Ik zit in mijn laatste jaar van mijn MBO niveau 4 opleiding. Ik had dit jaar mijn rekentoets gedaan op 3F niveau. Dit cijfer telt niet voor het behalen van een diploma. Omdat de toets zo slecht wordt gemaakt dat maar 20 a 30 % een diploma zou halen als het cijfer mee zou tellen.

Ik heb ooit vmbo gedaan, hier haalde ik hele goede cijfers waardoor ik in de tweede al naar twee havo over mocht stappen. Havo ging ook goed tot ik in de vierde klas zat. Ik bleef 2x zitten en haalde hele slechte cijfers... (dit was geen fijne periode mijn moeder was ziek)

Nu moet ik mijn cijfer vertellen voor de rekentoets, ''maar een 6je''. Ik heb in april een herkansing voor eventueel een hoger cijfer. Aan de ene kant ben ik blij met mijn cijfer. Ik heb hem gehaald en dat is het belangrijkste. Aan de andere kant wil ik gewoon een 7 of hoger. Maar ik betwijfel of dat mij echt gaat lukken, ik had heel goed geleerd en geoefend voor de rekentoets. Momenteel loop ik 5 dagen in de week stage, ik werk op zaterdag, ik heb een paard en een vriend en heb autorijles. Een druk leven dus, om ook nog eens uren te leren op een avond gaat mij niet lukken... Ik denk dus dat ik niet hoger ga halen dan een ''6je''

De toets wordt iedere keer heel slecht gemaakt, dus eigenlijk zou ik blij moeten zijn met een 6 toch?
Maar de rest is gewoon prachtig: Engels een 7, Duits een 9 en Nederlands een 9.

Wat vinden jullie is het maar een zwak cijfer of toch wel trots?