Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mavantos schreef:Dit is vanuit Hogeschool Rotterdam volgens mij zelfs geregeld. Althans, daar begonnen ze bij de introductie over. Misschien kan je daar eens informeren? Ze hadden het erover dat er via een decaan juist veel mogelijk is en dat dit absoluut niet hoeft te betekenen dat iemand de studie niet meer kan volgen.
. Daarnaast kun je ook even kijken wat je nog vanuit DUO krijgt (reisproduct bijvoorbeeld).

Johanna01 schreef:Daarom Chiave. Ik ben er ook voor 99% over uit dat ik gewoon ga doen wat ik wil doen. Ik heb een vooropleiding in de zorg al afgerond en ik ben echt niet van plan te stoppen nadat ik klaar ben met de opleiding die ik wil ga doen.
Ik vind het ook erg spanne d hoor! Over de oudste van 1,5 vrees ik niet, die is 20 augustus jarig dus zal dan net 2 zijn wanneer hij naar de opvang gaat. Hij is al vaker bij oppas geweest, dan wel bekenden, en vind andere kindjes geweldig. De jongste zal net 10 maanden zijn en die is nog niet echt bij een oppas geweest behalve 3 x bij familie in uiterste nood. En is ook nog te jong om nu al het besef van andere kindjes te hebben aangezien hij nog geen 4 maanden oud is. Dus dat vind ik wel erg spannend!
FelineNanet schreef:Volgens mij als je nog geen studie hebt afgerond en wel een erkende opleiding aan een MBO/HBO gaat doen heb je gewoon recht op studenten OV. Die wordt een gift als je een diploma haalt binnen 10 jaar.
Dit staat op DUO:
Je kunt studiefinanciering krijgen als:
je op het moment dat je studiefinanciering ingaat jonger dan 30 bent. Er is geen minimumleeftijd. Je kunt dus ook studiefinanciering krijgen als je nog geen 18 jaar bent.
je een voltijdse of duale opleiding aan hbo of universiteit volgt die minimaal 1 jaar duurt.
je de Nederlandse nationaliteit hebt of aan de voorwaarden voor niet-Nederlanders voldoet.
je je maximale recht op studiefinanciering nog niet hebt verbruikt
Aanvullende beurs krijg je denk ik niet gezien je man de hypotheek onderhoudt en je hebt volgens mij pas krijgt bij een jaarsalaris van 12.500 of minder. Exact zou je het even kunnen uitzoeken!
Heb het via deze pagina: https://duo.nl/particulier/student-hbo- ... -werkt.jsp
Ik kan je ook aanraden om na voorlichtingsdagen te gaan en dan voornamelijk te praten met studenten wat houdt de studie in, wat kan il er precies mee en hoe is de studiedruk verdeeld? Als je er tijd voor hebt zeker gaan proefstuderen of meelopen als dat wordt aangeboden vanuit de opleiding zelf!
Als je vragen hebt over benaderingen van instellingen/open dagen etc, dan kan je me altijd een PB studeren! Ik ben coördinator van het meelopen op de UvA en krijg door mijn werk redelijk wat mee

Ashleydk schreef:Ik lees even mee.
Op dit moment is het nog niet van toepassing, maar in September begin ik met een opleiding tot opticien. Deze opleiding duurt ongeveer 2,5 jaar en is 1 dag per week. Daarnaast nog 3 dagen werken.
Ik ben eigenlijk niet van plan om nu dus nog minimaal 3 jaar te wachten met een kindje, wat zou betekenen dat ik tijdens de opleiding zwanger zou kunnen worden en zou bevallen. Opzich ben ik niet zo bang voor de periode dat ik zwanger zou zijn, maar ik ben alleen bang dat ik tijdens de verlofperiode en misschien daarna te veel zou missen.
Het missen van stof, daar kijk ik nu ook tegenop. Ik ben 22 juli uitgerekend en begin september start de nieuwe opleiding al. Ik hoop dat de opstart qua baby goed zal verlopen en ik in september al meteen kan beginnen, maar ik denk dat ik sowieso ook even contact opneem met de studieleider. Misschien ook een idee voor jou?