examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 21:03

zijn er meer bokkers die deze week beginnen met hun examens? hebben jullie al examenstress? en voor welk vak het meeste?
het leek me wel leuk om dit met elkaar te delen en elkaar succes te wensen :)
ik doe zelf examen in havo, en ik begin met scheikunde. hier sta ik helaas onvoldoende op maar we gaan er voor!

StonedRomy

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:21

Heel veel succes ts! Ik begin morgen met mijn eerste examen. Geen idee met welke cijfers ik de examens in ga en ik hoor pas rond augustus hoe ik ze gemaakt heb ( leuke aan staatsexamen )

Ik moet deze ronde heel erg veel aan scheikunde doen, dat wilt nog niet echt lukken. Door een fout van mijn normale school moet ik het examen van morgen thuis doen, maar misschien niet eens zo'n gek idee. Lekker met mijn hondje aan mijn voeten en een flinke kan vers gemaakte koffie erbij en een mooi betoog voor Nederlands schrijven :')

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:25

ik begin vrijdag! heb 3 weken geleden mijn 1e (intersectoraal) examen gehad en heb vrijdag Nederlands... heel veel succes iedereen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:25

Ik meld me ook!

Ik doe examen Vmbo , de stress is er nu al :Y)

Vrijdag eerste examen Nederlands , moet makkelijk lukken op alle oefenexamens 7 of hoger gehaald.

Ik kijk niet uit naar wiskunde en Nask 1 haha , snap der helemaal niks van.

Succes allemaal!

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:29

Ik heb vrijdag mijn eerste examen. echt examen vrees heb ik nog niet maar dat komt nog wel denk ik. Ik vrees alleen nu al voor het telefoontje haha. Hoewel ik er super goed voor sta. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt. Het zit denk ik tussen me oren.

Iedereen die examens heeft heel veel succes!

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:34

Succes allemaal met jullie examens. Mocht je een natuurlijk middel zoeken tegen je examenstress, dan zou je etherische oliën in kunnen zetten. Je kan er aan ruiken, innemen of op de huid smeren. Verdund met een draagolie doe je hier heel lang mee en werkt rustgevend en ontspannend, zonder dat je er duf van wordt.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 22:39

StonedRomy schreef:
Heel veel succes ts! Ik begin morgen met mijn eerste examen. Geen idee met welke cijfers ik de examens in ga en ik hoor pas rond augustus hoe ik ze gemaakt heb ( leuke aan staatsexamen )

Ik moet deze ronde heel erg veel aan scheikunde doen, dat wilt nog niet echt lukken. Door een fout van mijn normale school moet ik het examen van morgen thuis doen, maar misschien niet eens zo'n gek idee. Lekker met mijn hondje aan mijn voeten en een flinke kan vers gemaakte koffie erbij en een mooi betoog voor Nederlands schrijven :')

voor scheikunde wil het bij mij ook niet echt lukken. maar ik mag een 3.7 halen als het goed is, dus ik hoop dat dat lukt. welk niveau doe jij?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:41

Ikzelf doe vwo. Ik ga uit van een 3 en een 7 voor scheikunde :') moet toch te doen zijn om mezelf Richting de 7 te praten voor een mondeling?

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:47

Ik doe havo. Begin woensdag met mijn moeilijkste van scheikunde.. Ben heel erg bang dat ik een onvoldoende haal.

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:54

Ik zit ook op de havo en begin ook woensdag met scheikunde, een van de enige vakken waar ik me dus geen zorge over maak :') Heel veel succes allemaal !

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:55

Voor scheikunde staan echt onwijs handige filmpjes op YouTube. Docent die alle examenstof doorneemt en uitlegt aan de hand van voorbeelden. Zeker de moeite waard om een paar keer te kijken! Het heet de hele havo scheikunde in 70 minuten. Van scheikundelessen.

Heel veel succes allemaal!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:58

Succes allemaal!

Ik heb opzich ook wel al stress nu, ik begin woensdag met nederlands en doe vwo examen. Ik ben vooral bang voor natuurkunde en ook wel iets voor scheikunde maar we moeten gewoon even knallen de komende weken *\o/*

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:02

Ik heb vorig jaar examen gedaan op VMBO-TL. Maak je vooral niet te druk, neem je tijd, leer goed, maak (veel) oefenexamens en vooral; neem je rust ook. Slaap goed, dan kun je je ook beter concentreren.
Persoonlijk vond ik de examens zelfs een stuk makkelijker dan de 'gewone' proefwerken die je door het schooljaar heen hebt gehad.

Succes!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:05

Iedereen succes!

