Wat een belediging! Update!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pateeke
Berichten: 2219
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:19

Ik snap heel eerlijk niet waarom je hierdoor zo beledigd en boos bent. Dit is een redelijk standaardmail als antwoord op jouw sollicitatie. Het is netjes dat ze jou überhaupt antwoorden, want dat gebeurt ook niet altijd.
Ik heb bij het solliciteren al grovere dingen te horen gekregen. Dan blijf je alsnog professioneel en vriendelijk, maar besluit je voor jezelf op zoek te gaan naar een andere job...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:19


Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:19

sanasoufi schreef:
Koetjesreep schreef:
Concurrentie is er pas als er klanten worden afgenomen. Dit zou louter elkaar informeren zijn. Dat gaat bij horecazaken ook zo hoor ;)


Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o


Ooh ik woon in België, ik betaal niets voor jou :')

Moet je trouwens niet eerst al gewerkt hebben voor je een uitkering krijgt? Dat is hier toch zo.

Verder merk ik dat het bedrijf inderdaad een goede keuze heeft gemaakt.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:20

MelanieB schreef:
bruintje123 schreef:
Als jij 7 uur doet over je sollicitatiebrief ben je waarschijnlijk ook een minder goede administratieve kracht dan je denkt.
Als al je werk zoveel tijd kost hebben ze een goede keuze gemaakt bij dat uitzendbureau.

_/-\o_

Niveau van een 12 jarig verwend kind dat d'r zin niet krijgt.
Ik dacht, nee hoopte, echt dat dit een grapje was maar niet dus. :=



Ik dacht ook aan een verlate 1 april grap....

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:20

Wacht, is ze 29 jaar? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:20

En jij vraagt je af waarom je geen baantje kan vinden? Lees eens objectief je vorige topic en dit topic door. Hoor je het kwartje al vallen?

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:20

WoW gewoon WoW

Het is een algemene standaard afwijzing, en ja er solliciteren misschien 50 mensen en ja er is er dan maar 1 geschikt...

Jouw reactie vind ik zeer ongepast en zou je never nooit niet als werknemer willen. Als je al zo reageert op een nette afwijzing...

Nogmaals WoW gewoon

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:20

Je reactie is wel een beetje overdreven :+ Maar ik snap de frustratie wel hoor.
Ik heb ook vaak genoeg heel veel moeite gedaan voor een sollicitatiebrief en dan is het gewoon vervelend als je vervolgens het gevoel krijgt dat ze hem niet eens hebben gelezen omdat je een standaard 'anderen passen beter binnen het profiel'-mail terug ontvangt..
Ik solliciteerde laatst op een baan waarvoor 'enige ervaring een pré was, maar geen must' en ik mailde mijn brief waarin ik schreef dat ik tien jaar ervaring had.. en wat krijg ik terug? Een standaard mail waarin stond dat ze iemand zochten met meer ervaring :x

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

Koetjesreep schreef:
sanasoufi schreef:


Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o


Ooh ik woon in België, ik betaal niets voor jou :')

Haha heerlijk :')

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

Koetjesreep schreef:
Wacht, is ze 29 jaar? :')

Jazeker :j

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

Sorry hoor, het is natuurlijk erg vervelend om afgewezen te worden, maar als er mensen zijn die meer of betere werkervaring hebben met die dingen worden die mensen uitgenodigd of voorgesteld, zeker als er heel veel sollicitanten zijn en maar 1 functie.

Tuurlijk kan je daar even boos om zijn, maar het is in het vervolg professioneler om niet zo'n mail terug te sturen, zo heb je in de toekomst ook meer kans op een baan die je ook echt wilt!

Veel succes met solliciteren! :)

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

En voordat je bijstand krijgt moest ik in ieder geval 10delige cursus doen bij een werkcoorporatie. En als je zo`n houding als dit topic en je vorige topic hebt ga je het nog moeilijk krijgen en zelfs geweigerd kunnen worden voor een uitkering omdat je je best er niet voor doet ;)

Let daar ook op asjeblieft.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:21

sanasoufi schreef:
Koetjesreep schreef:
Concurrentie is er pas als er klanten worden afgenomen. Dit zou louter elkaar informeren zijn. Dat gaat bij horecazaken ook zo hoor ;)


Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o


Jeetje wat een instelling... de bijstand is echt geen pretje hoor. Ik denk dat je beter hulp kan zoeken via het uwv die kunnen je helpen met sollicitaties. Of ga eens naar het uitzendbureau (als ze je nog willen :') ) en ga daar ingesprek met iemand. Dat heeft meer zin als zo reageren en je zo opstellen.


En je komt niet zomaar meer in de bijstand. De regels zijn fors aangesterkt je hebt zelfs in de bijstand sollicitatie plicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:22

Destination schreef:
sanasoufi @ [STW] Hoe vinden jullie baantjes?

Misschien moet je trouwens wat aan je manier van solliciteren doen of inderdaad huismoeder worden. Ook naar aanleiding van je geschreven motivatie in dit topic.


Nou ook huismoeder worden raad ik d'r niet aan. Kinderen kunnen soms net zo vervelend zijn als uitzendbureau's. Denk dat dat niet goed is voor d'r eigen psyche en ook niet voor dat van een kind.

