Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Dit kwam inderdaad, zoals hierboven als gezegd is, doordat de manier van werken/leren op hbo (veel zelf-evaluaties en dossiers, praktijkwerk in stages, samenwerken op praktijk-opdrachten) mij niet zo lag, terwijl ik juist wel graag complexe en abstracte informatie uit boeken leer. Ik zag echter andere ex-hbo'ers verzuipen omdat zij gewend waren enkele de college-aantekeningen te leren, maar dat is op de uni veelal niet genoeg voor een 7 of zelfs een 6. Uiteindelijk hebben de gemotiveerde ex-hbo'ers zich wel weer herpakt, maar die hadden wel studievertraging. Ik zag zelf drie belangrijke pijlers van succes bij deze studenten: goede klik met de manier van leren/werken, motivatie, en niet bang zijn om hard te leren en door te buffelen als het moeilijk wordt. Als zij die drie dingen hadden, haalden ze het meestal wel binnen redelijk termijn (4 jaar). 
[***] schreef:Bedankt voor de reacties! Ik doe momenteel HRM, en mijn cijfers zijn gewoon goed. Niet allemaal negens o.i.d., maar gewoon mooie cijfers. Ik vind het wel lastig, stel dat het toch te moeilijk is dan zou ik echt balen. Meeloopdagen zijn wel goede inderdaad.
[***] schreef:Is het op de universiteit ook veel samenwerken in projecten, of juist meer individueel?