Goed slapen oke, maar niet jezelf dwingen goed te slapen :+ het is oke om soms niet te kunnen slapen, kan je ook niets aan doen. Vaak als je die dwang eraf haalt dan slaap je meteen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:08

2 jaar geleden examen gedaan voor vmbo K, ook ik vond examens makkelijker als gewone toetsen.
Ik had niet veel geleerd (alleen de vakken waar ik moeite mee had, en de dag voor een examen een oefenexamen gemaakt) en ben in 1x geslaagd (maar ik ben sws iemand die niet veel hoef te leren voor toetsen/examens)
Stress is nergens voor nodig
Dit jaar voor mbo 2 rekenen en Nederlands gedaan, ook een keurige 7 voor rekenen en 8 voor Nederlands (was ik wel zenuwachtig voor omdat ik pas minder als een week van te voren te horen kreeg dat ik examen had)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:09

EstelleS schreef:
Ik heb vorig jaar examen gedaan op VMBO-TL. Maak je vooral niet te druk, neem je tijd, leer goed, maak (veel) oefenexamens en vooral; neem je rust ook. Slaap goed, dan kun je je ook beter concentreren.
Persoonlijk vond ik de examens zelfs een stuk makkelijker dan de 'gewone' proefwerken die je door het schooljaar heen hebt gehad.

Succes!

Ook al heb ik ook al havo gedaan, en had ik precies dezelfde ervaring als jij beschrijft heb ik nu dus toch weer stress :')

Ik was ook van plan om vroeg naar bed te gaan maar goed, zit nu nog lekker op bokt om 23:08 dus is mislukt

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:50

yvettt02 schreef:
Ik zit ook op de havo en begin ook woensdag met scheikunde, een van de enige vakken waar ik me dus geen zorge over maak :') Heel veel succes allemaal !

Ik wou dat ik dat had :') Ik vind scheikunde een erg lastig vak. Snap ook niet waarom ik het gekozen heb. De tip van die 70 min op youtube heb ik gedaan dankjewel!

Ik was ook van plan om vroeg te gaan slapen. Maar ook mislukt. :')

Veel succes iedereen

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 08:26

DewiRox schreef:
Voor scheikunde staan echt onwijs handige filmpjes op YouTube. Docent die alle examenstof doorneemt en uitlegt aan de hand van voorbeelden. Zeker de moeite waard om een paar keer te kijken! Het heet de hele havo scheikunde in 70 minuten. Van scheikundelessen.

Heel veel succes allemaal!

ik was inderdaad al van plan om dit filmpje te gaan kijken, maar bedankt!

edit: ik heb scheikunde nodig voor mijn vervolgopleiding: Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:39

Kan iemand van jullie deze vragen beantwoorden? Kan het zo niet goed vinden op internet.

1. Mag je een doorzichtige etui meenemen ?
2. Moet je je eigen binas meenemen of krijg je er 1?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:41

roosjenat schreef:
Kan iemand van jullie deze vragen beantwoorden? Kan het zo niet goed vinden op internet.

1. Wij mochten alleen een pen ect mee geen etui
2. Ik moest men Binas zelf meenemen

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:44

roosjenat schreef:

Ja mag alleen zo pennen, potloden, etc mee nemen. Helemaal geen etui als ik me niet vergis

Binas zou ik voor de zekerheid meenemen maar eigelijk hoor je die van school te krijgen

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:47

Dankjewel , dan neem ik voor de zekerheid maar een binas mee. Ook al valt hij uit elkaar . Op zo'n forum stond wel dat je een doorzichtige etui mee mocht maar kon het nergens verder vinden dus dacht vraag het toch maar even.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:47

Helemaal geen etui volgens mij, nee.
Binas geen idee, wij moeten hem zelf meenemen, maar hij moet helemaal schoon en onbeschreven zijn en aangezien bijna niemand een schone binas heeft (wat wel logisch is als jij de vijfde persoon bent die hem krijgt) stelt onze school wel extra binassen ter beschikking. Maar ik denk dat dat per school verschilt.

En, om dan ook maar gelijk even mee te praten hier. Ik doe ook examen, vwo. Begin morgen met Nederlands, maar de examens dringen eigenlijk nog steeds niet tot me door dus ook nog geen examenstress :=
Ik zie het meest op tegen Filosofie, ben gewoon ontzettend bang dat ik mijn antwoorden niet goed formuleer...

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 11:05

wij krijgen de binas als het goed is van school, maar ik neem de mijne ook voor de zekerheid mee. en zoals ik het heb gehoord mag je geen etui mee.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:06

Binassen worden wel gecontroleerd