Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Bijna...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 05:54

*
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 05-03-25 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:05

Heel snel aan de bel trekken bij je baas.
Anders ben je straks misschien heel lang uit de roulatie en nu is het misschien nog te voorkomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:16

Dat wat je hier zegt tegen je baas zeggen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:22

Heel rap aan de bel trekken.
Dit kan gewoon niet!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:22

Als je geen rust "krijgt", dan deze nemen. Meld je ziek, als het op die manier makkelijker voor je is. Houd je tenminste aan de normale werktijden.

Het komt over alsof jij veel te plichtsgetrouw bent en jezelf daarin verliest.
Je wekgever maakt daar vervolgens wellicht handig gebruik van. Maar jij biedt die mogelijkheid. Stoppen daarmee.

Je geestelijke en lichamelijke gezondheid zijn belangrijker dan welke baan dan ook!

En die vrachtwagens rijden niet 'voor jou' natuurlijk. Neem een beetje afstand en zie de juiste proporties. Veel gezonder.

Succes. Neem lekker je rust.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:34

Heb al eens eerder topics van je gezien meen ik, ook al eens iets met je schouder?
Sloop jezelf nou in godsnaam niet voor je werkgever..
Pas op jezelf, geef bij je baas aan dat je het niet meer red.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 06:54

Je bent knetter. Je bent dit niet verplicht he dus waarom doe je het? Dat dingen in de soep lopen bij jouw afwezigheid is het probleem van je baas en aan hem om op te lossen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:40

Gewoon ziek melden als je niet lekker bent. Daar hoort oververmoeidheid ook bij.
Dat de baas op vakantie is, maakt niet uit. Dat is niet jouw probleem.

En daarna eerst met je baas bespreken dat je het niet meer redt in je eentje.
Is je baas niet bereid tot enige medewerking, dan bij de ARBO-dienst aan de bel trekken. 19 Dagen achtereengesloten werken (zeker in de nacht) is niet toegestaan!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:45

Is het jouw eigen bedrijf?

Zo niet, heel snel stoppen hiermee en alleen je eigen uren gaan draaien. Lekker makkelijk, zo'n werknemer die die alles opknapt.

Zo wel, zorgen dat er supersnel iemand bijkomt voor je zelf het loodje legt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:10

Dit is niet het eerste topic dat je hierover opent.
Trek aan de bel bij je baas. Alleen met hem kun je hieruit komen.
En anders idd de ARBO dienst.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:17

Direct ziek melden, en niet schuldig over voelen want je lichaam is heel hard aan het schreeuwen dat het op is en is dus echt ziek. Fysieke en mentale oververmoeidheid is levensgevaarlijk, zeker als je ook nog eens door het verkeer moet.

Laat je baas het oplossen en laat hier je eigen plichtsgetrouwheid los, voor er echt wat gebeurd :(:)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:47

Er is een werktijdenwet die bepaalt hoelang mensen mogen werken. Die is er niet voor niets. Wat jij nu doet wordt uitbuiting genoemd. Je voelt je verantwoordelijk en ie baas weet dat je het toch wel doet.
Ga met je baas praten. En anders inderdaad melden bij de Arbo.

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:01

Denk om jezelf en je eigen lichaam. Dus aan de bel trekken en minder uren maken. Dit kan zo niet langer!

Zelf heb ik toen ik zwanger van mijn eerste kind was, een hele verhuizing van het bedrijf geregeld en veel getild. Mijn mannelijke collega's staken geen vinger uit. Ik had tig harde buiken maar herkende dat niet. Mijn kind kwam daardoor 7 weken te vroeg! Alleen maar doordat ik teveel gedaan had.

Wat heb jij eraan als je wel een fataal ongeluk krijgt? Of een burn out? Niets toch zeker? Dus kop op, trek aan de bel en neem in elk geval normale werkdagen met normale tijden. Dan nemen ze maar iemand van het uitzendbureau aan of werkt je baas zelf wat mee! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:32

Als de raphazen stoppen en je baas aan zijn haren trekken.
Je hebt maar een lijf en gezien je historie bij deze werkgever zou ik ook een andere job gaan zoeken.
Je bent een mens, geen machine

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:38

Tja, wat wil je nou horen? Sorry hoor maar je hebt hier maanden geleden al eerder een topic over geopend. Zelfde situatie, zelfde tips...als je er niets mee doet verandert er niets.

De enige die deze situatie in stand houdt ben je zelf. Als jij niet verandert, verandert je situatie ook niet. Simple as that. Dus de keuze is ook simpel, of je doet er wat aan en daar heb je in het vorige topics meer dan voldoende tips voor gekregen...of je accepteert het en stopt met klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:48

Je eigen verlof gecanceled omdat de baas niet genoeg werknemers heeft?
Bijna een fataal ongeluk door moeheid?

Meld je ziek, je bent duidelijk oververmoeid na een nacht. De baas moet zorgen voor genoeg medewerkers en dan heeft de baas een probleem als een medewerker ziek is, niet jij.

En als ik jou was zou ik toch gaan kijken naar een andere baan. Je geeft teveel toe hier, en nergens trapt iemand op de rem. Bij een andere baan wordt je mogelijk wel geremd, en het klinkt stom, dan wordt je ook beschermd voor jezelf.

ps. Ben je dezelfde persoon als de ts van een topic waarin een medewerker keihard van het paard was gevallen en toch doorwerkte?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:51

oji schreef:
Tja, wat wil je nou horen? Sorry hoor maar je hebt hier maanden geleden al eerder een topic over geopend. Zelfde situatie, zelfde tips...als je er niets mee doet verandert er niets.

De enige die deze situatie in stand houdt ben je zelf. Als jij niet verandert, verandert je situatie ook niet. Simple as that. Dus de keuze is ook simpel, of je doet er wat aan en daar heb je in het vorige topics meer dan voldoende tips voor gekregen...of je accepteert het en stopt met klagen.

Hier sluit ik helemaal bij aan.
In een ander topic geef je aan dat je er helemaal op je plek zit en het fijn vind dat de chauffeurs je nodig hebben. Tussen de regels door lees ik dat je het eigenlijk wel heel erg fijn vindt om onmisbaar te zijn ( mijn interpretatie dus) Niemand is onmisbaar! Hele grote valkuil. Zo ga je heel hard richting een burnout.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:56

Leo schreef:
Direct ziek melden, en niet schuldig over voelen want je lichaam is heel hard aan het schreeuwen dat het op is en is dus echt ziek. Fysieke en mentale oververmoeidheid is levensgevaarlijk, zeker als je ook nog eens door het verkeer moet.

Laat je baas het oplossen en laat hier je eigen plichtsgetrouwheid los, voor er echt wat gebeurd :(:)

Precies wat ik dacht, je werkt jezelf nu kapot om andermans problemen op te lossen.
Dat gaat en hoeft niet :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:02

TS, uit ervaring weet ik dat als je hart voor de zaak hebt, dat de zaak hard voor jou is. En dat als je kost wat kost door blijft werken, je heeeeeeeeeel lang thuis zit om er weer bovenop te komen. Dat is het allemaal niet waard. Dus òf je baas bellen (of diens rechterhand aanspreken) òf je ziekmelden. Zolang jij niets laat horen, gaat men er voor het gemak vanuit dat er helemaal niets aan de hand is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:45

Sjonge, idd dezelfde als die door bleef werken na die val...

En het is dus niet je eigen bedrijf, dat dacht ik even te lezen uit de OP, aangezien je het hebt over 'ons bedrijf' en 'ik heb 25 vrachtwagens voor me rijden'.

Het is JOUW bedrijf niet, die vrachtwagens rijden niet voor JOU.

