Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pinto_1 schreef:Ik snap je ouders wel, ik zou het ook geen verstandige keuze vinden.
Je gaf gisteren aan dat je een opleiding in de richting wil volgen van het werk wat je nu doet. Dat lijkt me een luxe positie, ik zou bij mijn werk informeren wat de mogelijkheden zijn. Als ze meewerkend zijn heb je kans dat zij je opleiding gaan betalen, of je misschien studietijd geven.
Dan blijf je niet met een studieschuld zitten, en kun je met een diploma verder solliciteren.
Je hebt een niveau 2 diploma, dus dan begin je met een niveau 3 opleiding. Dan krijg je wel studiefinanciering, maar een prestatiebeurs, dus als je het niet haalt moet je dat terug betalen.
Tenzij je met een 21+ toets naar het HBO kan, maar dat zal je dan eerst moeten halen.
Hieruit blijkt echter wel, dat TS meer zou kunnen dan mbo 2 of 3, indien zij dit ook zou willen. Een toelatingstest op het hbo is zo'n gek idee nog niet. In bepaalde vakgebieden vragen ze nu eenmaal een hbo of wo papiertje en als dat de richting is waar TS op wil, dan is studeren een goede eerste stap.GrumpyCat schreef:pinto_1 schreef:Ik snap je ouders wel, ik zou het ook geen verstandige keuze vinden.
Je gaf gisteren aan dat je een opleiding in de richting wil volgen van het werk wat je nu doet. Dat lijkt me een luxe positie, ik zou bij mijn werk informeren wat de mogelijkheden zijn. Als ze meewerkend zijn heb je kans dat zij je opleiding gaan betalen, of je misschien studietijd geven.
Dan blijf je niet met een studieschuld zitten, en kun je met een diploma verder solliciteren.
Je hebt een niveau 2 diploma, dus dan begin je met een niveau 3 opleiding. Dan krijg je wel studiefinanciering, maar een prestatiebeurs, dus als je het niet haalt moet je dat terug betalen.
Tenzij je met een 21+ toets naar het HBO kan, maar dat zal je dan eerst moeten halen.
Puur uit interesse, maar waarom zou jij het geen verstandige keuze vinden? Uit het andere topic van TS blijkt dat zij ooit vwo heeft gedaan, maar destijds omlaag is gezakt door typisch pubergedrag als ik het zo even mag noemen.Hieruit blijkt echter wel, dat TS meer zou kunnen dan mbo 2 of 3, indien zij dit ook zou willen. Een toelatingstest op het hbo is zo'n gek idee nog niet. In bepaalde vakgebieden vragen ze nu eenmaal een hbo of wo papiertje en als dat de richting is waar TS op wil, dan is studeren een goede eerste stap.
Het idee om met de werkgever om de tafel te gaan is ook een goed idee overigens, maar dan moet TS wel de ambitie hebben om in dat vakgebied te blijven werken en de werkgever moet er aan mee willen werken.
pinto_1 schreef:Omdat ze in het vorige topic aangaf om te willen studeren in de richting waarin ze werkt. Dan vind ik het zonde als je een goedbetaalde baan opgeeft voor een studie die uiteindelijk tot hetzelfde werk leidt.![]()
Veel werkgevers zijn bereid om je studiekosten te betalen, dus dan zou ik voor een deeltijd of avondopleiding gaan. Heb je eenmaal je papieren, kun je makkelijker door solliciteren naar een ander bedrijf.
Petrichor schreef:Nee klopt na alles op een rijtje te hebben gezet ben ik er achter gekomen dat ik het werk wel leuk vind, maar dat het type bedrijf mij eigenlijk niet zo trekt. Maar gezien ik geen papieren heb voor mijn functie wil ik die wel alsnog gaan halen anders kan ik elders niet aan de bak.