Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 17:43

Madje1992 schreef:
Is het niet zo als je door school zijn schuld studie vertraging op loopt dat je schade vergoeding kunt vragen? Mits je natuurlijk dit goed hebt
vastgelegd.

Ik heb eigenlijk geen idee! Ik ga er morgen even naar kijken, bedankt

Lente
Berichten: 27789
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:59

Denk ook aan dierentuinen. Hele andere kant op. Wie weet?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:23

Madje1992 schreef:
Is het niet zo als je door school zijn schuld studie vertraging op loopt dat je schade vergoeding kunt vragen? Mits je natuurlijk dit goed hebt vastgelegd.


Precies. Zou ze in elk geval even officieel aansprakelijk stellen. Dat maakt ze bewust van hun asociale houding. Vind het heel amateuristisch om zo met de tijd en het geld van een ander om te gaan.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:28

Dit is echt typisch Helicon. Mijn stage bedrijf wilde ook absoluut geen studenten meer van het Helicon, ik geef ze geen ongelijk. Super school verder, de administratie is gewoon een zooitje en deze fouten worden daardoor gemaakt.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:42

Vergeet je pbs niet te checken, dat je die van mij nog niet gelezen hebt...
Wellicht een nuttige tip.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 23:43

JustMe8484 schreef:
Vergeet je pbs niet te checken, dat je die van mij nog niet gelezen hebt...
Wellicht een nuttige tip.

Ik denk dat je hem dan perongeluk naar iemand anders gestuurd hebt, ik heb niks nieuw binnen namelijk :j Ik probeer elke dag even in mijn PB te kijken namelijk, het lijkt me namelijk niet dat ik de jouwe weggegooid heb zonder te lezen :P

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 23:46

Jennyj01 schreef:
Madje1992 schreef:
Is het niet zo als je door school zijn schuld studie vertraging op loopt dat je schade vergoeding kunt vragen? Mits je natuurlijk dit goed hebt vastgelegd.


Precies. Zou ze in elk geval even officieel aansprakelijk stellen. Dat maakt ze bewust van hun asociale houding. Vind het heel amateuristisch om zo met de tijd en het geld van een ander om te gaan.

Ik ga morgen even samen met mijn moeder kijken! Bedankt voor jullie tips!

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:58

marijacindy schreef:
JustMe8484 schreef:
Vergeet je pbs niet te checken, dat je die van mij nog niet gelezen hebt...
Wellicht een nuttige tip.

Ik denk dat je hem dan perongeluk naar iemand anders gestuurd hebt, ik heb niks nieuw binnen namelijk :j Ik probeer elke dag even in mijn PB te kijken namelijk, het lijkt me namelijk niet dat ik de jouwe weggegooid heb zonder te lezen :P

Idd naar iemand anders verstuurd, als het goed is heb je m nu wel.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:01

Pff meis wat een gedoe zeg! Erg slecht van school!

Ik zou het persoonlijk andere stagebedrijven bellen en zeggen dat er door een misverstand een andere stageopdracht gezocht moet worden. Als je aan de telefoon gaat vertellen dat de school geweldig communiceert dan zit een bedrijf daar ook niet op te wachten :')

Heel vervelend!

Ik weet dat er in Nijmegen een leuk hondenpension zit, misschien is dat wat voor je?

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 00:04

xMaxxiee schreef:
Pff meis wat een gedoe zeg! Erg slecht van school!

Ik zou het persoonlijk andere stagebedrijven bellen en zeggen dat er door een misverstand een andere stageopdracht gezocht moet worden. Als je aan de telefoon gaat vertellen dat de school geweldig communiceert dan zit een bedrijf daar ook niet op te wachten :')

Heel vervelend!

Ik weet dat er in Nijmegen een leuk hondenpension zit, misschien is dat wat voor je?


Helaas hebben veel bedrijven geen plek meer of hebben ze geen geldige erkenning... :(
Weet je toevallig welk pension dat is? Dan kan ik morgen even een telefoontje plegen naar ze.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:08

marijacindy schreef:
xMaxxiee schreef:
Pff meis wat een gedoe zeg! Erg slecht van school!

Ik zou het persoonlijk andere stagebedrijven bellen en zeggen dat er door een misverstand een andere stageopdracht gezocht moet worden. Als je aan de telefoon gaat vertellen dat de school geweldig communiceert dan zit een bedrijf daar ook niet op te wachten :')

Heel vervelend!

Ik weet dat er in Nijmegen een leuk hondenpension zit, misschien is dat wat voor je?


Helaas hebben veel bedrijven geen plek meer of hebben ze geen geldige erkenning... :(
Weet je toevallig welk pension dat is? Dan kan ik morgen even een telefoontje plegen naar ze.


Ik weet niet hoe die heet, ze vertelden erover bij puppycursus. Is iig in de omgeving van Nijmegen :=
Misschien johanneshoeve? Dat is de eerste die ik op Google kan vinden haha.

Heb je anders LinkedIn? Als je daar een oproepje doet met een leuk plaatje erbij en je laat iedereen je oproep delen/liken krijg je vaak veel reacties. Zo heeft een klasgenootje van mij een stuk of 50 afstudeer aanbiedingen gekregen :)

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:40

Heb je inmiddels contact kunnen krijgen met wat bedrijven? :)

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:55

wat dacht je van een melkveebedrijf? ook erg leerzaam:)

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:58

Ik zou wel even schriftelijk (brief/email) aan je mentor laten weten dat jij als je ondanks je goede inzet en wil om nu een oplossing te zoeken niet verantwoordelijk gehouden kunt worden voor een eventuele verkorte duur van je stage. Zodat je er geen studievertraging door krijgt.
Schandalig om een stage waar je al een goedkeuring voor hebt (met handtekening van je mentor?) nu afgeblazen wordt op deze termijn.

