Australië als thema, knutselen, films, expeditie, spel/games

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eloya

Australië als thema, knutselen, films, expeditie, spel/games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 16:43

Bokkers mijn inspiratie laat mij een beetje in de steek, ik ben bezig met een Australië gericht thema aan het uitwerken voor kinderen. Dit is voor een kidsclub bij een Australisch restaurant hier in Nederland.

Nu willen wij elke woensdag een activiteit organiseren, waarin 4 categorieën rouleren
-Film
-Expeditie -> denk aan ontdekken, speuren, zoeken etc
-Game/spel
-Knutselen/creatief

ik loop een beetje vast met ideeën, knutselen heb ik er al best veel want daar ligt mijn passie ook het meest, van aboriginal kunst met stippen naar slangen maken van wc'rolletjes en figuurzagen bijvoorbeeld.

Game/spel, film en expeditie vind ik lastiger. een pré is zeker dat er een Australisch thema aan zit, met spel bijvoorbeeld springen als een kangoeroe, en een film ook liefst iets met Australië of in ieder geval dieren. expeditie ook. Maar het is niet verplicht

dus in het kort
-leeftijdscategorie 4-12, maar meeste opkomst wordt verwacht 6-9 jaar oud
-Australië gericht
-niet te duur qua materialen
-voor alle leeftijden aanpasbaar, dus iets makkelijker voor de kleinste en uitdagender voor de grote

Misschien kijk ik wel over hele makkelijke opties heen, of staat ik mij veel te veel vast op het Australië gebeuren. brand los zou ik zeggen!

Iris,
Tamme ratjes: Pom, Urson, Sepp, Timber, Kalju, Matice, Xiebe, Raf & Tika
12.5/25 start 27-05-2020

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:48

Films: skippy de bushkangaroe en blinky bill de koala
Spelletjes: zaklopen (kangoeroe), krokodillen tandenspel (weet de naam niet, maar waarbij je de tanden moet indrukken tot deze dicht klapt), iets met dolfijnen?
Expeditie: Australische woorden leren

Op zoek naar inspiratie voor je trip naar Nieuw Zeeland? Zie mijn blog http://www.buitendereisgids.nl

Eloya

Re: Australië als thema, knutselen, films, expeditie, spel/games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 16:56

Bedankt voor de tips, vooral die van film heb ik veel aan!

oh ook wel handig om te vermelden is dat wij de beschikking hebben over groot stuk bos, een grote houten buitenspeeltuin en een tipi tent. en het restaurant zelf natuurlijk voor het film kijken

Iris,
Tamme ratjes: Pom, Urson, Sepp, Timber, Kalju, Matice, Xiebe, Raf & Tika
12.5/25 start 27-05-2020

LoveBodin

Re: Australië als thema, knutselen, films, expeditie, spel/games

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:17

Zoek esns op activiteiten bank van scouting. Daar staan onwijs veel (buiten)spellen op. Ook vooral voor de leeftijd 7-11.
Expeditie zou je ook iets met water kunnen doen? T is immers een eiland.
En als spel misschien iets met boeven/politieagenten? Omdat australie begonnen is als dumpplek voor criminelen

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie