Opleiding paardenhouderij.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_rabe

Opleiding paardenhouderij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 11:23

Hoi!

Ik wil me aanmelden voor de opleiding paardenhouderij, alleen weet ik niet welke school ik moet kiezen.
Er zijn er heel veel, en zie door de bomen het bos niet meer.
Hebben jullie suggesties? Of hebben jullie dezelfde opleiding gedaan en weet jij een goede/fijne school?

Zelf woon ik in Arnhem, en het liefst wil ik max. een uur reizen voor mijn school.

Alvast bedankt allemaal!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:32

Iets anders kiezen waar je na je opleiding makkelijker werk in kan vinden en van de paarden je hobby houden, dat is het advies wat ik je zou geven.

Wil je echt in de paarden dan heb je geen opleiding nodig maar veel doorzettingsvermogen

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:46

Ik heb het ook gedaan omdat ik niet precies wist wat ik wou.. Wel super tijd gehad hoor, maar het is mijn hobby gebleven en doe nu de administratie :+
Dus goed nadenken of je na de tijd wel verder er mee wil, en dat het erg zwaar is.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:48

Ken verschillende mensen met die opleiding. Is misschien een leuke opleiding, maar baan kansen zijn minimaal !! Niet één heeft een baan in die richting.
Kies slim, het is zo zonde van je tijd en geld als je er later niks aan hebt.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:49

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Je moet gewoon doen wat jij echt leuk vind. Ikzelf ga naar AOC oost niveau 4 doen. Heel veel twijfels gehad, maar de komende 3 jaar ga ik mijn hart volgen en kijken hoever ik het kan schoppen. Dus vooral doen wat jij wil!

Kabayo

Re: Opleiding paardenhouderij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:58

inderdaad goed nadenken of je het echt wilt.
Van de 20 leerlingen in klas 1 blijven er stuk of 5 over en 1 misschien 2 krijgen er echt werk in.

Ik zit op Terra Meppel.
Ik vind het hier best wel vaak een zooitje ongeregeld maar fijn , zit nu in het laatste jaar.
Ook kan je naar Leeuwarden , maar dat is even erg als hier

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:00

Ik heb ook een paardenopleiding gedaan. Ben tot de conclusie gekomen dat het een bijzondere harde wereld is tenzij 1 van de volgende dingen hebt:
1. geld
2. connecties
3. gigantisch veel talent

Nu werk ik in de IT en staat mijn paard in volpension. Ik ga dus mee met de andere reacties.

butengeweun schreef:
Wil je echt in de paarden dan heb je geen opleiding nodig maar veel doorzettingsvermogen

Dit. Als je toch in de paarden wilt, geef dan geen centjes uit aan een opleiding en zoek naar een stal waar ze je willen opleiden. Wat ook kan doen is een speciaal rijbewijs halen waarmee je paardewagens mag besturen. Dat is echt een pre als groom.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:07

Misschien is paarden gedragstherapeute iets voor je..is wel een particuliere opleiding, van Petra Vlasblom (2moons) is erg leuk. Maar ligt eraan of probleem gedrag van paarden je ook aanspreekt....

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:08

Je kunt inderdaad beter een opleiding kiezen waar je meer kans hebt op werk.
Ik werk nu als groom maar heb ook geen opleiding paardenhouderij gevolgd.
In contact komen met de juiste mensen en veel doorzettingsvermogen is meer waard dan zo'n opleiding...

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:14

Wat hoop je te gaan bereiken met deze opleiding? Waarom kies je voor deze opleiding?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:18

Als je er wel voor kiest, zou ik wel zorgen dat je Niveau 4 doet, dan kun je altijd nog doorstromen naar HBO.
En toen ik de opleiding nog deed, kon ik BHV diploma, VCA diploma, ORUN diploma halen, altijd doen... En proberen te zorgen dat je extra vakken kan doen bijvoorbeeld. Zo heb ik Wiskunde C geloof ik nog extra gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:23

sluit me aan bij andere o.a. FatCat

paard als hobby/sport houden, anders is Helicon MBO Velp
misschien een optie

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:30

Iets anders kiezen waar je wel werk in kan vinden tenminste een hogere kans. Je betaalt een hele hoop geld voor een opleiding waar je niks aan hebt. Vind je het leuk om poep te scheppen vraag dan of je dat op de manege mag doen. Dan betaal je er ook geen geld voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:57

Niet doen. Kies alsjeblieft iets anders waardoor je later een goede baan kan krijgen en dus fijn je paard kan onderhouden en je hobby kan blijven uitoefenen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:29

Er zijn hier inderdaad al heel veel topics over met dezelfde verhalen :) Ik zou er nog goed over nadenken en de andere topics erover lezen.