Ik heb een zelfde soort scenario meegemaakt en een brief aan de examen commissie gericht. je veranderd niet halverwege de regels van het spel! Ze hebben mijn stages toen alsnog goedgekeurd. En ze vonden het wel een mooi verhaal op mijn diploma uitreiking :+

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:02

Mijn advies zou zijn wel stage te gaan lopen bij het bedrijf wat je had. Je hebt immers alles zwart op wit staan. Dat school hoog en laag springt dat het anders moet snap ik maar dan hadden ze daar eerder mee moeten komen. Daarbij krijg je nu een achterstand en als je wel stage loopt valt er wellicht nog wat te regelen + dan kun je een officiƫle klacht neerleggen en laat hun zich daar dan maar over buigen. Als je de komende weken niets vindt blijf je een achterstand hebben en valt er ook minder makkelijk wat te regelen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:04

marijacindy schreef:
xMaxxiee schreef:
Pff meis wat een gedoe zeg! Erg slecht van school!

Ik zou het persoonlijk andere stagebedrijven bellen en zeggen dat er door een misverstand een andere stageopdracht gezocht moet worden. Als je aan de telefoon gaat vertellen dat de school geweldig communiceert dan zit een bedrijf daar ook niet op te wachten :')

Heel vervelend!

Ik weet dat er in Nijmegen een leuk hondenpension zit, misschien is dat wat voor je?


Helaas hebben veel bedrijven geen plek meer of hebben ze geen geldige erkenning... :(
Weet je toevallig welk pension dat is? Dan kan ik morgen even een telefoontje plegen naar ze.

Hoi TS

Ik weet niet waar je woon. Maar zat toevallig mee te lezen.

In Elst op de Valburgseweg zit een honden-dierenpension en hebben ook paarden.
En eventueel een dierenwinkel? Het Molentje in Elst bijv.?

Groetjes Jeanine

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:13

Thats_Me schreef:
Mijn advies zou zijn wel stage te gaan lopen bij het bedrijf wat je had. Je hebt immers alles zwart op wit staan. Dat school hoog en laag springt dat het anders moet snap ik maar dan hadden ze daar eerder mee moeten komen. .

Dat kan helaas niet zomaar.
Er moet een geldig stagecontract zijn (anders ben je niet verzekerd) en ben je geen zwartwerker bij controle van het betreffende bedrijf.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:19

Wanneer school geen stage voor je kan regelen op korte termijn en jij er niet eentje kunt vinden(wat ik me heel goed voor kan stellen) dan inderdaad, officieel aansprakelijk stellen voor de extra kosten door studie uitloop. Iedereen zou dit moeten doen die heer mee te maken krijgt, leren ze het tenminste een keer af. Desnoods geven ze je nu maar een vervangende opdracht, klojo's . Schoolgeld voor een halfjaar uitloop is toch snel 1000 euro.)hbo dan, mbo weet ik niet)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:38

En op school zelf? Soms kun je in geval van nood bij benny stage lopen

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 15:19

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb maandag een kennismakingsgesprek met een dierenwinkel die ook een klein ruitersportzaakje heeft in dezelfde winkel!

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:28

speedfiets_2 schreef:
En op school zelf? Soms kun je in geval van nood bij benny stage lopen


Ja, dat zei ik ook al idd! :)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:55

Ja echt weer Helicon helaas.. ik zit zelf in mijn laatste jaar in Geldermalsen en dit soort dingen is mij helaas ook gebeurd.

Er is weinig aan te doen want het bestuur is nogal koppig. Ik zou inderdaad van je dierstage maken wat je kunt en uitkijken naar de paardenstages. En misschien krijg je met je dierstage wel leuke nieuwe inzichten in deze branche :)

Ik wilde ook niets anders dan paarden en nu loop ik geheel vrijwillig mijn examen stage bij een vogelopvang en het is geweldig! Mijn interesse in paarden is dan ook wel voor een heel erg groot deel weg dus dat is natuurlijk anders, maar uit iedere stage haal je wel iets :)

In iedergeval heel veel succes! Komt wel goed :)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:44

Brainless schreef:
Thats_Me schreef:
Mijn advies zou zijn wel stage te gaan lopen bij het bedrijf wat je had. Je hebt immers alles zwart op wit staan. Dat school hoog en laag springt dat het anders moet snap ik maar dan hadden ze daar eerder mee moeten komen. .

Dat kan helaas niet zomaar.
Er moet een geldig stagecontract zijn (anders ben je niet verzekerd) en ben je geen zwartwerker bij controle van het betreffende bedrijf.


Klopte maar TS had alles al geregeld dus er staat zeker eea op papier.Het is school die ineens wat anders wil terwijl alles al geregeld was.

Meliaforever

Berichten: 12037
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Helaas, annuleer je stage maar en zoek maar een nieuwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:42

Een erkenning kan je gewoon aanvragen voor een bedrijf. Is mij gelukt binnen 3 dagen, 2 maanden geleden. :)

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:01

marijacindy schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb maandag een kennismakingsgesprek met een dierenwinkel die ook een klein ruitersportzaakje heeft in dezelfde winkel!



Hoe is het gegaan?