MINOR over dier(geneeskunde) hbo of wo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammy_rockey

MINOR over dier(geneeskunde) hbo of wo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 14:19

Hallo allemaal!

Ik ben student van de opleiding diergezondheid & management in Dronten (hbo).
Hiervoor ben ik vast opzoek naar minoren, ik vind het alleen lastig om leuke te vinden. Het lijkt me enorm leuk om iets te volgen van de wo diergeneeskunde. Als ik op de site van uu zoek, komt er bij minoren van diergeneeskunde alleen 'addiction' en dit slaat op mensen...

Weet één van jullie misschien minoren wat bij mijn opleiding aansluit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:37

Waarom zou je een minor diergeneeskunde doen? Als het uberhaupt bestaat kan je er letterlijk niks mee omdat je buiten wat extra kennis niets opdoet. Je mag uiteindelijk geen dierenarts worden, dus een half jaar die informatie opdoen zou alleen interessant zijn voor je eigen ontwikkeling. Er bestaan immers ook geen minoren in geneeskunde.

Edit: leuk is het natuurlijk wel maar het moet ook wel enig nut hebben voor je opleiding. Bij ons moet een minor gewoon goedgekeurd worden door de examencommissie, het mag niet te veel overlap hebben met je huidige opleiding en het mag geen onsamenhangend geheel van vakken zijn.

Gracezellaa

Re: MINOR over dier(geneeskunde) hbo of wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:49

Kijk eens bij de WUR, hier is de opleiding Dierwetenschappen, met vast ook passende minors.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:29

een minor waarmee je je orienteert op lesgeven, er is veel vraag naar leraren ;-)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:47

Gracezellaa schreef:
Kijk eens bij de WUR, hier is de opleiding Dierwetenschappen, met vast ook passende minors.

Ze hebben inderdaaad standaard minors klaarliggen, maar zijn ook erg flexibel met het indelen van een eigen minor met zelf samengestelde vakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:59

Ik zou idd bij de wur kijken. Ben hier al meerdere mensen tegengekomen die een minor doen. Er is vaak veel mogelijk, ook naast de vaste programma's.

sammy_rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 22:12

Oke, van de wur heb ik nog niet gehoord. Daar ga ik zeker even op kijken!

@Emmaa_ Ik bedoel een minor van de opleiding diergeneeskunde (bijvoorbeeld diagnostiek). Gewoon omdat ik dit enorm interessant vind en aangezien mijn uiterlijke doel is om voor mijzelf te beginnen, kan zoiets goed van pas komen. Ook als je bij een bedrijf in dienst bent natuurlijk. Qua minoren zijn er bij ons niet veel regels, behalve dat het op hbo of wo niveau moet zijn.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:15

Inderdaad, Wageningen heeft wel interessante minoren/minors. Maar als je uiteindelijk voor jezelf wilt beginnen is misschien een minor in die richting een handige optie? Een minor die zich richt op het opzetten van een bedrijf, of het ZZP-schap of iets dergelijks?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:18

Ik ga volgend jaar een minor aan de WUR volgen en doe dezelfde opleiding als jij. Je mag me een PB sturen als je informatie wil.

sammy_rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 22:19

RianneH schreef:
Inderdaad, Wageningen heeft wel interessante minoren/minors. Maar als je uiteindelijk voor jezelf wilt beginnen is misschien een minor in die richting een handige optie? Een minor die zich richt op het opzetten van een bedrijf, of het ZZP-schap of iets dergelijks?

In mijn opleiding zit al enorm veel bedrijfskunde en marketing :')
Daar krijgen we absoluut (meer dan) genoeg van hihi

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:22

Haha, in dat geval zou ik het ook ergens anders zoeken ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:41

Ik volg even. Ik zit op Aeres Wageningen (docentenopleiding in het groen) en wil graag een groene minor doen.
Als tip kan ik je gelijk meegeven om dus bij ons op school te komen kijken, want er is inderdaad veel vraag naar docenten!
Ik neig zelf naar de WUR maar ben bang dat het te hoog gegrepen is. Een biologieminor neig ik ook naar, alleen als het er door heen komt dat ik dan volledig biologiedocent kan worden..