MBO 4 Dierverzorging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzo_RV

MBO 4 Dierverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 21:54

Hallo allen!

Ik zit nu in 4 havo (tweede keer) en weet niet of ik dit jaar wel ga halen. Ik vind leren niet leuk, vooral niet in dingen die mij niet interesseren. Nou ben ik wel echt gek op dieren en wil ik later ook graag iets met dieren gaan doen, denk ik.

Heeft iemand hier/doet iemand hier de opleiding Dierverzorging niveau 4?

Zo ja, wat vonden jullie hier van? Wat kan je er mee doen etc?

Hoor graag van jullie!
Groetjes! :)

topsylover

Re: MBO 4 Dierverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:12

Ik zou even je schouders eronder zetten en je havo halen.
Dierverzorging klinkt heel leuk, maar is een opleiding waar je heel weinig aan hebt. ALS je het toch gaat doen zou ik in ieder geval niet naar het AOC Terra in Groningen gaan, die school is echt waardeloos en voor veel stageplekken een reden om jou niet aan te nemen.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:21

Ik ben nu met mijn laatste stage bezig van mijn opleiding dierverzorging niveau 4, dus bijna klaar! Ik heb hier ook wel heel bewust voor gekozen en heb altijd geweten wat ik wilde en ben daar dus ook 100% vol in gegaan en heb nu zeker wel baankansen vooral omdat ik ook bereid ben om naar het buitenland te vertrekken.. maar als je het alleen doet omdat je dieren wel leuk vind raad ik het niet aan, want het is een wereld waar je echt heel hard voor moet knokken om binnen te komen..

Je kan er alle richtingen mee uit, zo gaan de meeste mensen stages doen met honden of paarden. Ik heb zelf stage gelopen met Afrikaanse olifanten en tuimelaar dolfijnen dus zoals je ziet kan het alle kanten op :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:39

Inderdaad knokken voor dat Havo diploma! Ik heb 1 jaar dierverzorging gedaan in Zwolle en ben gillend van school gegaan, ik vond er echt geen klap aan. Als je zelf geen boerderij hebt of een goede kruiwagen om ergens binnen te komen, zijn er bijna tot geen leuke banen te krijgen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:45

Ik doe deze opleiding ook (in Breda) en ben er heel tevreden over.
Baangarantie heb je niet, maar als je hard werkt maak je echt wel kans.

Zelf wil ik wel nog HBO gaan doen hierana (maar dan niet in de dieren) omdat ik graag meer wil.

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:05

Mij lijkt proberen om toch dat havo diploma binnen te slepen ook je beste optie. Mocht je daarna alsnog heel graag MBO-Dierverzorging gaan doen kan dat, maar heb je daarnaast nog veel meer mogelijkheden.

Ik heb de opleiding afgerond en heb nu een kantoorbaan bij een niet-diergerelateerd bedrijf :') (wat me overigens prima bevalt).
De opleiding zelf vond ik weinig uitdagend en kwalitatief slecht. Uiteindelijk kon ik n.a.v. een stage wel gaan werken bij een paardensport bedrijf maar dat heb ik niet gedaan (hard werken, weinig salaris + dat ik bang was het plezier om in mijn vrije tijd ook nog eens te gaan rijden/verzorgen zou verliezen).
Door de vele leuke én leerzame (buitenlandse) stages heb ik overigens geen spijt gehad van mijn keuze voor deze opleiding.

Nu, een jaar of 7 later, werken er van onze afstudeerklas (10 man?) voor zover ik weet nog 3 in de dierensector... Met een duidelijk doel voor ogen is het dus wel mogelijk, zonder dat zou ik het afraden. Maar sowieso, eerst voor dat havo diploma gaan!!

_LiliM_

Re: MBO 4 Dierverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:45

Ik heb zelf een jaar of 5 geleden ook mijn dierverzoging diploma behaald. Werk nog steeds op mijn vorige stage de opleiding was daar in tegen mega slecht. Ik deed dierverzoging op het Wellant in Gouda. Geen praktijk slecht les en iedereen haalt zijn diploma terwijl meerendeel niks deed. Baangarantie? nee die heb je niet ik werk af en toe nog op mijn oude stage maar niet veel. Ging wel altijd met plezier naar school(kwam vooral door de klas) maar weinig tot niks geleerd. Als je je havo af kan maken zeker doen!! Anders krijg je er later echt heeeeeel erg veeel spijt van.