Hanzehogeschool Groningen 2017!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Hanzehogeschool Groningen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 19:03

Hoi!

Ik heb net een plek aangeboden gekregen voor de studie fysiotherapie op de Hanze in Groningen!

Zijn er meer studenten die dit jaar beginnen op de Hanze in Groningen?
Ik zal beginnen met voorstellen :o

Ik ben Fenna, 16 jaar, doe momenteel examen Havo in Leeuwarden op Piter Jelles Montessori. En ik ga fysiotherapie studeren en hopelijk later dierenfysio :)

BoydS

Re: Hanzehogeschool Groningen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:15

Was het moeilijk om een plek te bemachtigen? Ik wil graag volgend jaar mij inschrijven, maar ben bang dat ik er niet door kom. Ik kan me alleen geen andere baan voorstellen die ik leuk vind. Kan je wat meer vertellen over wat je moest doen voor het toelatingsexamen? Welk profiel had je op de middelbare?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 23:31

BoydS schreef:
Was het moeilijk om een plek te bemachtigen? Ik wil graag volgend jaar mij inschrijven, maar ben bang dat ik er niet door kom. Ik kan me alleen geen andere baan voorstellen die ik leuk vind. Kan je wat meer vertellen over wat je moest doen voor het toelatingsexamen? Welk profiel had je op de middelbare?

Het was enorm lastig! er waren 680 Nederlandse aanmeldingen, en 285 plekken waarvan 185 voor Nederlandse en de rest voor mensen uit het buitenland bijv Engeland.
Ik had eerst rank 324 en heb nu alsnog een plek wegen te krijgen.

Om toegelaten te worden moet je eerst een motivatieformulier invullen,
Dan komt de selectiedag waarbij je vantevoren een hoofdstuk uit een boek krijgt en deze moet je leren en daar krijg je een toets over op de selectiedag en op basis daarvan word je aangenomen of niet.
Ik heb Havo gedaan :)

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:37

Ah okay, ja door de hoeveelheid plekken twijfel ik nogal. Aan de andere kant... Wie niet waagt, wie niet wint. Dus ik wil het opzich sowieso proberen. Ik wil heel graag later paarden osteopathie gaan studeren, maar daarvoor moet je eerst humaanfysotherapie hebben gedaan. Daarom wil ik dit zo graag doen. Ik was bij de opendag dit jaar, alleen toen zeiden ze niks over toelatingsexamens etc en lieten ze het nogal 'makkelijk' overkomen, terwijl dit natuurlijk niet zo is. Weet je ook of ze kijken naar je cijfers en voorkeur geven aan bijvoorbeeld een NT profiel en niet aan een EM profiel? Ik maak me veel zorgen dat ik er niet bij kom. Was de toets op de selectiedag erg moeilijk? Bedankt voor je antwoord!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:57

BoydS schreef:
Ah okay, ja door de hoeveelheid plekken twijfel ik nogal. Aan de andere kant... Wie niet waagt, wie niet wint. Dus ik wil het opzich sowieso proberen. Ik wil heel graag later paarden osteopathie gaan studeren, maar daarvoor moet je eerst humaanfysotherapie hebben gedaan. Daarom wil ik dit zo graag doen. Ik was bij de opendag dit jaar, alleen toen zeiden ze niks over toelatingsexamens etc en lieten ze het nogal 'makkelijk' overkomen, terwijl dit natuurlijk niet zo is. Weet je ook of ze kijken naar je cijfers en voorkeur geven aan bijvoorbeeld een NT profiel en niet aan een EM profiel? Ik maak me veel zorgen dat ik er niet bij kom. Was de toets op de selectiedag erg moeilijk? Bedankt voor je antwoord!

Hoi! Het is nu een jaar geleden en ik ben benieuwd of je je hebt aangemeld en / of bent toegelaten?

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:53

Hee, ja ik heb me ingeschreven en ben toegelaten met plek 250! Ik had het zelf eigenlijk niet verwacht maar blijkbaar had ik de toets wel goed gedaan. Nu in september dus weer naar school, wat zeker wel even wennen wordt. Ik heb dit afgelopen jaar gewerkt dus het leren is weer totaal iets anders.
Daarentegen heb ik er wel veel zin in.
Hoe is het eerste jaar bij jou gegaan?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 12:21

Wat goed! Gefeliciteerd! Bij mij ging het eerste jaar verrassend goed, heb mijn propedeuse binnen dit jaar nog gehaald. Het was echt enorm pittig en heb goed wat stress gehad maar het is gelukt.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:36

Ah okay super fijn ja! Ben je toevallig ook naar het introductie kamp geweest in het begin van dit jaar? Ik twijfel of ik daar heen zal gaan

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 13:38

Heen gaan! Dan heb je al een mega voorsprong wat betreft vrienden maken, maar ook wat betreft het durven uit doen van je kleren :)