Ik weet niet of je nog steeds op zoek bent, maar ik ben zelf onwijs lang op zoek geweest naar een baan na mijn afstuderen!
Ik ben in augustus 2015 afgestudeerd aan de HvA, opleiding Media, Informatie en Communicatie.
Sinds het afstuderen in 2015 tot november 2016 (langer dan een jaar dus!) werkzoekende geweest.
Grootste probleem was in mijn geval het gebrek aan ervaring. Daarbij was ik ook niet te spreken over de opleiding. De opleiding was zo breed, dat ik van allerlei mega grote onderwerpen, maar heel kleine beetjes heb geleerd. Plus het was een hypeopleiding. Onwijs veel studenten (lees: 300 in omg. Amsterdam) die tegelijkertijd afstuderen en dus in dezelfde omgeving op zoek gaan naar een baan.
Vaak was het bij de vacatures waar ik op reageerde het geval dat er ruim 100 sollicitanten waren. Probeer dan maar net degene te zijn die daar uit wordt gekozen!
Uiteindelijk was mijn motivatie om te solliciteren ook een beetje weg, omdat ik toch nergens werd aangenomen. En als je geen motivatie hebt en je moet dan een goede motivatie gaan schrijven... Dat werkt niet kan ik je vertellen
Gelukkig uiteindelijk na meer dan een jaar solliciteren een leuke baan gevonden in mijn studierichting via een vacature in de krant. Met een niet zo heel spetterende motivatie toch op gesprek mogen komen. Waren 50 sollicitanten en daarvan mochten er 5 op gesprek komen, waarvan ik het uiteindelijk ben geworden!
Gelukkig want ik was echt een beetje klaar met dat solliciteren