Ik zit hier nu al een tijdje mee dus ik zet het toch op bokt.
Ik ga inmiddels 3 jaar met ze om, mijn vriend al sinds hij op de basisschool zit. En het zijn sinds 2 jaar terug echte vrienden geworden, de vriendengroep van ons. Bestaande uit mijn (inmiddels niet meer) beste vriendin en 3 jongens, plus mij en mijn vriend een groepje van 7 man. Vorig jaar heel gezellig met z'n 6en op vakantie geweest, had toen ook echt het gevoel dat het gewoon super goede, gezellige vrienden waren. Met z'n allen in een tentje slapen, samen stappen, reuzegezellig. Vrij kort na de zomervakantie al de volgende vakantie (aankomende zomer dus) geboekt naar Bulgarije.
Nu hebben de meeste bij ons na de zomervakantie sowieso een verandering met school situatie gehad, de meeste allemaal naar het MBO gegaan, sommigen fulltime werken. Dus op school zagen we elkaar niet meer, maar dit was echter niet een groot verschil met hoe vaak we elkaar eerst zagen. En alles ging nog helemaal prima.
Sinds een aantal maanden hebben we in de groepschat steeds vaker onenigheden gekregen, dan was het vooral dat ik en mijn vriend met de jongens ruzie/een discussie hadden. Dit ging een paar keer per week zo en soms zo erg dat ik en mijn vriend de groepschat maar verlieten. Maar ik probeerde het maar te vergeten en zat later weer vrolijk te praten met de meeste dan. Mijn beste vriendin kreeg destijds een vriend en kon nooit maar dan ook nooit meer een keer afspreken, winkelen, niet eens een uurtje wat drinken en kletsen. Haar was ik toen al wel 'kwijt' voor mijn gevoel.
De ruzies in de groepschat werden zo kinderachtig... De 3 jongens trokken steeds meer naar elkaar toe, terwijl ze totaal niet meer zich als vriend opstelde tegenover mijn vriend en ik. Zij zijn alle 3 single, hebben het liefst iedere week een andere meid en gaan het liefst ieder weekend op stap. Meiden scoren. Op een gegeven moment barstte de bom in de chat omdat een vriend van ons al de hele middag op een vrouwonvriendelijke manier over meisjes uit zijn klas aan het praten was, toen mijn vriend er iets van zei werd hij weet ik veel hoe vaak voor homo uitgemaakt.

We wisten allemaal dat we nog met elkaar op vakantie moesten, dus na anderhalve week geen contact begonnen de meeste van ons wel voorzichtig weer contact met elkaar te zoeken en uit te leggen wat er dwars zat bij elkaar en dat het niet zo bedoeld was.
De 3 jongens hebben een eigen groepschat aangemaakt, waarvan ze liever niet hadden dat we dat wisten, aangezien toen ik het een keer op een van hun telefoons zag verschijnen hij de telefoon gelijk wegtrok. Maakte mij en mijn vriend verder niets uit, wij hadden zoiets van het is beter om geen groepschat meer te hebben om akkefietjes te voorkomen.
Sinds een paar maanden gaat het weer enorm bergafwaarts, wij en onze vrienden ergeren constant aan elkaar omdat onze interesses ook zo verschillend zijn. Echt iets doen voor elkaar bestaat niet meer, laatst toen ik weg was waren 2 van de jongens bij mijn vriend chillen, na een kwartier er zijn geweest kwamen ze ineens op het idee om naar Amsterdam te gaan en zijn ze vertrokken..

En zo de ene na de andere 'naai-actie' Wij moeten áltijd vragen of er iemand langskomt, of er iemand ergens mee naartoe gaat. Of er iemand chillen is. Nooit reactie, maar ze blijken dan natuurlijk gewoon bij elkaar over de vloer te zijn.
Kijk, als je ons er niet meer bij hoeft te hebben kun je dat gerust zeggen. Dan weet ik waar ik sta.
Ik krijg ook steeds meer m'n twijfels over de vakantie, ik denk echt dat het groepjes gaan worden en dat ik helemaal gek word na een tijdje van het egoïstische gedrag en het individuele.
Kortom, de rest is enorm aan het samenspannen de laatste tijd, totaal geen vriendschap of iets voor elkaar overhebben is er aanwezig t.o.v ons. Ik en mijn vriend vragen zo vaak of er iemand langskomt o.i.d maar na een kwartiertje hebben ze altijd weer wat beters te doen..
Ik heb er zo geen zin meer in, wat zeggen jullie hier van? Ik wou het daarnaast ook even van me afschrijven

Btw, ik ben 16. Dus vandaar dat wij nog met vrienden doen 'chillen' en dat soort termen. Niet dat je denkt dat ik een kinderachtige 30 plusser ben

Kan goed zijn dat ik wat informatie ben vergeten, maar daar zijn vragen voor

Thanks for reading