Ideale broek gezocht voor werk supermarkt, ik ben radeloos!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Ideale broek gezocht voor werk supermarkt, ik ben radeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 11:05

Sinds november werk ik 3 ochtenden per week als vakkenvuller bij de AH. Ideale bijbaan naast mijn studie etc, ware het niet dat ik ondertussen al door minimaal 5 jeansbroeken ben gescheurd.

Ik heb sowieso zeer vervelende benen wbt jeansbroeken aangezien ik in erg weinig modellen pas (vroeger in de bold curve van Levi's maar die bestaan niet meer en sindsdien pas ik in niets meer van Levi's) en bij normaal gebruik een kwaliteitsbroek bij mij ook maar 6 maanden tot 1 jaar meegaat. Jammer genoeg houden ze het sinds mijn werk dus maar 1,5-2 maanden uit en lijkt het alsof m'n loon gewoon telkens opgaat aan nieuwe broeken...

G-star houdt het het kortst uit (bye bye €120 na 1,5 maand), Hollister voorlopig het 'langst' en die zitten ook erg goed. Jammere is wel dat ik dus omgerekend elke maand minimaal €50 uitgeef aan jeans terwijl mijn loon al niet zo denderend is :') . Mijn idee was nu om een echte professionele werkboek aan te schaffen, maar dat is als vrouw zijnde nog niet zo simpel lijkt het.

Ik dacht aan dit soort broek: https://m.engelbert-strauss.nl/Werkkled ... 1-268.html
Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast vraag ik me af of zo'n lichte, eerder stoffen broek, zoals ze bij h&m in allerlei kleuren hebben, misschien slijtvaster is? Al betwijfel ik dat ten zeerste.

Misschien dat een échte dikke stevige jeans wel minder snel doorscheurt, maar waar vind je die in maat 44-46? (Jeansmaat 32-33-34 afhankelijk van het merk)

Mijn broeken scheuren altijd tussen mijn bovenbenen horizontaal vanaf de naad te beginnen.

Merken die ik al heb geprobeerd:
- Levi's: pas ik nergens meer in sinds ze de modellen hebben aangepast
- h&m plus: scheurt meteen door
- h&m gewone jeans: scheurt ook meteen door
- h&m eerder stoffen broek: houdt goed maar werk ik amper in aangezien ze niet mooi blijft zitten en ik geen zin heb in bouwvakkers taferelen ;)
- Hollister jegging: slijt enorm maar houdt het bijna 1,5 maand vol
- Hollister jeans: zwarte slijt heel snel, lichtblauwe houdt het momenteel het langst uit maar ook daar komen de scheuren in zit
- G-star: 1 keer en nooit meer, scheurde meteen bij de knieën terwijl dat nu de enige plek is waar een normale broek nooit bij me scheurt. De andere scheurde meteen door op de gebruikelijke plaats.
- Mango: maat 44 besteld bij wehkamp maar krijgt ik absoluut niet over m'n dijen, betwijfel dus of 46 wel gaat lukken.

Wie kan mij helpen met de ideale broek te vinden? -O-

Avelienvd

Re: Ideale broek gezocht voor werk supermarkt, ik ben radeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:06

Vind de Esprit's altijd wel fijn.
Draag ook grotere maat.
Blijven over het algemeen goed

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:07

een rijbroek zonder leer of siliconen ?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:07

Ik zou eens bij de Boerenbond/welkoop kijken. Hebben diverse werkbroeken, spijkerstof en gladde effe kleuren.
En leuke prijzen.
Laatst bijgewerkt door cam op 27-04-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:09

Ms mode, niet duur super kwaliteit die broeken houden het bij mij het langst uit. En ze zijn geschikt voor een curve lichaam.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:09

En een werkbroek van de welkoop, is dat nog een idee?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:14

Ik heb meestal LTB, Only, G-Star... misschien zo iets?
Only past vrijwel iedereen wel aangezien het heel erg mee rekt, maar ze zitten niet altijd mooi. Agh- het is toch voor het werk... als ze maar lang genoeg zijn denk ik dan :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:18

En een grotere maat, dat er niet veel spanning op de broek komt te staan met bukken enzo?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:19

Levi heeft geen Bold Curve meer, helaas.
Wel hebben ze nu de Miles High broeken, ik vind ze fijn zitten.
Ook erg veel stretch.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 11:22

Dankjewel voor de tips al! Zo snel en zoveel :oo . Ik ga ze allemaal overwegen!

Esprit heb ik nog nooit geprobeerd, dus dat is een goed idee om eens langs te gaan.

Een rijbroek is ook nog een idee, die zitten altijd goed en daar ben ik nog nooit doorgescheurd. Het enige waarom ik dat niet meteen zou doen is omdat het er misschien echt wel heel raar uitziet onder mijn appie-shirt :') .