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:22

Als je mbo paardenhouderij wilt doen, raad ik dat sterk af! Hierbij kom je vaak te werken op een stal en dit kan ook zonder opleiding. Ik wilde ook iets met paarden doen, maar toch breed oriënteren omdat een baan in de paarden niet makkelijk is.
Mocht je echt gedreven zijn om iets in de paarden te willen doen, zou ik HBO opleiding doen. Ik zit zelf op de HAS Hogeschool waar ik nu in het 4e jaar van Dier- en veehouderij zit. Ik heb hier de mogelijkheid gekregen om veel te leren van de sector en te netwerken. Op deze opleiding richt je je niet alleen op paarden maar voor al het management aspect en marketing bijvoorbeeld.

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:23

Ik ben pas 15, en ben dus leerplichtig. Ik wil graag een opleiding in de paarden aan doen, zodat ik ´tijd kan doden´ en daarna gewoon werk gaan zoeken. Ik wil denk ik richting international groom, omdat in het buitenland best veel vraag is naar Nederlandse grooms.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:34

Vind ik niet zo'n slimme redenatie eerlijk gezegd := Je kunt beter een opleiding doen waarmee je wel baankans hebt. Dadelijk kom je van school en kun je nog in de supermarkt aan de gang.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:36

Wat voor een beeld heb je bij internationaal groom zijn?
Wat denk je dat je taken zijn?
Welke competenties moet je hebben?
Wat denk je over je werkuren?
Wat denk je over je combinatie gezin-werk (als je weer tien jaar ouder bent, je de liefde van je leven hebt en die misschien nu nog "kinderen? nooit!"- opeens omslaat)
Wat denk je over wat je erna zou kunnen doen, als je, hetzij kotsbeu bent om als een halve zigeuner te leven en hunkert naar honkvastheid, hetzij je gewoon lichamelijk niet meer in staat bent om het leven te volgen?

Ik ben namelijk wel benieuwd hoe goed jouw droomidee bij de realiteit aansluit.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:48

Lekker op z'n bokts weer dit.

Ts heeft gekozen wat ze wil en haar vraag was waar die opleidinge aangeboden word.
Dit lijkt haar leuk, laat haar lekker haar gang gaan.
Het domste wat ik ooit heb gedaan is naar mensen luisteren die vonden dat de opleiding niet handig was.

Ik weet dat AOC terra scholen die opleiding aanbieden, heb alleen geen idee of dat dicht bij Arnhem zit

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:54

.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 18-02-22 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:58

SindyKaya schreef:

Ts heeft gekozen wat ze wil en haar vraag was waar die opleidinge aangeboden word.
Het domste wat ik ooit heb gedaan is naar mensen luisteren die vonden dat de opleiding niet handig was.

Ik weet dat AOC terra scholen die opleiding aanbieden, heb alleen geen idee of dat dicht bij Arnhem zit

Je zou dan naar Barneveld kunnen, Groenhorst en er zit een dierenopleiding in Nijmegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:06

SindyKaya schreef:

Ik denk dat Bokt haar wil behoeden voor een studie waar je toch uiteindelijk niks aan hebt. Bedenk je wel even dat de stufi regels veranderd zijn en dat je dus straks moet gaan lenen. Dus dan ga je onnodig geld in een opleiding stoppen waar je het van moet terugbetalen

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:10

Ik krijg aankomend schooljaar nog gewoon een gift hoor? Dus ik weet ook helemaal niet waar dit vandaan komt? HBO wist ik, MBO niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:10

purny schreef:
SindyKaya schreef:

Ik denk dat Bokt haar wil behoeden voor een studie waar je toch uiteindelijk niks aan hebt. Bedenk je wel even dat de stufi regels veranderd zijn en dat je dus straks moet gaan lenen. Dus dan ga je onnodig geld in een opleiding stoppen waar je het van moet terugbetalen

En ik doe de opleiding en zelfs ik vind de opleiding zeer nutteloos :+ gelukkig heb ik wel blijvend werk op een trainingsstal, en ik wil misschien straks doorstuderen ;)

Maar alleen aan paardenhouderij heb je niet super veel.

De opleiding paardensport is nog nuttelozer