University College Utrecht (UCU)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

University College Utrecht (UCU)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 09:28

Hoi!

Ik heb gisteren het mailtje gehad dat ik ben aangenomen bij University College Utrecht (UCU) *\o/* Het is snel dat ze het me laten weten, want ik had vorige week maandag mijn interview (waarvan ik dacht dat ik het had verpest) en ze zouden het eigenlijk niet laten weten tot 1 mei.

Zijn hier meer mensen die zijn aangenomen, zich hebben aangemeld of die al studeren aan UCU?

https://www.uu.nl/en/organisation/unive ... ge-utrecht

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:40

Hoi!

Ik wil je niet van je plannen afbrengen oid, maar ik wil je wel een kleine waarschuwing geven!

University College is echt een behoorlijk zware studie en wordt vaak van te voren onderschat. Je bent eigenlijk nonstop met een honoursprogramma bezig, dus er wordt gedurende de hele studie het allerbeste van je gevraagd. Er gaat enorm veel tijd inzitten;veel meer dan bij een 'reguliere' studie. Ook zit je, doordat je met anderen moet gaan samenwonen, nonstop op elkaars lip. Dat gaat binnen korte tijd enorm irriteren, vooral als je al gestressed bent door de studie.

Een vriendin van mij heeft er helaas na 3/4 jaar een alcoholprobleem en een depressie aan overgehouden, en is overgeswitched naar Biologie.

Echter denk ik dat als je de hoge werkdruk aan kan en het niet erg vindt om bijna constant met mensen omringd te zijn, het echt een hele toffe studie kan zijn! Afgestudeerde University College studenten zijn zover ik weet ook heel erg gewild om de banenmarkt. :j

mingming

Re: University College Utrecht (UCU)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 09:52

Ik weet dat inderdaad, dankjewel! Geen zorgen, ik wilde er sinds de 4e klas al heen, ben vorig jaar geslaagd en zit momenteel in engeland als tussenjaar. Ik heb er echt lang en goed overna gedacht, veel research gedaan, open dagen en mee loop dagen gedaan, met verschillende mensen gepraat die daar zijn, etc. Ik weet de hoge werkdruk en dat is ook wat ik graag wil :)
Vervelend van je vriendin... is ze nu wel okay?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:59

mingming schreef:
Ik weet dat inderdaad, dankjewel! Geen zorgen, ik wilde er sinds de 4e klas al heen, ben vorig jaar geslaagd en zit momenteel in engeland als tussenjaar. Ik heb er echt lang en goed overna gedacht, veel research gedaan, open dagen en mee loop dagen gedaan, met verschillende mensen gepraat die daar zijn, etc. Ik weet de hoge werkdruk en dat is ook wat ik graag wil :)

Ah, dan zit het helemaal goed! +:)+ Volgens mij ga je daar een hele toffe tijd hebben. :Y)

Het gaat nu stukken beter met haar, gelukkig! :)

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:51

Gefeliciteerd - ooit open dag van meegemaakt - lijkt me een geweldige opleiding!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:00

Ik heb UCU gedaan 2005-2008. Als je vragen hebt, mag je altijd pb'en :) Gefeliciteerd met je toelating!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:02

Tytonidae schreef:
mingming schreef:

Ah, dan zit het helemaal goed! +:)+ Volgens mij ga je daar een hele toffe tijd hebben. :Y)

Het gaat nu stukken beter met haar, gelukkig! :)

Goed om te horen! En dankjewel :D

Bedankt Caroline!

@FCSA Dankjewel, wat gaaf! Ik zal het zeker onthouden :j

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:17

Hier ook een alumnus van UCU, heb 2002-2005 daar gezeten. Op bepaalde vlakken de mooiste tijd van mn leven!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:20

Grappig dat er al 2 alumni zijn, maar nog geen enkele huidige/toekomstige/hopend op toekomstige studenten :')

Wat waren jullie Major en minor's?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:23

Pff geen idee meer hahaha! ik heb sociale wetenschappen gedaan, met een minor in.... ?? ik weet dat ik in ieder geval spaans, drama, muziek, wiskunde, sociale psychologie, antropologi en gender studies gedaan. En daarnaast druk met choir, KICK, Shakespeare project.... ik heb echt een supertijd gehad

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:04

Mijn major was linguïstiek/psychologie/neuroscience, minor in journalistiek.

Ik heb een goede en leuke tijd gehad op UC, maar achteraf had ik toch graag 1 studie gedaan (filosofie of literatuurwetenschap) omdat je dan meer de diepte in kunt gaan.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 09:06

Leuke vakken zeg!

Ik mag nu mijn voorkeur vakken aangeven, ik heb:
Cell biology, Human and animal biology, Psychology, Neuroscience, Calculus, Foundations of Mathematics, Linguistics, Practical research, Chinese en Performance studies.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:40

Ik vond het vak 'mathematics for poets, thinkers and doers' echt briljant. was zoooo gaaf, zo anderssoortige wiskunde dan ik op de middelbare school had leren kennen (en een gezonde afkeer voor ontwikkeld had). heb toen een paper geschreven over de tijd, zonnekalenders, maankalenders etc. heel cool!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 09:52

BarbaravdW schreef:
Ik vond het vak 'mathematics for poets, thinkers and doers' echt briljant. was zoooo gaaf, zo anderssoortige wiskunde dan ik op de middelbare school had leren kennen (en een gezonde afkeer voor ontwikkeld had). heb toen een paper geschreven over de tijd, zonnekalenders, maankalenders etc. heel cool!

Dat vak bieden ze inderdaad nog steeds aan! Ik had er ook naar gekeken, maar er stond bij dat het niet echt bedoelt is voor mensen die de science kant opgaan, dus ik had hem niet ingevuld in mijn lijstje