Je kan je gewoon ziekmelden of aangeven dat je vanaf nu je eigen contracturen gaat werken. En aangezien het niet jouw bedrijf is is het dus ook niet jouw verantwoordelijkheid hoe je baas dit gaat oplossen.
Lekker makkelijk, zulke medewerkers :Y)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:49

Ik heb destijds ook je andere topic gevolgd..zware val. Daar ging je te snel weer naar je werk.
Meis werk is werk. Je voelt je onmisbaar maar als jij er tussen uit valt...gaat je werk gewoon door. Pas op de plaats dat is wat je moet doen!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:09

Die uitbuiting mis ik, hoor. TS werkt geen 24/24, maar heeft afwijkende werktijden. Misschien past het werk niet bij je, dat kan. Als planner moet je wel erg stressbestendig zijn. En als je baas op vakantie gaat, mag hij dat gewoon hoor, hij zal echt als eigenaar en werkgever genoeg zorgen en druk ervaren.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:10

Je doet erg negatief over je excollega die 'de boel heeft laten stikken'. Ik denk echter dat deze collega erg verstandig is geweest en aan zichzelf heeft gedacht ipv aan een baas die het blijkbaar niet zo nauw neemt met de gezondheid van zijn werknemers. En dat zou jij ook moeten doen!
Ergens is het erg mooi dat je je zo begaan voelt met je werk, maar ik denk dat je deze eigenschap beter bij een ander bedrijf kan gaan inzetten. Een bedrijf die dit wel waardeert in plaats van er misbruik van maakt zoals nu gebeurt. Echt denk aan jezelf en ga zo snel mogelijk weg daar. Dat je baas dan problemen krijgt is absoluut niet jouw verantwoordelijkheid.
Mocht je niet weg willen, ga dan op zijn minst zo snel mogelijk toch op verlof. Jezelf (of iemand anders?) doordrijden is het echt allemaal niet waard.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:17

chevax schreef:
Die uitbuiting mis ik, hoor. TS werkt geen 24/24, maar heeft afwijkende werktijden. Misschien past het werk niet bij je, dat kan. Als planner moet je wel erg stressbestendig zijn. En als je baas op vakantie gaat, mag hij dat gewoon hoor, hij zal echt als eigenaar en werkgever genoeg zorgen en druk ervaren.

Die afwijkende werktijden, 's nachts dus, mag je maar beperkt achter elkaar werken. In Nederland althans.

En de baas mag zeker op vakantie, maar TS ook! En die heeft de vakantie moeten(?) annuleren. In hoeverre TS dat uit eigen wil heeft gedaan is mij niet helemaal duidelijk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:25

Ik vraag mij serieus af of je een topic nodig hebt om te bedenken dat je jezelf op dit moment tekort doet. Ik ken je baas niet, maar wellicht is hij een lompbaal die zolang als jij nog rond loopt het wel geloofd en niet zo zijn best doet om ondersteuning te zoeken?
Hoezo werk je non-stop deze diensten? Hoezo neem je geen tijd om normaal bij te kunnen komen? Ben je bang voor ontslag net als bij je collega? Ik denk dat je op langer termijn dan inderdaad beter af bent met ontslag, want dit zal dan niet eenmalig gebeuren.

Dit klinkt mij niet als tijdelijk uit goodwill voor de baas bijspringen, maar als gebruikt worden als voetveeg.
Je assistent laat je "stikken" (klinkt mij als een verstandige keuze gekoppeld aan jouw verhaal), je baas gaat lekker op vakantie en jij zit jezelf kapot te werken. Je kan je afvragen wie van deze drie het slechtst af is.
Jij doet dit jezelf aan, niemand anders. En vergeet niet dat je bij een ongeluk door vermoeidheid ook andere mensen kunt meenemen.
Ga een gesprek aan met je baas, desnoods telefonisch als hij nog weg is, geef je grenzen aan en neem een paar dagen vrij.