kinderlesjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koosje14

kinderlesjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 21:03

haloootjes bokt,
ik had dus een gesprek met mijn ouders over een ''bijbaantje''. want ik wil dan dus iets met paarden doen. eigenlijk het liefst lesjes aan kleine kindjes geven. dat vind ik namelijk zo ontzettend leuk/grappig. ik heb het al een keer eerder gedaan met een vriendinnetje samen. op de pony van dat vriendinnetje. maar dat is toen gestopt omdat ik naar een andere stal ging en dat meisje haar pony ging verkopen.

maar dat is gelijk mijn punt. als ik les wil geven heb ik een pony nodig om les op te geven. en ik heb een eigen pony maar die staat EN een halfuur rijden vanaf mijn woonplaats, EN hij is niet lief voor kleine kindjes... dus dat kan niet.

ik kan natuurlijk les geven aan (kleine)kinderen met een eigen pony. maar meestal krijgen die OF geen les OF les van hun ouders. maar dat zou dan ook echt voor mij de enige optie zijn. dus... :? heeft bokt misschien tips/suggesties? en denken jullie dat er vraag naar is? (ben jij iemand die geintresseerd is? mail me dan gerust :o )
groetjes van koosje(14) :))

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:09

Gezien je jonge leeftijd denk ik dat het idee van kinderlesjes geven heel leuk is, maar je hier eigenlijk te jong voor bent (als je kijkt naar gevaarlijke situaties die zich voordoen)
Het is op zo'n jonge leeftijd erg lastig om bijbaantjes te zoeken, maar misschien kun je stalgenoten helpen? (stallen doen, voeren, paarden binnen/buiten zetten?) Anders kan je altijd nog een krantenwijkje nemen, maar dat is niets met paarden natuurlijk ;)

verootjoo

Re: kinderlesjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:10

Als je 12 bent mag je toch helemaal niet werken :?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:11

Ik zou mijn kleine kruimel, die ik niet heb gelukkig, niet zo snel aan een 14 jarige toevertrouwen. Daarnaast zit je met verzekeringen ed mocht het fout gaan....

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:11

verootjoo schreef:
Als je 12 bent mag je toch helemaal niet werken :?

Krantenwijken mag je meestal wel al doen op je 12e, maar in een supermarkt (of op een manege als vaste kracht) mag idd meestal niet. (en als het mag, dan meestal zwart)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:12

Ik vrees dat jij je verzekering niet correct geregeld gaat krijgen zonder geldige opleiding. Je wil echt niet dat je verantwoordelijk gesteld word door een eerst vriendelijke ouder waar het kind net van gewond is geraakt :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:14

Ik vind het een onverantwoord idee.. zie in je profiel dat je 12 bent? Zou naar iets anders kijken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:17

Leuk idee, maar als er een kindje afvalt en een arm breekt, heb je een probleem. Is er geen manege of pensionstal in de buurt waar je mag helpen?

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 21:33

ik ben idd 12 maar meestal geef ik gewoon leuke 'stap en speel' lesjes. dus gewoon stappen, soms draven, en bijvoorbeeld een parkourtje met balkjes en pionnen. de vorige keer gaf ik lesjes van een half uur en keek de ouder gezellig mee. maar dat was natuurlijk wel op andermans pony. dus ik begrijp jullie reacties. maar is er niemand positief over?

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:34

Ik heb een baantje op de manege! Waar ik samen met mijn vriendin alles van het kinderfeestje regel *\o/*

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 21:38

ja, maar op mijn stal staan maar 7 paarden en het is een halfuur rijden dus een beetje ver om vaak te helpen op stal... :\ weet iemand misschien een stal in zeist die een jonge stalhulp voor een paar dagen zoekt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:39

Ik zou het niet doen. Omdat het zwart is en je geen opleidingen gedaan hebt om les te geven kan je gigantisch in de problemen komen als er wel een keer iets gebeurt..

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 21:44

ja dat klopt... ;( jammer

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:46

12 vind ik ook wel erg jong ;) Ik zou inderdaad eerder naar een krantenwijk of een kas of iets dergelijks kijken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:29

Hier vooral de vraag; hoe ga je je exact verzekeren? Geen enkele verzekering gaat jou met je huidige leeftijd verzekeren mocht er iets gebeuren in de lessen.

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 08:26

ja

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:42

Fijn dat je graag zelf iets wil ondernemen om een extra centje te verdienen.
Echter, 12 jaar en paardrijles geven aan kinderen lijkt me geen goed plan. Er komt veel meer bij kijken dan een pony en een kind bij elkaar zetten, kind op de pony en hop... Het vraagt verantwoordelijkheid, kunnen bieden van veiligheid (en inderdaad verzekerd zijn), kennis van de ontwikkeling van kinderen, weten hoe kinderen leren en weten hoe je iets moet overbrengen / aanleren. Als ik een kindje had, zou ik hem/haar enkel les laten volgen bij een gediplomeerd iemand of iemand waarvan ik weet dat die goed weet waarmee hij/zij bezig is.

Je bent zelf nog heel jong en hebt nog zoveel tijd om te werken, later. Mijn advies: geniet nu nog een tijd van je jeugd en je eigen pony!