Jaartje op uitwisseling USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Jaartje op uitwisseling USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 20:49

Mijn dochter (nu 13) zou het erg leuk vinden om een schooljaar naar de USA te gaan. Ze zou dan naar een gastgezin gaan en daar naar school.

Weet er iemand een goede, betrouwbare organisatie waar we eens om meer info kunnen vragen?

Gimme_Joy

Re: Jaartje op uitwisseling USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:52

YFU is mijn moeder toendertijd meegegaan. Ze heeft het heel erg naar haar zin gehad.

Ik zelf ging op uitwisseling via de uni, dus dat was niet met een organisatie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:55

Via EF hebben m'n zusje en een vriendinnetje het laatste jaar high school gedaan. Is echt de ervaring van hun leven geweest. Zo gaaf. We hebben nu na 12 jaar nog steeds intensief contact met mom and dad (want het is ondertussen niet alleen haar maar ook onze familie geworden). Ze heeft nog veel vriendinnen uit Amerika maar ook andere exchange students. Echt zo bijzonder.

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:00

Ik ben jaren geleden via ASSE Nederland ook als Exchange student naar de USA geweest. Was prima geregeld allemaal.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:27

Afs is ook een goede.

Kijk vooral ook voor andere landen dan Amerika! Er is zoveel moois op de wereld

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:35

Iris82 schreef:
Via EF hebben m'n zusje en een vriendinnetje het laatste jaar high school gedaan. Is echt de ervaring van hun leven geweest. Zo gaaf. We hebben nu na 12 jaar nog steeds intensief contact met mom and dad (want het is ondertussen niet alleen haar maar ook onze familie geworden). Ze heeft nog veel vriendinnen uit Amerika maar ook andere exchange students. Echt zo bijzonder.

Ik heb zelf ervaring met EF, maar vond het allemaal ontzettend duur voor wat je er voor kreeg. Voor echt alles moest je extra betalen.
Ik sliep in een huis met 15 andere studenten, met 4 meiden in een kamer van 3x5 meter. Avondeten iedere dag pizza, pasta of brood. Regelmatig aangegeven bij EF, maar zij deden er niks aan.
In een gastgezin kan je het wel goed treffen maar daar moet je geluk mee hebben!

Ik raad EF in ieder geval echt niet aan!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 22:16

dank je wel allemaal, we gaan ze eens bekijken

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:34

Ik zou bij INTO exchange informeren. Die gaan met alle "studenten" heel erg persoonlijk om en zijn niet zo mega groot. Daardoor hebben ze ook altijd tijd voor je als er wat is.
Ik ben een jaar naar engeland gegaan via hun.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:45

Kayleigh327 schreef:
Ik zou bij INTO exchange informeren. Die gaan met alle "studenten" heel erg persoonlijk om en zijn niet zo mega groot. Daardoor hebben ze ook altijd tijd voor je als er wat is.
Ik ben een jaar naar engeland gegaan via hun.

Ik heb het ook via INTO gedaan. Uiteindelijk ben ik op het laatste moment niet gegaan, maar het voorbereidende kamp was heel leuk en bereidde je ook goed voor op wat er zou komen gaan. Ik vond de mensen waarmee ik contact had heel fijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:49

Ik ben met sts gegaan maar dat raad ik je af. Werd slecht georganiseerd en toen er daar dingen niet goed liepen werd ik aan m'n lot over gelaten ipv zoeken naar oplossingen. EF hoor ik veel goede dingen over. :j

Als je dochter t wilt zeker doen, het is onwijs leerzaam en had het voor geen goud willen missen (was toen 16). (High school)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 22:12

nou mijn dochter wil heel graag, maar dat financiele plaatje is denk ik niet rond te breien :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:56

Yom schreef:
nou mijn dochter wil heel graag, maar dat financiele plaatje is denk ik niet rond te breien :(

Als ze nu alvast gaat (mee) sparen, en een baantje zoekt kan ze over 2/3 jaar toch? :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:12

Yom schreef:
Mijn dochter (nu 13) zou het erg leuk vinden om een schooljaar naar de USA te gaan. Ze zou dan naar een gastgezin gaan en daar naar school.

Weet er iemand een goede, betrouwbare organisatie waar we eens om meer info kunnen vragen?

Ik ben uitwisselingsstudent geweest naar de USA toen ik 15 was, via YFU.
Achteraf... dat was te jong.
Je hebt echt veel meer aan die ervaring als je 17-18 bent. Dan krijg je veel meer van de cultuur van zo'n land mee.

Voor mijn ouders was het wel heel duur. Had toch wel veel geld nodig om daar te kunnen leven (1 euro = 1 dollar, geeft net zo makkelijk uit) en volgens mij hebben ze de reis ook volledig betaald.

Het was absoluut een mooie fase in mijn leven. Ik heb nog altijd contact met die mensen waar ik toen woonde en ben later ook nog een keer teruggeweest voor een trouwerij.

Ik wens je veel wijsheid, en je dochter nog even een paar jaartjes geduld :D