Kynologisch instructeurs op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Kynologisch instructeurs op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 09:58

In mijn zoektocht naar een andere baan ben ik op het idee gekomen om de opleiding tot kynologisch instructeur te gaan volgen. Met uiteindelijk als doel bij KNGF geleidehonden of Dutch cell dogs te gaan werken.
Nu heb ik wat vragen over de opleiding en ik dacht, er zijn vast bakkers die kynologisch instructeur zijn!
Waar kun je de opleiding het beste volgen? Mijn voorkeur is nu Barneveld ivm afstand en kosten van de opleiding.
Zijn er betaalde functies als kynologisch instructeur of krijg je een vrijwilligersbijdrage? Ik heb namelijk een aantal vacatures gezien waarbij geen salaris, maar vrijwilligersbijdrage wordt genoemd..
Welke cursussen kun je geven met de basisopleiding kynologisch instructeur?

De opleiding kost meer dan 1000 euro, een bedrag wat ik best wil betalen, maar dan moet het ook wat opleveren in de zin van baankansen en een salaris. Ik wil het trouwens niet fulltime gaan doen, maar naast mijn huidige baan.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 14:25

Helemaal niemand?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Kynologisch instructeurs op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:32

Even bij de Raad van Beheer kijken waar en wanneer KK1 gegeven wordt en waar het examen plaat vind. Daar kan je ook alle info vinden over hoe het in zijn werk gaat.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 17:07

Bedankt voor de tip! :) maar ik ben eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen van kynologisch instructeurs, hoe is de werkgelegenheid, waar loop je tegenaan enz :)

Mlies
Berichten: 14151
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Kynologisch instructeurs op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:10

Ik denk dat er weinig goed betaalde functies zijn, er zijn veel instructeurs en de functies die je graag zou willen zijn er maar beperkt. Ik zou, voor je het roer om gooit, eens informeren bij beide instanties op baankansen.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 18:15

Bij het KNGF heb ik dat al gedaan, bij bijna al hun vacatures vragen ze een opleiding kynologische kennis en/of kynologisch instructeur.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:41

Aranel schreef:
Bedankt voor de tip! :) maar ik ben eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen van kynologisch instructeurs, hoe is de werkgelegenheid, waar loop je tegenaan enz :)


Dat ben ik niet, maar geef wel antwoord op 1 van je vragen ;)
Heb zelf wel KK1 en KK2 gedaan. Maar dat heb ik gedaan voor de lol. Niet omdat ik er wat mee wil gaan doen.

Aranel schreef:
Nu heb ik wat vragen over de opleiding en ik dacht, er zijn vast bakkers die kynologisch instructeur zijn!
Waar kun je de opleiding het beste volgen?


Ik weet iig van de hondenscholen hier uit de buurt dat het vrijwel allemaal parttime werknemers zijn die er werken en er allemaal een andere baan naast hebben.

Als je het leuk vind om te doen en het toch voor erbij is, zou ik er zeker voor gaan.

lien_87

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:47

Ik ben Kynologisch Instructeur en heb mijn opleiding gevolgd bij Happy Tails. De reden dat ik hun gekozen heb zijn de vele praktijk lessen.

Ik heb een betaalde baan maar zover ik weet zijn wij de enige hondenschool in de regio die betaald personeel hebben. Maar we zijn dan ook de enige in de regio met volledig geschoold personeel.

P.s. KK1 en KK2 is niet hetzelfde als de opleiding tot instructeur...

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Kynologisch instructeurs op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:54

Ik heb mn opleidingen bij de O&O gedaan, zijn verschillende modules die samen de opleiding kynologisch instructeur vormen. Werkgelegenheid zit hem dan vooral in les geven bij hondenscholen in je regio in avonden en weekeinden, eigelijk iedereen doet dit naast zn gewone baan. Je krijgt er wel voor betaald, maar met 10 uur per week verdeeld over 4 dagen kom je niet ver als salaris. Je moet dus wel erg veel geluk hebben wil je bij kngf of een dergelijke instantie terecht kunnen voor een fulltime baan, maar doelen moet je hebben!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:27

lien_87 schreef:
Ik ben Kynologisch Instructeur en heb mijn opleiding gevolgd bij Happy Tails. De reden dat ik hun gekozen heb zijn de vele praktijk lessen.

Ik heb een betaalde baan maar zover ik weet zijn wij de enige hondenschool in de regio die betaald personeel hebben. Maar we zijn dan ook de enige in de regio met volledig geschoold personeel.

P.s. KK1 en KK2 is niet hetzelfde als de opleiding tot instructeur...

Dat zegt ze toch ook?!

lien_87

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:17

kiwiwitje schreef:
lien_87 schreef:
Ik ben Kynologisch Instructeur en heb mijn opleiding gevolgd bij Happy Tails. De reden dat ik hun gekozen heb zijn de vele praktijk lessen.

Ik heb een betaalde baan maar zover ik weet zijn wij de enige hondenschool in de regio die betaald personeel hebben. Maar we zijn dan ook de enige in de regio met volledig geschoold personeel.

P.s. KK1 en KK2 is niet hetzelfde als de opleiding tot instructeur...

Dat zegt ze toch ook?!


Nou nou niet zo aanvallend.
Ik wilde het slechts verhelderen voor de TS...

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kynologisch instructeurs op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:25

Zo was het ook zeker niet bedoeld! :)