Eerste sol gesprek gehad!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanasoufi

Eerste sol gesprek gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:10

*\o/* Een ontzettend knappe man en een leuke vrouw! Allebei vrij jong, dus het gesprek was best leuk, alleen die taaltest -O- Ik WEET dat het verleenT was, maar vulde toch verleenD in...ieder geval 1 fout dus. Hoeveel ik nog meer fout heb krijg ik van de recruiter te horen morgen of maandag. Er zijn nog 7 kandidaten, maar ze hebben meerdere mensen nodig.

Verzekeringsadviseur verzekeringsbedrijf:

+++
-Dichtbij huis
-Startersfunctie
-Doorgroeimogelijkheden
-40 uur
-Goed salaris

---
-Je moet 3 WFT toetsen maken en behalen binnen 9 maanden |( WEER studeren!!! HEL! Bovendien wat als je het niet haalt? Sturen ze je dan weg? En 40 uur werken en ook nog studeren = -O- mijn hele weekend weg |( Dan kan ik dus niet eens van mijn geld genieten.

-O- maar goed, ik ben immers nog niet aangenomen, dus ik wacht het wel af.

In ieder geval heb ik komende woensdag weer een gesprek (groepsinterview, geen idee hoe dat werkt) bij een ander bedrijf *\o/*

Klantenservice telefoonbedrijf:

+++
-Dichtbij huis
-32 uur per week (eigenlijk vind ik dat wel lekkerder, want ik ben het niet gewend om echt te werken, en ineens 40 uur zal wel heftig zijn...)
-Geen stomme examens, wel 2 dagen on the job training
-Relaxt werk, een beetje gebeld worden door klanten die hun telefoonabonnement willen opzeggen <3
-Reiskostenvergoeding
-1 mei al beginnen!

---
-maar 7 maandjes (anderzijds zo kan ik wel een CV opbouwen) + de recruiter lijkt me heel aardig te vinden, want dit is al de tweede baan die ze me zomaar aanbiedt. Ik had 2 weken geleden gesolliciteerd bij haar voor een andere functie, zij belde me toen: baan al vervuld, maar ze had een ander baantje voor me. Daar zou ik afgelopen dinsdag een gesprek voor hebben, alleen tot 00:00 's nachts werken doe ik niet. Dus zegde ik af, ze belde me vervolgens gisteren dat ze een andere baan van 09:00 tot 17:30 voor me heeft. Ik neem dus aan dat als ik het goed doe, dat ze over 7 maanden weer iets heeft. En anders zoek ik ergens anders verder.
-GROOTSTE MINPUNT: 8,56 bruto per uur, dat gezegd hebbende: Nu heb ik NIETS. Ik weiger een uitkering aan te vragen, gelukkig heb ik lieve ouders + zorgtoeslag = ik red het prima. Alleen ik kan geen reis naar Venetië boeken, ik kan niet die dure bak aardbeien van 3,00 kopen, ik kan niet 3 keer per week uiteten gaan, ik kan niet die oorbellen van 8,00 euro bij de C&A kopen etc. Ik ben voor nu dus al blij als ik 500 euro per maand verdien, nu doe ik het immers maar met 150 euro per maand -O-

:')

De eerste functie is dus echt om een carriere op te bouwen, te leren en werken, en eigenlijk niets mis mee, want je moet ergens beginnen. Zonder die WFT toetsen zou het een droombaan zijn. Trouwens WFT toetsen = veel rekenen toch :') Dat kan ik niet :')

De tweede functie is relaxt kinderwerk en gewoon wat geld verdienen + handig om te beginnen als je weinig werkervaring hebt.

Voorkeur gaat uit naar de tweede functie, anderzijds als ik word gebeld door het verzekeringsbedrijf dat ik mag beginnen zeg ik geen nee. Je moet immers pakken wat je krijgt.

