Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Debbels schreef:Geen medische achtergrond die je gewichts(verloop) kan beïnvloeden, omdat ik de uit- en thuiswonende studenten met elkaar wil vergelijken. Er moet dus zo min mogelijk verschil zitten tussen deze groepen om een duidelijk beeld te krijgen. Als ik persoon A, die helemaal gezond is, vergelijk met persoon B, die langere tijd ziek is geweest en daardoor anders heeft gegeten, is het niet heel fair.
Als jij bijvoorbeeld 5 jaar geleden een knieoperatie hebt gehad is het een ander verhaal natuurlijk haha.
Voor de medische studie geldt eigenlijk hetzelfde; mensen met veel verstand van voeding/gezondheid eten (volgens onderzoek) vaak gezonder, of in ieder geval bewuster. Om mezelf in te dekken heb ik er daarom voor gekozen om mensen buiten deze studies te onderzoeken, maar het is afhankelijk van welke studie je doet of je wel/niet binnen de doelgroep valt
Hopelijk is het wat duidelijker zo!
@Riemke Leuk! Wat voor onderzoek heb jij gedaan?
roxiie schreef:Wat een gemiep over de selectie die TS heeft gemaakt, een onderzoek moet je nou eenmaal afbakenen. Ander blijf je bezig. Eisen lijken me duidelijk. Mocht de TS niet genoeg deelnemers kunne krijgen kan ze de selectie criteria altijd nog aanpassen, waarom zou ze zich daarover moeten verantwoorden?
Dani199764 schreef:roxiie schreef:Wat een gemiep over de selectie die TS heeft gemaakt, een onderzoek moet je nou eenmaal afbakenen. Ander blijf je bezig. Eisen lijken me duidelijk. Mocht de TS niet genoeg deelnemers kunne krijgen kan ze de selectie criteria altijd nog aanpassen, waarom zou ze zich daarover moeten verantwoorden?
hoezo gemiep. Mijn vraag is gewoon puur uit nieuwsgierigheid, ben gewoon benieuwd wat je opleidingsniveau met dit met het onderzoek te maken heeft.
Heeft niks met verantwoorden te maken, maar met interesse
Dani199764 schreef:Ben wel benieuwd waarom je alleen deelnemers van wo of hbo niveau wilt hebben, waar heeft dit invloed op binnen het onderzoek?
Citaat:Omdat er verschillen zijn in gezondheid e.d. tussen de verschillende opleidingsniveaus. Om iets over je resultaten te kunnen zeggen moet je je steekproefpopulatie zo specifiek mogelijk maken.