zwangerschap: pas nieuw contract na verlof, ontslagverg.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 15:17

eilleen333 schreef:
Regallie schreef:
Ik heb mijn vergoeding gisteren aangevraagd.

Ze spelen het in ieder geval wel slim, want ik houd er een rot gevoel aan over.

Maar zoals jullie ook zeggen, ik kan beter voor mezelf kiezen. Dat doen zij ook.

Volgens mij kan je die vergoeding ook achteraf nog claimen, maar zie dat je het al gedaan hebt?


Het uitzendbureau zei dat ik dit moest doen voordat de laatste week van het contact in ging. Nu ben ik nog vrij optijd, maat gezien ik niet weet wanneer ik ga bevallen en of ik er na de bevalling nog aan denk heb ik het nu maar gedaan. Wil er ook gewoon van af zijn.

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 15:25

verootjoo schreef:
Als ze TS nu verlenging geven zal dat een vast contract moeten worden en ik gok erop dat ze dat niet willen. Doen ze het een half jaar later kunnen ze weer gewoon twee

Aan deze grapjassen heb je dus niks. Snel je transitievergoeding claimen en dan maar zien of ze je van de zomer nog willen...bij zulk soort moet je pakken wat je pakken kan, dat doen ze bij jou ook :evaw:


Wat jou zegt over een vast contract klopt niet helemaal. Het bedrijf mag mij nog 3.5 jaar in dienst houden verdeelt over 5 contracten via het uitzendbureau. Wanneer ze mij direct een contract willen geven (dus zonder de tussenkomst van het uitzendbureau) dan moet het inderdaad wel een vast contract zijn.

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: zwangerschap: pas nieuw contract na verlof, ontslagverg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:35

Je kan tot 3 maanden na einde contract nog aanspraak maken op je transitievergoeding. Dat dat moet voor einde contract is onzin. Zouden een hoop werkgevers wel fijn vinden :Y)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:19

Citaat:
De onderhavige overeenkomst is een voorovereenkomst (hierna te nomen: deze overeenkomst). Door de ondertekening van deze overeenkomst komt (nog) geen uitzendovereenkomst tot stand tussen partijen, maar worden de voorwaarden vastgelegd waaronder die uitzendovereenkomst in de toekomst eventueel tot stand zal komen

Hier staat eigenlijk alleen maar dat je door het ondertekenen hiervan de voorwaarden vast legt waaronder jij misschien in de toekomst eventueel weer bij hen zou kunnen komen werken
Naar dan wel weer middels het uitzend bureau om te beginnen

Ik zou dit zelf totaal niet als welke garantie dan ook zien en er van uit gaan dat je hetzelfde staat te wachten als de collega waarover je vertelde


Persoonlijk zou ik de transitie vergoeding claimen Geloof ik