*Afgewezen door Hogeschool Rotterdam trouwens, maar dat is jullie schuld. Ik moest immers van jullie geen gekke persoonlijke brieven en mails schrijven. Mijn eerste sol brieven zijn dus heel stijf, en tja de lezers wijzen me dus allemaal af. Sinds ik gewoon schrijf wat ik wil (dus ook: ik ga huilen als u me niet aanneemt!, ik heb nog geen man en kinderen NEEM ME AUB aan! etc) zijn mijn brieven enorm succesvol <3 Ik krijg allemaal lovende reacties van recruiters die zeggen dat ze moesten lachen. Net tijdens het gesprek trouwens ook. Dat ik de universiteit als een hel beschreef moest ze keihard om lachen.

En wat betreft dat uitzendbureau, die mij volgens jullie op de zwarte lijst zou zetten? Ik heb dat meisje afgelopen vrijdag face 2 face gesproken. Was een heel leuk gesprek en ze blijft uitkijken naar baantjes die bij me passen. Ze bood me vrijdag een baan als financieel adm medewerker aan, helaas kan ik niet rekenen en dat gaf ik aan en het ging dus niet door.

|( Nu wachten! Ik hoor morgen of maandag meer, mochten ze me afwijzen (ze hebben 7 andere kandidaten + taaltest was dus niet foutloos), dan heb ik dus altijd nog dat gesprek woensdag. En eeeh ik heb een betere brief naar Hogeschool Rotterdam gestuurd, want ze hadden vorige week nog een vacature. En ik heb nog iets van 30 lopende sollicitaties (ik stuur 10 sollicitaties per dag), dus hopelijk komt het snel goed.

p.s. Bedankt voor het lezen en hoeveel is 8,56 ongeveer netto? -O-
Laatst bijgewerkt door sanasoufi op 20-04-17 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Re: Eerste sol gesprek gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:16

Het is echt niet slim om dit allemaal online te gooien.. recruiters lezen dit ook...

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:17

Celiien schreef:
Het is echt niet slim om dit allemaal online te gooien.. recruiters lezen dit ook...

Er staat niets in dat ik ze niet persoonlijk zou vertellen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:20

_O- _O- dat is jullie schuld :')

Ik herken het topic al wel. Nou TS, fijn dat je zo ver gekomen bent. Nu volhouden he, zelfs al heb je de baan dan ben je er nog niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:21

Als ik jou was zou ik toch echt voor die tweede functie gaan, past heel goed bij je.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:22

Waarom wil je zo graag een baan? Je hebt toch ouders?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:23

TS.. hoe oud ben je?
En wat verwacht je zelf te gaan verdienen per uur?
En als jij het verzekeringswezen in wilt, dan zul je toch moeten kunnen rekenen..
Overigens heb je dat voor vele functies nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:24

Oh mijn hemel wat is die OP toch lastig om te lezen.

Doe gewoon waar je je goed bij voelt. Fijn dat je nu zo ver bent gekomen, maar inderdaad. Je bent er nog niet.

@Daphne, ze is eind 20 ofzo toch?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:25

Is dit serieus? :')

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:25

Daphne__ schreef:
Waarom wil je zo graag een baan? Je hebt toch ouders?

die echt mijn reis naar Venetië niet gaan betalen...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:25

_Dominique schreef:
@Daphne, ze is eind 20 ofzo toch?

Ja klopt, maar TS had eerder een topic waarin ze zei dat ze geen baan of uitkering nodig had, want ze had ouders :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:26

"Dus zegde ik af", die taaltest zal wel goedgekomen zijn.

Kom op zeg, dit kan toch niet serieus zijn?
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 20-04-17 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:26

Gowlan schreef:
TS.. hoe oud ben je?
En als jij het verzekeringswezen in wilt, dan zul je toch moeten kunnen rekenen..

30
10 of 11 euro bruto ben ik tevreden mee, 8 euro is wat aan de lage kant....anderzijds wel voor makkelijk werk.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:26

AnnaB schreef:
"Dus ik zegde af", die taaltest zal wel goedgekomen zijn.

:') maar "zei" af is zo lelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:27

AnnaB schreef:
"Dus zegde ik af", die taaltest zal wel goedgekomen zijn.

