ik ben 18 jaar en nu al een jaar bijna aan het werk, ik heb vorige jaar mijn niveau 2 diploma afgerond.
Alleen was dit totaal iets wat ik later niet wilde, beetje uit nood gedaan want ja wat wilde ik nu als een bijna 16 jarige meisje mijn hele leven gaan doen?
Geen flauw idee, en met een niveau 2 diploma kun je niet zo gemakkelijk een studie kiezen die veel aansluiting heeft.
Nu ben ik dus afgestudeerd voor niveau 2 medewerker tuinbouw.
Alleen ik wil dit niet als mijn vaste baan gaan doen later.
Het lijkt me geweldig in de toekomst een eigen bedrijf te hebben, iets zien opbouwen en wat echt van jouw is lijkt me prachtig, ik snap natuurlijk dat het niet zo rooskleurig is en er ook vele rot kanten aan zitten.
Maar goed, de vraag..
Ik wil graag dus een eigen bedrijf en dan graag bloemist. Vroeger op het vmbo 2 jaar bloemist gedaan maar uiteindelijk gestopt omdat ik het gedeelte dier ook er bij had, vond ik vreselijk dus heb ik uiteindelijk besloten de andere twee jaar zorg te gaan doen (Werd hem ook niet) ...
Nu zou ik best graag niveau 3 bloemist willen gaan studeren alleen heb ik geen zin om nog 3 volle jaren naar school te gaan en stage te lopen, eigenwijs? Misschien wel ja?
Zijn er andere mogelijkheden?
Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele reactie.
Ik zou dus sowieso voor een opleiding gaan.
Ik ben bijna 20 en rond dit jaar pas de middelbare school af. En dan ga ik nog studeren... ik ben op zn vroegst op mn 25ste een beetje klaar. Als je er nog 2 jaartjes aan vast plakt ben je 20/21 en heb je je leven lang plezier van een fijne opleiding.