Goedemorgen bokkers! Graag zou ik jullie advies willen en dan met name van de apothekersassistentes hier. Op dit moment ben ik werkzaam voor 13 uur per week met een vaste aanstelling. Omdat ik dus verder wil komen ben ik mij gaan oriënteren op de thuisstudies voor apothekersassistente. Verschillende gidsen aangevraagd en voor de opleiding moet ik stage gaan lopen. Bij de LOI en de NHA. Gister ben ik al even een apotheek binnen gestapt om te vragen en die vertelde mij dat ze liever studenten via het Mondriaan aannamen. Nu wilde ik weten of er in de apothekerswereld makkelijk studenten van de LOI of NHA worden aangenomen?
Kijk eens op de website van stagemarkt. Bij het LOI moet de apotheek waar je stage wilt lopen sowieso hierbij aangesloten zijn. Je zou die apotheken bij jou in de buurt eens kunnen informeren. In een straal van 10 km rondom Den Haag zitten er al 119.
Even een update: Ik heb een dagje meegelopen bij de apotheek voordat ik m'n geld in de dure opleiding ging steken. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het niets voor mij was. Deze tip wil ik ook meegeven. Kijk eerst een dagje mee.
Voor LOI studenten is een stageplaats heel lastig te vinden. Ik hbe zelf de opleiding van de LOI gedaan omdat ik al in de apotheek werkte en daar gelijk mijn stage kon doen. Heel veel van de meiden die ik bij de opleiding heb gesproken konden echt geen stageplaats krijgen en een aantal zijn om die reden zelfs gestopt. Volgens mij kun je de opleiding beter via een ROC of een BBl traject proberen te doen.
Bbl is niet anders dan werken met een kleiner deel leren. Bol is school met een kleiner deel stage. Veel thuisstudiebedrijven bieden zowel bol als bbl aan. Het verschil zit hem in het aantal stage/werkuren.