Volgend jaar rond ik (als alles volgens plan gaat) mijn MBO-niveau 4 opleiding af. Ik wil hierna graag verder naar HBO mondzorgkunde. Voor deze studie geldt een numerus fixus, en er wordt aangeraden dat je scheikunde en biologie op havo niveau beheerst gezien de toelating zonder deze vakken zeer klein is.
Echter heb ik 2 jaar havo gedaan, dit heb ik helaas niet afgemaakt.. Achteraf heb ik hier ontzettend veel spijt van, want ik weet dat ik het wel kan. Sinds de 3e klas mavo heb ik geen scheikunde en natuurkunde meer gehad.
Nu wil ik graag in 2018 via een staatsexamen de deelcertificaten biologie, scheikunde en natuurkunde gaan halen. Dit wordt vermoedelijk wel zwaar, omdat ik rond die tijd ook de eindexamens van mijn MBO opleiding heb.
Even ter informatie, ik heb dus totaal geen kaas gegeten van scheikunde of natuurkunde. Ik weet ook echt niet hoe ik het in mijn hoofd haal om dit via een zelfstudie te halen

Zijn er hier mensen die via een staatsexamen één van bovenstaande vakken heeft gehaald? Wie kan mij hier wat uitleg over geven? (prijs is geloof ik 200 euro per deelcertificaat)
Ik heb inmiddels zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Alvast bedankt voor het lezen!