Inmiddels is het 3 jaar later, ben ik bezig met mijn afstudeerstage en krijg ik het volgende probleem. Welke master moet ik gaan doen?
Even kort: Ik doe Medische Informatiekunde, een hele kleine onbekende studie met een hartstikke mooie baankans. Het vergaat me allemaal prima zonder al teveel moeite. Het nadeel is alleen, dat ik alleen directe toegang heb tot 1 master.. Namelijk de master Medical Informatics
Ik weet nog niet zeker of ik deze master wil doen, het is zo standaard (bijna iedereen kiest hiervoor) en ik weet niet of ik hem leuk genoeg vind. Daarnaast zijn er weinig andere masters die ik kan gaan doen. -Master Medical Informatics gaan doen
-Master Technical Medicine (nog niet zeker w.b.t. toelating + reistijd van dik 2 uur)
-Eerst jaartje werken daarna master (maar welke?)
De deadline voor inschrijven van de meeste masters ligt op 1 mei en dat is al vrij snel.. Dus ik heb enigszins stress
Misschien weten jullie nog enkele leuke masters? Het moet in het gebied van Gezondheidszorg / ICT zijn, aangezien mijn bachelor daar ook onder valt. Masters als Artifical Intelligence en Software Engineering vallen af omdat dat voor mijn gevoel te technisch wordt. Ik weet dat er genoeg van mijn studie zijn die dat ook kiezen, ik vind technisch ook heel interessant, maar ben bang dat het toch te moeilijk is.
Thuis blijven wonen heeft wel de voorkeur, maar als het echt niet anders kan dan zal ik wel op kamers moeten. Mijn studie zit nu in Amsterdam en daar heb ik op kamers gezeten, dat vond ik ronduit verschrikkelijk. 
Jouw idee twijfel ik dus inderdaad ook over, lekker een jaartje werkervaring opdoen lijkt me ook heel prettig. Er zijn genoeg bedrijven binnen mijn werkveld waar ik zo aan een baan kom, dus dat is geen probleem.
Dan kom je vanzelf een punt tegen waarop je een interesse ontwikkeld of een gat in je bestaande kennis ziet waar een master een mooie oplossing voor is. Met praktische ervaring gaan er vaak ook meer deuren voor je open qua andere opleidingen. Misschien ontwikkel je bijvoorbeeld opeens een interesse in de sociale medische wetenschappen, om maar wat te noemen. Denk dat je daar uiteindelijk meer aan hebt dan als je nu een master gaat doen vanuit je huidige situatie