Handwerkers met een beginnend bedrijf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Handwerkers met een beginnend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 07:18

Hey!

Ik ben in Januari mijn eigen bedrijfje gestart.
Ik maak kaarsen, melts, scrubs, bruisballen, badzout, lipbalms, diffusers (zoals die van rituals) en doe dit heel graag. Word er echt een beetje zen van. :)

Het is een beetje gestart als een hobby, en ben het langzaam gaan uitbreiden om te verkopen.

Zelf heb ik geen ervaring in marketing of het hebben van een bedrijf dus het is best nog een beetje vallen en opstaan. Daarnaast werk ik ook nog gewoon ''fulltime''. Ook ben ik een beetje ''zomaar'' begonnen, dus er is/was niet echt geld om bijv. 1000 euro te investeren. :')

Ik ben benieuwd of er nog andere bokkers zijn die zo een bedrijfje gestart zijn in iets dat een éénmanszaak is (of misschien 2?) en iets dat dus handgemaakt is. Crochet, breien, tekeningen, foto's - weet ik veel wat.
Wellicht kunnen we tips uitwisselen en is het leuk om over frustraties, inspiraties, plannen en dromen te praten met elkaar.

Ik ben op het moment m'n lipbalms uit aan het brengen en probeer een facebook en instagram volging te krijgen.
De markt waar ik in zit is best wel verzadigd, dus dat is af en toe moeilijk.
Ik ga deze week flyeren (heb zelf flyers geprint) en die lokaal in brievenbussen stoppen om wat naamsbekendheid te krijgen.
Eind April doe ik m'n eerste markt en ik ben aan't denken om home-parties te starten (zoals tupperware doet).

Ik ben er ontzettend graag mee bezig en zou graag m'n enthusiasme willen delen!

Groetjes Sanne!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:44

[STW] Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Belangenrijke tip: hou een goede boekhouding / kasboek bij zodat je weet wat je uitgeeft en wat er binnen komt.

Als je uiteindelijk 1-2 euro per uur zou verdienen is niet erg maar dan weet je dat het meer een hobby-die-geen-geld-kost is dan een broodwinning. Al gun ik je die 1-2 euro per minuut :)

Nagini

Re: Handwerkers met een beginnend bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 12:12

Oh tof, dankje!
Ga ik eens naar kijken.

Houd dat idd wel bij, maar denk dat ik wat preciezer kan zijn. :)

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:15

Wat leuk! Ik ben sinds een tijdje gestart met mijn papier-mache handeltje. Tot nu toe alleen nog maar op aanvraag verkocht, maar wil het graag verder uitbreiden. Ben nu op zoek naar een goed concept om de arbeidsuren wat naar beneden te brengen, want een werkje kost al snel 3-4 weken... Ook staat bij mij het werken met gerecycled materiaal erg hoog, dus ik probeer dat ook optimaal te krijgen.
Ben nu bezig met het maken van 2 collecties en wil dan beginnen met een winkeltje op etsy.
Via welke weg verkoop jij je producten?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:22

Oh joh wat interessant! Heb je een foto? Kan me er niet zo veel bij voorstellen! Goed dat je voor gerecycled gaat! Ik sta ook heel erg voor natuurlijke producten die biologisch afbreekbaar zijn. :j

Ik maak nu ook op aanvraag. Ik heb wel m'n eigen collectie, maar ik heb geen voorraad zeg maar.
Op het moment vraag ik geen ''uurloon'' voor wat ik doe, aangezien ik het graag doe; hobbymatig.
Bovendien kan ik heel veel werk doen tijdens m'n echte baan op kantoor O:) dus dan zeg ik m'n baas betaald me voor m'n eigen bedrijf lol.

Ik heb een winkel op etsy, maar krijg daar totaal geen respons op, ook heb ik nog niet echt uitgevogeld hoe ik dat zou kunnen promoten.

Ik verkoop vooral via Facebook en mijn website en via vrienden. (www.overthemooncandles.org)
Ook probeer ik actief te zijn op instagram.

Had toevallig nu een hele lading naar NL gaan via m'n ouders die waren hier op bezoek.
En via een vriendin had ik een order van 20 kaarsen voor een vrijgezellenfeest.

Ik ga deze week flyeren zodat mensen een foldertje krijgen in de brievenbus en misschien naar m'n website gaan (en een kortingscode krijgen ;) ) en 30 april sta ik op de markt. :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:26

Hou er in ieder geval rekening mee dat vergunningloos flyeren in de meeste gemeentes helemaal niet is toegestaan. Zomaar dingen bij mensen in de bus duwen, mag dus niet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:27

Hey Tink89; thanks.
Ik woon echter niet in NL :)