Kom op zeg, dit kan toch niet serieus zijn?

Hahahahahahahahaha, sorry. Bedankt voor het maken van mijn dag. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:28

sanasoufi schreef:
AnnaB schreef:
"Dus ik zegde af", die taaltest zal wel goedgekomen zijn.

:') maar "zei" af is zo lelijk.

IK HEB AFGEZEGD.

Edit: Of het lelijk staat of niet. Je hebt je gewoon te houden aan de Nederlandse grammaticaal regels wanneer je een baan zoekt. :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-17 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:28

Ieder geval bedankt allemaal voor de steun! Eerst maar afwachten of ik aangenomen word, en natuurlijk op naar het tweede gesprek!

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:29

Eileen_ schreef:
_O- _O- dat is jullie schuld :')

Ik herken het topic al wel. Nou TS, fijn dat je zo ver gekomen bent. Nu volhouden he, zelfs al heb je de baan dan ben je er nog niet.

Bedankt....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:30

Als dit echt is en hier komen echt een of meerdere banen uit voort...welja ik hoop dan dat het een trend is die in Nederland blijft en niet naar hier verhuisd, dat blijkbaar "nieuw" puberaal solliciteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:31

"Ik zegde af" is ook prima Nederlands hoor. :)

Succes, TS, ik hoop dat je een leuke baan vindt!

LadyMadonna

"Relaxed werk, een beetje gebeld worden door klanten die hun telefoonabonnement op willen zeggen"

Oh wat ga jij een koude douche krijgen als je hier terecht komt....

Suzanne F.

sanasoufi schreef:
Sinds ik gewoon schrijf wat ik wil (dus ook: ik ga huilen als u me niet aanneemt!, ik heb nog geen man en kinderen NEEM ME AUB aan! etc) zijn mijn brieven enorm succesvol <3 Ik krijg allemaal lovende reacties van recruiters die zeggen dat ze moesten lachen. Net tijdens het gesprek trouwens ook. Dat ik de universiteit als een hel beschreef moest ze keihard om lachen.

Misschien kom je hier bij een eerste baantje als klantenservice medewerker nog mee weg, maar neem maar van mij aan dat als je op iets serieus wilt gaan solliciteren, dat deze brief zo de vuilnisbak ingaat.

Anoniem

Suzanne F. schreef:
sanasoufi schreef:
Sinds ik gewoon schrijf wat ik wil (dus ook: ik ga huilen als u me niet aanneemt!, ik heb nog geen man en kinderen NEEM ME AUB aan! etc) zijn mijn brieven enorm succesvol <3 Ik krijg allemaal lovende reacties van recruiters die zeggen dat ze moesten lachen. Net tijdens het gesprek trouwens ook. Dat ik de universiteit als een hel beschreef moest ze keihard om lachen.

Misschien kom je hier bij een eerste baantje als klantenservice medewerker nog mee weg, maar neem maar van mij aan dat als je op iets serieus wilt gaan solliciteren, dat deze brief zo de vuilnisbak ingaat.

Ik lees dat stuk nu pas. Oh wat erg, ik heb echt plaatsvervangende schaamte.

Anoniem

Re: Eerste sol gesprek gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:32

Is dit eigenlijk überhaupt serieus? :o

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:33

sanasoufi schreef:
Gowlan schreef:
TS.. hoe oud ben je?

30
10 of 11 euro bruto ben ik tevreden mee, 8 euro is wat aan de lage kant....anderzijds wel voor makkelijk werk.

Heb je veel werkervaring en ook in de richting waarin je gesolliciteerd hebt?
Heb je bij je vorige baan al rond de 10/11 euro bruto gezeten? Een nieuwe werkgever zal altijd minimumloon (23 jaar) uitkeren, enkele bedrijven zullen iets boven jouw laatst verdiende salaris gaan zitten.
Heeft er ook mee te maken of je relevante werkervaring hebt en hoeveel.
Ik zou het werk voor een telecombedrijf overigens niet onderschatten!