Wat te doen bij afscheid van collega's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Wat te doen bij afscheid van collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 10:51

Binnenkort begin ik aan een nieuwe baan *\o/* *\o/* *\o/* , maar dat betekent ook dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn lieve collega's op mijn huidige werkplek. Ik wil iets leuks doen op mijn laatste werkdag, naast het standaard gebak.

Zit te denken aan dingen als:

-een kleinigheidje voor iedereen (18 mensen)
-een kaart met een mooie tekst op de voorkant (waar haal ik die?) en een persoonlijk dankwoord op de achterkant
-mooie afbeelding in een lijstje (kaartje+lijstje action oid)
-mok met tekst (maar dat wordt al redelijk prijzig heb ik gezien)

Gezien het feit dat het om 18 mensen gaat, moet het niet te prijzig gaan worden. Gewoon iets leuks.

Mijn laatste werkdag is 22 juni, dus ik moet nu echt wat gaan bedenken...

Abacab

Re: Wat te doen bij afscheid van collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:04

Een bijzondere kaart kun je ook zelf maken.

Ik zat te denken aan een leuke groepsfoto of een foto collage van jou en je collega's tijdens werk of een uitje. Even een lijstje halen bij Action en klaar ben je.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:09

Wsl geven ze al wat aan jou, qua aandenken / cadeautje. Ik zou gewoon trakteren op gebak!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:12

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:12

Ik heb op mijn laatste werkplek een a4 formaat fotolijst gekocht en hier van iedereen een foto in gedaan van de periode dat ik er gewerkt heb (uitjes enz) en in het midden een persoonlijk gedichtje gemaakt voor elke collega apart en ze daarnaast allemaal een mini geluksboedha gegeven als bedankje.
Maar alleen een gebakje hadden ze ook al gewaardeerd hoor ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:13

Abacab schreef:
Een bijzondere kaart kun je ook zelf maken.

Ik zat te denken aan een leuke groepsfoto of een foto collage van jou en je collega's tijdens werk of een uitje. Even een lijstje halen bij Action en klaar ben je.

Zou ik niet doen, hoe leuk ik een collega ook vind, als die weg is hoeft ik geen persoonlijke foto's aan de wand te hebben. Vaak verdwijnt zoiets binnen een week of wat in een lade en dat is zonde van de tijd en moeite.

Leuke lijstje met een tekst er in, slaand op de persoon/functie/het kantoor waar ze zitten is misschien wel leuk.

Ik heb bijvoorbeeld deze achter mijn bureau (doe productieplanning en logistiek):

Afbeelding

Minder persoonlijk maar wel gewaardeerd: voor ieder kantoor een gevulde snoeppot

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:18

jankawijnsma schreef:
Wsl geven ze al wat aan jou, qua aandenken / cadeautje. Ik zou gewoon trakteren op gebak!

Ik zou het daar ook bij houden inderdaad.
Bedank hen voor de leuke tijd en trakteer iets lekkers. Niet te moeilijk maken.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:24

Ik heb bij mijn vertrek recent mijn directe collega's (zo'n 30 man) getrakteerd op een uitgebreide champagnelunch op mijn laatste dag. Je kreeg voor je afscheid standaard een budget van de baas, daar heb ik de lunch voor betaald.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:34

We hebben toch ruim 8 jaar lief en leed gedeeld (vooral dat laatste in mijn geval helaas), dus weggaan met alleen gebak (wat we best vaak al krijgen) vind ik niet genoeg, te kaal. Foto's heb ik amper en wordt denk ik ook niet gewaardeerd. Vind het idee van geluksboedha wel leuk!

Wat zijn leuke teksten voor boekhouders? Mag ook iets filosofischer hoor, zag al ergens op internet een tekst over nieuwe wegen inslaan en kansen grijpen, vond ik ook leuk.

Geloof niet dat er budget is voor een afscheid, vermoed zelfs dat de baas de bloemen op het allerlaatste moment nog moet gaan regelen (heb ik zelf onlangs op de valreep moeten regelen voor een collega die wegging, baas had niet door dat het haar laatste dag was :+ )

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:49

Ik heb leuke kaarten voor iedereen gekocht (collega's/stagiairs en deelnemers) op de zorgboerderij waar ik afscheid nam. Kaarten had ik gehaald op 'een beetje geluk'.nl. Voor iedereen een persoonlijk kaartje en dan 'bedankt voor de leuke tijd' oid op de achterkant. Bij de ene wat persoonlijker dan bij de andere, dat hangt van de persoon af. Ze hebben erg snelle service, heb daar al vaker wat besteld en gaat altijd goed!