MarJon: wat goed en spannend dat je dan alsnog kiest voor de universitaire opleiding! Uiteindelijk kan je het zelf toch het beste beoordelen wat je leuk vind en wil gaan doen, dus die negatieve reacties van anderen hebben niet zoveel nut imo. En ik snap ook goed dat je geen extra 10.000 uit je zakken kunt halen omdat je een tweede bachelor wilt gaan doen. Ik zie dit afgelopen jaar ook niet als weggegooide tijd, ik heb veel geleerd (over mezelf, maar ook bij een aantal vakken die ik toch interessant vond), en idd ook zelfvertrouwen en persoonlijkheid is flink aan gewerkt (in positieve zin)
.
amoj: Natuurlijk mag dat! De opmerking aan het begin van mijn bericht was meer gericht op het feit dat HBO en WO studenten wel gebruik mogen maken van het leenstelsel, en ik vroeg me af of dit invloed heeft gehad op hun keuze of niet.
Wat jammer dat ook jij door een privésituatie achter ging lopen. En jammer dat de communicatie tussen je school en jou ook niet zo lekker gegaan is (over dingen die beloofd werden en uiteindelijk toch anders waren). Gelukkig had ik een fijne studieloopbaanbegeleider die mij hielp, maar ik kan me voorstellen dat als ik die niet gehad had, ik het toch een stukje zwaarder gehad zou hebben mbt het regelen van alles. En ik vind het goed van je dat je toch door wil zetten om de opleiding af te maken, ookal is het op een andere school. Ik duim alvast voor je en hoop dat je het nu met plezier af kan maken!