Ik zou d'r eerder een cursus omgaan met teleurstellingen aanraden ofzo :+

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:22

Ik heb van de week ook zo'n soort afwijzing binnen gekregen.
Daar baal ik even van en dan ga ik door met mijn leven. :+
Ik kan je alleen hetzelfde adviseren.
Er zullen nog veel meer afwijzingen komen, en die zullen allemaal erg op dat mailtje lijken.
Dat is gewoon een standaard reactie die ze naar iedereen sturen die ze afwijzen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:22

Poeh zeg, heb jij even geluk dat ik niet je recruiter ben. Niet om het een of ander maar 7 uur nodig hebben voor het schrijven van een brief o.b.v. zo'n functie? Dan weet ik eigenlijk al genoeg. Er zijn echt 100 redenen te benoemen waarom je vanuit het uitendbureau bent afgewezen/zij meer aansluiting zien bij andere kandidaten.

Mocht ik zo'n mail terug ontvangen dan zou je wat mij betreft ook nooit meer via mij aan de bak komen en ik ken een hele hoop recruiters/intercedenten die hier net zo over denken. Sterker nog, in die paar jaar dat ik dit werk doe heb ik dit nog niet voorbij zien komen.

Ik zou je inderdaad adviseren heel snel te gaan trouwen :j

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:22

sanasoufi schreef:
Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o


Applaus voor je instelling :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 07-04-17 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9442
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:22

sanasoufi schreef:
Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o


Veel plezier in de bijstand, het is echt een feestje!

Niet dus. Als jij al 7 uur over enkel en alleen je sollicitatiebrief doet dan wens ik je heel erg veel succes met de pakken papier die jij moet bewaren om te kunnen bewijzen dat je recht hebt op je (in mijn ogen dan niet verdiende) inkomen, met de gemeentelijke belastingen waar je dan hoogstwaarschijnlijk kwijtschelding voor mag gaan aanvragen omdat je ze niet kunt betalen, het afbetalen van je eigen risico als je een keer iets breekt of andere zorgkosten maakt.. om nog niet te spreken van het gezever met het UWV die jou.. juist, verplicht om non-stop te solliciteren.

Ik zit er zelf in, in die bijstand. Uit nood.

Zou van mensen zoals jij bijna spontaan stoppen met belasting betalen als ik straks een baan heb. Wat denk je nou eigenlijk -O-

Oh ja. En ik ben 20. Bewijst maar eens dat wijsheid niet altijd met de jaren komt..
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 07-04-17 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:23

Destination schreef:
Koetjesreep schreef:
Wacht, is ze 29 jaar? :')

Jazeker :j


Wauw.. Gewoon wauw! Dat verwachtte ik niet nee.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:24

Met zo'n instelling ga je inderdaad geen baan vinden.
Iedereen is wel een keer afgewezen en gaat daar echt niet op in, je krijgt nou eenmaal een stuk sneller een afwijzing dat is zo dus leer er mee leven.
Zo'n reactie is echt niet gepast en als ik dat uitzendbureau geweest was had ik het ook naar alle andere bureau's gestuurd.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:25

Maar als je al zovaak hebt gesolliciteerd hoe komt dat je dan nog zeven uur aan je cv hebt gewerkt?
Is er in nederland geen instelling die gratis werkbegeleiding doet en eens wilt kijken naar je cv?
Heb je al veel spontaan gesolliciteerd?

Ik snap de frustratie wel, helaas zijn er veel kandidaten voor één job. Maar frustratie brengt je nergens!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:25

Ik weet niet wat ik nu vreemder vind, je reactie terug na je afwijzing of dat je dat hier nog trots gaat vertellen ook.

En blijkbaar ook totaal niet doorhebt hoe ze daar zullen reageren op jouw mail.
Waarschijnlijk zijn ze eerst verbaasd, roepen er wat collega's bij.
Komen samen tot de conclusie dat je ze niet helemaal op een rijtje hebt, printen nog na snikkend van het lachen je mailtje uit en hangen die op het prikbord, zodat iedereen eens kan lachen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:26

sanasoufi schreef:
Koetjesreep schreef:
Concurrentie is er pas als er klanten worden afgenomen. Dit zou louter elkaar informeren zijn. Dat gaat bij horecazaken ook zo hoor ;)


Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o
Meen je dit serieus?!

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:27

Ailill schreef:
sanasoufi schreef:

Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o
Meen je dit serieus?!


Helaas denk ik dat wel :')

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:28

xPabloBokt schreef:
sanasoufi schreef:
Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o


Veel plezier in de bijstand, het is echt een feestje!

Niet dus. Als jij al 7 uur over enkel en alleen je sollicitatiebrief doet dan wens ik je heel erg veel succes met de pakken papier die jij moet bewaren om te kunnen bewijzen dat je recht hebt op je (in mijn ogen dan niet verdiende) inkomen, met de gemeentelijke belastingen waar je dan hoogstwaarschijnlijk kwijtschelding voor mag gaan aanvragen omdat je ze niet kunt betalen, het afbetalen van je eigen risico als je een keer iets breekt of andere zorgkosten maakt.. om nog niet te spreken van het gezever met het UWV die jou.. juist, verplicht om non-stop te solliciteren.

Ik zit er zelf in, in die bijstand. Uit nood.


Zou van mensen zoals jij bijna spontaan stoppen met belasting betalen als ik straks een baan heb. Wat denk je nou eigenlijk.. -O-



Mee eens!
Mijn beste vriendin zit ook uit nood in de bijstand.

Ik kan daar ook niet echt tegen als mensen zeggen "nou laat maar ik ga wel de bijstand in of een uitkering aanvragen"
Iedereen moet werken in Nederland tenzij je niet kunt werken omdat je ziek bent etc..

Snap eerlijk gezegd het nut ook niet echt om hier 2 topic's over te openen maar oke.