Een Boerenbond hebben we hier ook in de buurt, nooit over gedacht dat die ook werkbroeken verkopen! Ik ga een keertje kijken dit weekend :j .

MS Mode stond inderdaad ook op mijn lijstje, maar die was in Antwerpen weg (misschien nu niet meer?) en dat is wel de meest dichtbijzijnde grote stad. Ik ga eens opzoeken waar ze nu allemaal nog zitten. Ik had daar inderdaad aan gedacht omdat ze waarschijnlijk wel rond m'n dijen passen :j .

Welkoop zit hier niet in de buurt, maar ik heb begrepen dat Boerenbond dus ook een optie is?

Only heb ik ook nog niet geprobeerd! Ze moeten vooral rond m'n dijen en 'booty' passen zonder af te zakken aangezien ik heel veel op m'n knieën ga zitten, buk en weer rechtsta (vul de vlees-vis-vega vakken) :+ .

Een grotere maat is zeker een idee, enige probleem is dat ze dan meestal beginnen af te zakken aan m'n taille/heupen (ook met riem want met bewegen verplaatst een broek toch altijd) en nog steeds erg strak zitten rond mijn bovenbenen. Ga dit weekend m'n favoriete Hollister nog eens proberen scoren in een maat groter en kijken of dat een verschil maakt!

Levi's heb ik toen met de nieuwe broeken elk model gepast en niets zat lekker of kwam nog maar halverwege mijn bovenbenen, maar misschien moet ik komend weekend het nog eens een kans geven :j .

Zonder riem blijft mij sowieso geen enkele broek zitten en met riem moet ik vervolgens de meeste nog steeds regelmatig weer op hun plek hijsen. Denk dat op mijn dijen teveel spanning komt en die daardoor de rest naar beneden trekken met bewegen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:25

Welkoop en Boerenbond is hetzelfde bedrijf met dezelfde collectie (Welkoop heet vooral in het zuiden van het land Boerenbond). Ze hebben daar veel werkkleding, dus best kans dat je daar slaagt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:26

Ms houd sws rekening met je dijen waar de meeste andere merken dat niet doen. Je zou ook Ulla popken kunnen proberen. Het is misschien niet leuk een grote maten winkel. Maar ze houden daar wel rekening met benen die tegen elkaar wrijven en een curvyfit waar normale merken dat niet doen.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:29

Ik ben erg te spreken over only/pieces. Zitten erg goed en geen gehijs niks, en tot nu toe bijna geen gebruiksporren.
Ik heb nu een blauwe high waste van pieces die ik zeker kan aanbevelen, zowel prijs als kwaliteit!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 11:34

Bedankt Karin! Dat wist ik nog niet (recent uitgeweken Belg :) ), weer wat geleerd. Die moet ik dan eens proberen!

Dankjewel Lau, over grote maten val ik gelukkige al een tijd niet meer dus wil best Ulla proberen, wist niet dat ze daar ook jeans hadden (winkel in Antwerpen ziet er langs buiten niet al te modieus uit imo). Ik denk dat ik als eerste dus eens die grote maten winkels probeer!

Dankje deni11, als ik toch langs de stad ga zaterdag zal ik ook daar eens kijken of in er in pas :j .

Dit zijn mijn benen trouwens, heb jammer genoeg geen foto van de voorkant maar je kan je inbeelden dat ze rond zijn en met beetje x-benen al helemaal tegen elkaar schuren.
Afbeelding
(Lang leve een strakke skinny, ze zien er zonder broek een heel stuk zwaarder uit :') )

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:35

Elise_K schreef:
En een grotere maat, dat er niet veel spanning op de broek komt te staan met bukken enzo?

Hier dacht ik ook gelijk aan.
Als ik een broek koop die net aan past, dan scheuren ze ook veel sneller dan een broek die iets groter op maat is.
Tip: koop een broek die bij je benen goed zit, maar te los is bij je taille en laat hem dan innemen bij de taille. Daar heb je geheid meer plezier van!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 11:38

Minoes schreef:
Elise_K schreef:

Hier dacht ik ook gelijk aan.
Als ik een broek koop die net aan past, dan scheuren ze ook veel sneller dan een broek die iets groter op maat is.

Dankjewel voor je reactie. Ik zal dat toch een keer proberen, weet alleen nu al dat ik dan enorm ga moeten hijsen in m'n taille en ze dan enorm open staan -O- . Als ik daar dan een oplossing voor vind, is het ook fijner werken en wil ik het zeker doen :j .

Edit: Ik zie nu je tip! Perfect, dat ga ik proberen! :D Want verkopers raden me altijd een kleinere maar aan wanneer ze een openstaande taille zien.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:41

Ik ken je probleem hoor mijn benen zijn ook vrij stevig en een smalle taille denk dat wij ong hetzelfde figuur hebben. En ik kan je echt de groten maten aanraden dat zit zo veel beter. Dat het afzakt blijft maar dat neem ik nu maar voorlief omdat mijn broeken wel langer heel blijven.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:58

Ik draag normaal wel een paar maten kleiner dan jij maar ik heb er ook altijd last van dat broeken op mijn bovenbenen te strak zitten en bij mijn taille dan soms gewoon af staan. Ik heb laatst echter de shaping jeans van H&M ondekt en dat vind ik wel een aanrader, het is wel echt spijkerstof en het blijft ook in model maar op een of andere manier zit er toch zoveel rek in dat ze gewoon overal netjes aansluiten en niet naar beneden kruipen door mijn bovenbenen. (Ik heb er ook een in een iets te lange lengte maat die geeft nog iets meer ruimte voor je bovenbenen, misschien dat bij andere merken ook wel zo, even omzomen is immers het werk niet)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:37

De bold curve van Levi was fijn hè? Toen ze die nog maakten had ik hem in alle kleuren en variaties :)
Na heel veel passen en zoeken heb nu eindelijk een goede vervanger gevonden in de Tommy Hilfiger jeans, model Nora. Heb deze nu een maand of 2 en ziet er nog perfect uit. Mijn zusje heeft al jaren alleen TH jeans en die is zeeeer enthousiast over hoe lang ze goed blijven.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:45

García spijkerbroeken blijven hier ook altijd redelijk lang goed.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:01

Bij Bershka hebben ze voor 18 euro stretch broeken in verschillende kleuren, ook zwart. Daar kun je goed in bewegen en ze hebben een regulair waist dus je zit niet in je blote kont als je moet bukken. Ik zweer echt bij die broeken!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 13:03

Ik denk dat ik zaterdag maar eens naar Waasland ga, daar hebben ze sowieso MS, Only, H&M, Hollister en Tommy.

Ik was Tommy inderdaad vergeten, heb daar een jaar of 5 geleden een paar hele fijne broeken van gehad! Eens kijken of ik er nog steeds zo fijn in pas :j . En ja, de bold curve was gewéldig! Waarom ze die lijn hebben afschaft snap ik echt niet :n .

Regular waist is voor mij meestal nog te laag om m'n hele kont in te krijgen, ik moet echt high waist broeken hebben meestal om ze regular te laten vallen :') . Maar ik kan daar altijd ook een keertje langs als ik dan toch in het shopping center ben, dankjewel!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:06

Stretch broeken zijn geweldig inderdaad!
Ik draag ze bij de railcatering waar ik ook veel loop en mijn beneb ook langs elkaar schuren. Ik draag een stretch/shaping broek van de h&m en ik zweer bij deze broeken!
Inderdaad zoals anders zeggen iets te groot kopen kan ook, en dan een riem om zodat die niet afzakt.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 13:08

maava schreef:
Stretch broeken zijn geweldig inderdaad!
Ik draag ze bij de railcatering waar ik ook veel loop en mijn beneb ook langs elkaar schuren. Ik draag een stretch/shaping broek van de h&m en ik zweer bij deze broeken!
Inderdaad zoals anders zeggen iets te groot kopen kan ook, en dan een riem om zodat die niet afzakt.

Die heb ik dus ook gehad, heeft het zeker 1.5 maand uitgehouden :') . Al mijn broeken hebben trouwens veel stretch, anders pas ik er sowieso nooit in.

Ik zal eens kijken of ik dit weekend nog een ander model vind bij HM.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:08

Hier ook werkzaam in een supermarkt, moet zeggen dat ik wel een kleine maat draag. Qua spijkerbroeken zit ik op 26/32 of een maat 36.

Maar welke broeken bij mij geweldig meegaan, zijn de broeken van LTB en MOD.
M.O.D. zie ik eigenlijk wel minder voorbij komen de laatste tijd, maar die broeken zitten heerlijk.

Ik draag meestal broeken die niet te hoge taille hebben, maar ook niet te laag.
van LTB is de Zena een goed model wat erg lekker werkt, zit ook voldoende stretch in, wat ook erg fijn is bij het vakkenvullen.
Misschien kun je hier eens naar kijken.

Je hebt tegenwoordig ook spijkerbroeken van joggingstof, misschien is dat iets? Het met Dragster verkoopt deze (ik weet niet of zij ook vrouwenmodellen hebben, maar de herenmodellen waren eigenlijk qua uiterlijk net een gewone jeans)