Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:35

Hallo!

Ik werk bij een supermarkt en mijn contract word niet meer verlengd, in augustus moet ik weg.
Nu zag ik dat ze bij een andere supermarkt nog mensen zochten en dan voor volop in juli en augustus.
Ik wil heel graag solliciteren maar als ik aangenomen word, kan/mag ik dan eerder ontslag nemen? En moet ik direct al aangeven dat ik ergens anders aan het solliciteren ben of hoef ik het pas aan te geven als ik aangenomen ben?
Ik hoop dat wat mensen mij op weg kunnen helpen :)

Groetjes
Sindy


wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Re: Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:36

Ja hoor dat kan. Houd rekening met een opzeg termijn van 1 mnd.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:36

Uiteraard mag je eerder ontslag nemen. Er zal wel een opzegtermijn aan vast zitten van vaak een kalendermaand. Is dit nou het geval en wilde je dus eigenlijk eind juni stoppen bij de huidige baan, zal je soort van vandaag moeten opzeggen :=

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:37

Staat er een opzegtermijn in je huidige contract? Heb je vaste uren of een oproepcontract?

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:38

Je hoeft niet aan te geven dat je gaat solliciteren.

Je hebt waarschijnlijk een opzegtermijn van een maand, staat in je contract, dus hou daar wel rekening mee.

Succes met solliciteren!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:38

Lieke schreef:
Staat er een opzegtermijn in je huidige contract? Heb je vaste uren of een oproepcontract?

Ja er staat een opzeg termijn van 1 maand lees ik net, ik ben een oproepkracht.

Celiien schreef:
Uiteraard mag je eerder ontslag nemen. Er zal wel een opzegtermijn aan vast zitten van vaak een kalendermaand. Is dit nou het geval en wilde je dus eigenlijk eind juni stoppen bij de huidige baan, zal je soort van vandaag moeten opzeggen :=

Ik was eigenlijk niet van plan om eind juni al te stoppen maar als er wat nieuws op mijn pad komt..

Anoniem

Re: Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:39

Omdat het onderwerp werkgerelateerd is, verplaats ik het topic van LZP naar STW.

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:41

SindyKaya schreef:
Lieke schreef:
Staat er een opzegtermijn in je huidige contract? Heb je vaste uren of een oproepcontract?

Ja er staat een opzeg termijn van 1 maand lees ik net, ik ben een oproepkracht.

Celiien schreef:
Uiteraard mag je eerder ontslag nemen. Er zal wel een opzegtermijn aan vast zitten van vaak een kalendermaand. Is dit nou het geval en wilde je dus eigenlijk eind juni stoppen bij de huidige baan, zal je soort van vandaag moeten opzeggen :=

Ik was eigenlijk niet van plan om eind juni al te stoppen maar als er wat nieuws op mijn pad komt..

Als je een opzegtermijn hebt kan je niet vanaf morgen zeggen tot ziens ik zeg bij deze op. Dan zal je een maand moeten uitwerken, tenzij je werkgever aangeeft dat hij het niet nodig vind. Ga hier overigens maar niet van uit in de zomermaanden.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:44

Dat had ik ook zeker niet verwacht hoor! Maar ik kan het nu niet op de gok zomaar opzeggen, straks zit ik helemaal zonder werk.
Het zal dan in juli beetje druk worden maar ik heb dan toch geen school.. :)

Anoniem

Re: Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:57

Ik zou zeker al gaan solliciteren. In bepaalde sectoren hebben de mensen van HR gewoon vakantie waardoor sollicitaties de zomervakantie niet doorlopen en dus nu al worden aangeboden. Is natuurlijk wel afhankelijk van wat je wil, toen ik nog in de supermarkt werkte ben ik op een gegeven moment overgestapt en ben toen bij allebei gaan werken maar minder uren. Dus alleen m'n contracturen (2-12) in de supermarkt waar ik weg ging en minder uren bij de tweede tot ik officieel weg was en dus vol kon gaan meedraaien.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:06

Hoeveel uur doe je bij de huidige werkgever en hoeveel mag je er doen?
Is het een optie om te combineren (dan nu al gaan solliciteren, aangeven hoeveel/welke uren je nog vrij bent, en dan vanaf augustus volledig voor het nieuwe bedrijf te gaan werken?)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 15:52

Duhelo schreef:
Hoeveel uur doe je bij de huidige werkgever en hoeveel mag je er doen?
Is het een optie om te combineren (dan nu al gaan solliciteren, aangeven hoeveel/welke uren je nog vrij bent, en dan vanaf augustus volledig voor het nieuwe bedrijf te gaan werken?)

Ik heb een 3u contract nu maar soms werk ik wel 20u per week omdat er mensen uitvallen ( ik bied zelf aan om dan te werken)
Mijn standaard rooster bestaat eigenlijk uit ongeveer 12u per week, dus kan er makkelijk wat bij hebben

Ik heb een brief ingeleverd! :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:00

Emmaa_ schreef:
Ik zou zeker al gaan solliciteren. In bepaalde sectoren hebben de mensen van HR gewoon vakantie waardoor sollicitaties de zomervakantie niet doorlopen en dus nu al worden aangeboden. Is natuurlijk wel afhankelijk van wat je wil, toen ik nog in de supermarkt werkte ben ik op een gegeven moment overgestapt en ben toen bij allebei gaan werken maar minder uren. Dus alleen m'n contracturen (2-12) in de supermarkt waar ik weg ging en minder uren bij de tweede tot ik officieel weg was en dus vol kon gaan meedraaien.


Zo aanpakken inderdaad.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 15:27

Ik krijg net een mailtje dat ik langs mag komen voor een gesprek ! :):)

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:45

Wat fijn dat je op gesprek mag komen. Laat je het weten als er nieuws is?

Als je een contract voor 3 uur hebt hoef je eigenlijk maar 3 uur per week te werken. Dat moet voor één maand prima te doen zijn naast je nieuwe baan neem ik aan. Het is dan gewoon een kwestie van geen 'Ja!' meer zeggen op uren die vrijkomen door uitval.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-17 15:49

Ik ben aangenomen :D

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Contract verloopt in augustus, nu al solliciteren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:51

Gefeliciteerd! :)


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers