Fotografie gaan studeren?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kimmie1995

Fotografie gaan studeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-17 14:00

Hoi,
Eerst en vooral. Sorry als dit verkeerd staat.

Ik zit heel hard te twijfelen of ik fotografie zou moeten gaan studeren. Ik ben er heel graag mee bezig, en ik zou er graag professioneel mee bezig willen zijn (Fotoshoots voor andere doen).

Wie van jullie heeft fotografie gestudeerd? En hadden jullie daar een meerwaarde bij? En wat leer je zoal daar?

Tazzey

Re: Fotografie gaan studeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 15:52

Veruit de meeste grote namen in deze wereld zijn autodidacten. Ik heb veel samengewerkt met scholieren van MBO en studenten van de HBO (?!) fotografie opleidingen en ik zie de meerwaarde er niet van in. De markt is verziekt, je kunt beter een gedegen opleiding in een andere richting doen en de fotografie als hobby ernaast houden. Als je écht talent hebt dan kom je er zonder opleiding ook wel. Ik zie het net als de paarden pret opleidingen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:00

Ik zie er wel de meerwaarde van in. Ik wil het uiteindelijk als bijberoep gaan doen en ben vorig jaar begonnen met de opleiding. Ben in dit ene jaar enorm vooruit gegaan en heb zelfs mijn eerste klanten dit jaar! De opleiding die ik doe is maar één jaar. Ik vind vier jaar voor een fotografie opleiding een beetje overdreven. Aangezien het maar 1 jaar is heb ik nog zat tijd om nog een andere opleiding erbij te doen. :)

Second to the right, and straight on till morning

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie