bijna altijd in pak en vaak met stropdas.

Hangt ook weer af van het bedrijf :j Ik ben account manager in een grote bioscoop en ik loop altijd in een casual jurkje of jeans + comfortabele schoenen. Ik doe veel kilometers (groot deel van mijn baan is events organiseren en ons complex is reusachtig) op één dag en de sfeer in een bioscoop is sowieso casual. Maar daarentegen een account manager bij een wat meer corporate bedrijf zal zich inderdaad wat stijver kleden.

Ik zou je inderdaad gewoon heel netjes en neutraal kleden, en dan zit je zeker goed.