MBO Opleiding dier en gedrag helicon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

MBO Opleiding dier en gedrag helicon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 11:25

Hoi!
Ik zit in het 3e leerjaar van VMBO-t en ik wil na deze school een opleiding met dieren doen. Opleiding dier en gedrag leek mij het leukst. Is er iemand van jullie die dit heeft gedaan of doet? Ik wil graag weten wat die opleiding inhoud
Gr. Isabel

orkaan

Re: MBO Opleiding dier en gedrag helicon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:28

Ik zou vooral een andere opleiding kiezen als je aan een baan wilt komen....

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:33

Hee ik rond over 1 week deze opleiding af als je vragen hebt of ervaringen wilt weten mag je altijd PBen :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:50

Met Helicon heb ik geen ervaring, ben er wel naar de open dag geweest maar Prinsentuin in Breda leek mijn veel leuker. Daar zit ik nu 3 jaar op school en ik ben heel tevreden.
Ik doe bedrijfsleider dierenverzorging, dat is ook niveau 4.
Ze hebben daar heel gevarieerde lessen, het eerste jaar focust vooral op alles om dieren maar daarna komt er bv. ook evenementen organisatie en meer management bij.

Ik heb er echt geen spijt van, het aantal banen valt me ook alles mee. Natuurlijk betaalt het allemaal niet super goed en het moet je ding zijn, maar als je graag hard werkt en je best doet zijn er echt wel banen. Daarnaast kun je dankzij het management gedeelte ook nog andere kanten op en je kunt natuurlijk doorstuderen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:17

Ik heb de opleiding in 2014 afgerond in Velp. (verkort in 3 jaar) Je leert er veel over honden en dierentuindieren (en een klein beetje paarden, katten, konijnen, vissen, vogels, etc.). Gedrag en training. Maar ik vond het nou niet echt heel erg inhoudelijk. Maar kan zijn dat het inmiddels verbeterd is, ze waren nog aan het sleutelen aan de opleiding. Je moet trainingsplannen opstellen, zelf ook een dier trainen. Als je zelf een huisdier hebt die getraind kan worden dan kan je die iets leren volgens de leertheorieën. Daarnaast leer je over het dier algemeen, zoals fokkerij en gezondheid, ziektes (pathologie). Je leert observeren van dieren, verrijkingen maken/toepassen. (Je gaat ook voor een project in een dierentuin een echte verrijking bedenken, maken en in het dierenverblijf toepassen. Wij hadden dat in Beekse Bergen gedaan, toen heb ik voor de ringstaartmaki's een verrijking gemaakt en toegepast met een groepje)

Maar als ik nu zo terugkijk op de opleiding heb ik nou, ondanks dat het wel een leuke opleiding is en ik er geen spijt van heb, niet echt het idee dat ik daar waanzinnig veel geleerd heb. Maar dat ligt ook aan je interesses en wat je ermee wilt doen. Je kunt er natuurlijk alles uithalen en ik denk dat het ook zinvol is als je zelf met dieren werkt/een hond hebt bijvoorbeeld waar je je geleerde kennis op toe kunt passen.
Bij mij zijn vooral mijn stages het meest waardevol geweest. Dat vond ik wel fijn, dat je veel stagemogelijkheden hebt. Ook in het buitenland.

Sommige mensen uit m'n klas konden meteen aan de slag, in een dierentuin of in de hondenwereld, anderen zijn door gaan studeren. Ik ben zelf ook door gaan studeren. Met alleen die dieropleiding zou ik niet echt kunnen doen waar mijn passies liggen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 00:13

Ik volg hem overigens in Geldermalsen :)