Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xyzutu2 schreef:Maar ben je dan ook een volwaardige voedingsadviseur, paardentandarts (aangezien je diagnoses stelt), hoefsmid/bekapper en zadelpasser?
Het komt op mij eerlijk gezegd over al een van alles een beetje maar niets helemaal-functie.
Citaat:ehbo en kreupelheid
Wanneer is een paard kreupel en waar moet je op letten als je twijfelt?
* Bij twijfel schakel je altijd de dierenarts in, die is de enige die hier een diagnose over mag stellen
Wat is het verschil tussen monsteren op de zachte en op de harde bodem?
* Dat vertelt de dierenarts je als je je paard moet voor laten stappen/draven
Hoe moet je een paard laten lopen om te kunnen zien of hij zuiver loopt
* Zie hierboven
en wanneer schakel je een dierenarts in?
* Zie antwoord op vraag 1
Zoals de anderen ook al zeggen: veel is al te vinden via internet bijvoorbeeld, maar ook via mensen die al jaren in de paarden zitten. Gratis.marieke1994 schreef:Het is een heel nieuw iets wat opgezet is.
Wij checken het hele paard, maar ook huisvesting en voeding etc. Iets waarvoor je je dierenarts niet gauw voor vraagt, vanwege de kosten en die hebben er vaak geen tijd voor.
Qua kosten heb ik echt geen idee. Vandaar de enquete.
eilleen333 schreef:Ik denk dag deze opleiding eerder aangeboden zou moeten worden als verdiepende cursus voor eigenaren ipv pretenderen dat je echt adviseurs aan het opleiden bent.
Ben erg benieuwd naar de exacte inhoud van de cursus.
Cursussen als deze springen als paddestoelen uit de grond. Ik wordt omgeven door bekappers, lymfe drainage mensen en masseurs die zeer beperkt kennis hebben die niet te vergelijken is met de basis opleiding tot dierenarts. En die mensen geven ook daadwerkelijk adviezen. Gevaarlijk, want ze missen de kennis van het totaal plaatje.