[ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

[ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 21:09

Hallo bokkers!

Voor mijn opleiding Logistiek en Economie aan de HAN in Nijmegen doe ik onderzoek naar elektrische auto's. Jullie zouden mij er enorm mee helpen door deze enquête in te vullen! Het kost ongeveer 4 tot 5 minuten.
De link naar de enquête is: https://goo.gl/forms/ropgUZstHHMFb8Ir2

Alvast heel erg bedankt!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-17 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22


8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:41

Ingevuld :)

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 21:42

8nnemiek schreef:
Ingevuld :)


Heel erg bedankt!!

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: ENQ - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:49

Ik mis een veld waarom je kunt verduidelijken waarom je wel/niet tegen/voor bent.
Ik maak me bijv. zorgen over geschikte trekvoertuigen op langere afstanden.

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Re: ENQ - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:52

Gestopt. Gegevens over mijn inkomen ga ik niet invullen.

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: [ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:12

Ingevuld, maar niet echt het idee dat ik mijn mening duidelijk kon maken. Ik ben namelijk op zich voor elektrisch rijden, maar wil niet meer dan 1000-2000 euro betalen voor een tweedehands auto. En dan kom je echt niet aan een elektrische auto..

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:12

rien10 schreef:
Gestopt. Gegevens over mijn inkomen ga ik niet invullen.


Zelfde reden.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:18

Gestopt met invullen. Vind het te pro elektrisch en het recyclen van deze accu's en batterijen is tot heden ook flink milieu belastend.

[/list][/size]

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:18

Willemina_L schreef:
rien10 schreef:
Gestopt. Gegevens over mijn inkomen ga ik niet invullen.


Zelfde reden.

Die heb ik gewoon over geslagen..

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Re: [ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:44

Op dit moment mogen alle elektrische voertuigen 0,0 trekken. Dit probleem dient eerst opgelost te worden. Het dumpen van nog goede auto's en maar nieuwe bouwen omdat deze elektrisch zijn vind ik zeer milieu onvriendelijk.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:01

quickie schreef:
Op dit moment mogen alle elektrische voertuigen 0,0 trekken. Dit probleem dient eerst opgelost te worden. Het dumpen van nog goede auto's en maar nieuwe bouwen omdat deze elektrisch zijn vind ik zeer milieu onvriendelijk.


Fout, ik heb een Model X waarmee ik 2250 ofzo mag trekken. Ik weet het zo niet precies. Maakt niet uit wat je er achter hangt, je voelt er iig niks van :D

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:02

De model x is een heel goede trekauto heb ik begrepen. En de model 3 krijgt ook een trekhaak.
Edit: wat repelsteel zegt dus :P.

Anoniem

Re: [ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:08

Nog even ter aanvulling op de enquête...
Ik ben laatst voor 0 euro op wintersport geweest naar Oostenrijk, van supercharger naar supercharger... gratis.
Dus je auto "voltanken" kan voor 0 euro. Die optie stond er niet tussen.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:29

Elektrisch rijden is politiek correct gezwam in de ruimte, gebaseerd op helemaal niets!

Het is namelijk technisch en logistiek volstrekt onmogelijk om elektrische auto's als enige vervoermiddel te hebben bij het huidige beeld dat je van elektrische auto's schept. Dat beeld is volstrekt niet gebaseerd op enige realiteitszin of enig begrip van wat dat betekend voor bijvoorbeeld de beschikbare grondstoffen om dergelijke auto's te bouwen.

Ik ga nog een stap verder: het hele gebeuren rondom elke vorm van elektrische auto's zoals we die nu zien rijden op de NL-wegen is allemaal geneuzel in de marge. Deels zoethoudertjes voor de linkse milieuterroristen en deels het speelgoed van de leaserijder die alleen maar kijkt naar wat ie 'm per maand aan bijtelling kost.


De waarheid is dat het voor de industrie een onderzoeksproject is naar wat haalbaar is en hoe bepaalde technieken zich houden in het dagelijks gebruik. Door deze auto's, al dan niet met hulp van de overheid, te verkopen, krijgt de industrie een schat aan informatie over hoe allerlei delen van die elektrische auto zich over de tijd gedragen en wat de sterke en zwakke punten zijn van die technieken. De verbeteringen zie je daarvan ook weer terug in nieuwere types.
DAT is waar het om gaat en dat is een goede zaak!

HET andere punt is: wat denk je dat er gebeurt als wij volgend jaar tegen de Arabieren zeggen: stop die olie maar daar waar de zon niet schijnt, wij hoeven 'm niet meer...

Laat ik je uit elke droom helpen, dan breekt de dag erna de derde wereldoorlog pas echt uit! Dan is het einde oefening voor de mensheid! En bedankt, milieuterroristen.......

Waar het dus om gaat is dat je enerzijds technieken ontwikkeld die het mogelijk maken om steeds minder niet-hernieuwbare energiedragers te gebruiken maar anderzijds ervoor moet zorgen dat landen die nu sterk afhankelijk van bijvoorbeeld olie-inkomsten, daar alternatieven voor kunnen ontwikkelen.
Dat proces; de balans tussen stabiliteit in de werled en toch overstappen naar andere energiedragers, is een proces dat simpelweg langzaam MOET verlopen om de stabiliteit nog enigszins te handhaven maar ook om de industrie de kans te geven om te schakelen op deze alternatieven.

Dat proces is op de achtergrond al veel verder dan de meeste mensen door hebben.

Maar elektrisch autorijden? Dat gaat er heeeeel anders uitzien dan wat je ons nu op de mouw probeert te spelden......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:42

Ik houd er van als mensen zo uit de hoek durven komen als ikke.

Maar... TS gaat het hier om de enquete. Niet om ons standpunt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:55

Ik miste bij een aantal vragen de optie weet ik niet. Bij voorbeeld hoeveel het opladen kost. Ik heb geen flauw idee.
Ook bij wat ik overhou per maand heb ik maar wat ingevuld.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 06:31

Ik vond hem idd ook een beetje onvolledig. Er zijn meerdere redenen waarom ik wel elektrisch zou willen rijden maar ik kon er maar een aanklikken. En hoe veel het kost en hoeveel energie in nl groen is.. daar heb je weinig mee van doen als je zelf zonnepanelen op je dak hebt bv. Voor ons zou het ook een stuk goedkoper zijn dan je goedkoopste optie.

Ik denk trouwens dat die wet (alleen nog elektr. auto's verkopen) alleen zou gelden voor nieuwe auto's, en dus is er geen sprake van goede auto's vernietigen of geen goedkope tweedehandsjes meer te koop ;)

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:11

8nnemiek schreef:
Ik denk trouwens dat die wet (alleen nog elektr. auto's verkopen) alleen zou gelden voor nieuwe auto's, en dus is er geen sprake van goede auto's vernietigen of geen goedkope tweedehandsjes meer te koop ;)


Dat klopt. Voor de fossiele brandstof auto's geld daarna een uitsterf beleid. Je mag ze gewoon blijven gebruiken totdat de auto niet meer(veilig) kan rijden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:21

Ingevuld. Het nadeel van elektrisch rijden kwam niet echt naar voren. Het is ideaal als je in de stad woont en werkt maar als je verder moet dan heb je er weinig aan. Ook het laden duurt lang.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:24

Te water komen in een electrische auto...al over nagedacht hoe dat er uit gaat zien? %) wat denk je dat een accu onder spanning doet in het water?

De accu's gaan tussen de 7 en 9 jaar mee, wat denk je dat wisselen kost? Wat zo een auto dan nog opbrengt en hoeveel auto's er elke 7 jaar op die manier in de dump komen? Wat dat de afval berg aandoet? Hoeveel chemisch afval gebruikte accu's geeft?

Niet ingevult, leuk probeersel zo een auto, maar onwerkelijk...

Hilli

Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:28

rien10 schreef:
Gestopt. Gegevens over mijn inkomen ga ik niet invullen.

Ik ook niet, dus heb ik de vraag overgeslagen.

Jammer dat je niet kunt aangeven waarom je voor of tegen bent.

Ik geloof namelijk nooit dat electrisch rijden duurzaam is wanneer voor het opwekken van de benodigde electriciteit alsnog fossiele brandstoffen van welke aard worden gebruikt. Dan haal ik liever meteen motor-energie uit de fossiele brandstoffen omdat op die manier het energieverlies kleiner is.

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:05

Indestal schreef:
Te water komen in een electrische auto...al over nagedacht hoe dat er uit gaat zien? %) wat denk je dat een accu onder spanning doet in het water?

De accu's gaan tussen de 7 en 9 jaar mee, wat denk je dat wisselen kost? Wat zo een auto dan nog opbrengt en hoeveel auto's er elke 7 jaar op die manier in de dump komen? Wat dat de afval berg aandoet? Hoeveel chemisch afval gebruikte accu's geeft?

Niet ingevult, leuk probeersel zo een auto, maar onwerkelijk...

Een accu te water valt wel mee hoor, die gaat echt niet zomaar ontploffen ofzo. Zijn ze ook op beveiligd. Ook benzine auto's hebben een accu he ;) En de stroom loopt gewoon weg via het water. Een autoaccu is zelfs zo veilig dat je gewoon de polen met je handen tegelijk kan aanraken en je krijgt geen schok (niet proberen met een metalen staaf btw :Y) )


De technologie en innovaties rondom accu's zitten momenteel in een stroomversnelling en die dingen gaan langer en langer mee.. Volgens mij is het momenteel vaak zo dat je accu's huurt en zo nu en dan nieuwe krijgt waarna de oude worden gerecycled, maar ik gok dat tegen die tijd de accu's net zo lang mee gaan als de auto (wat nu trouwens ook al zo is eigenlijk, een gemiddelde personenauto is na 8 jaar opgereden).
Maar een elektromotor gaat natuurlijk wel enorm lang mee, dus ipv een nieuwe auto koop je een paar nieuwe accu's, die tegen die tijd veel goedkoper zijn waarschijnlijk :Y)

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:07


Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:13

Ik heb 'm ingevuld, wilde nog een reactie bijvoegen maar dat liet 'ie (op mijn telefoon iphone 7plus) niet toe. Hij sprong weer naar beginstand.

Ik ben fel tegen elektrische auto's i.v.m. Schadelijkheid van het maken van de accu's/batterijen/dynamo's voor het milieu. Wat lijdt tot meer uitputting van de natuur.

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:14


Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Claudia1993_, glenmore, GrapeshotBot, SannevZ, Syzygy, YandexBot en 72 bezoekers