scooter gejat, dader bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

scooter gejat, dader bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 00:59

Ben zo gefrustreerd.
Woensdag is mijn scooter gejat vanaf mijn werk. Eigen stomme fout, was in mijn haast de sleutels vergeten.
Donderdag heeft de beveiliging de beelden bekeken en dader is bekend.
Vrijdagavond konden we pas aangifte doen, na wat zoekwerk van mijn kant adh van de naam van de dader en fb weet ik nu waar hij woont.
In de flat tegenover mijn huis.
En nu... Het liefste bel ik aan en ga net zo te keer tot ik mijn scooter terug heb.
Risico is natuurlijk dat a. ik niet binnenkom, b. hij dan weet dat ik het weet met risico dat hij de scooter dumpt als hij dat nog niet gedaan heeft en c. dat ik daardoor eventuele vervolgstappen in gevaar breng.
Politie gaat pas een onderzoek instellen als ze van mij de getekende aangifte terug hebben.
Die aangifte krijg ik pas dinsdag binnen via de post dus met een beetje pech hebben ze die pas donderdag.
Baal hier zo onwijs van.

senna21

Re: scooter gejat, dader bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:02

Wat een nare situatie.
Kun je de wijkagent niet vragen om advies?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 01:28

Ga kijken of ik die morgen al te pakken krijg. Nog niet aan gedacht.
Ken wel de wijkagent van het winkelcentrum maar die was helaas vrij.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:53

Absoluut morgen ff bellen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 02:03

Hoe goed ken je diegene? Doe je verhaal. Vertel dat je het op camera hebt. Krijg je je scooter terug dan laat je de aangifte zitten en anders doe je als nog aangifte.
Zoals je al hebt vernomen gaat de politie je niet helpen hierbij. Ben je WA of All risk verzekerd?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 02:18

De dader ken ik zelf niet.
Nadeel van aangifte laten vervallen bij scooter terug is dat eventuele schade aan de scooter ook niet meer te verhalen is.
Ik hou het voor nu even in de gaten en morgen bel ik de politie wanneer ze van plan zijn langs te gaan.
Ik weet alleen niet of het handig is om aan te geven dat ik anders zelf langs wil gaan aangezien ik weet waar hij woont.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:39

Ik zou nu meteen de politie bellen en het verhaal uitleggen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:44

nuscaniels schreef:
De dader ken ik zelf niet.
Nadeel van aangifte laten vervallen bij scooter terug is dat eventuele schade aan de scooter ook niet meer te verhalen is.
Ik hou het voor nu even in de gaten en morgen bel ik de politie wanneer ze van plan zijn langs te gaan.
Ik weet alleen niet of het handig is om aan te geven dat ik anders zelf langs wil gaan aangezien ik weet waar hij woont.

Verzekering gaat echt niet uitkeren als je de scooter niet op slot hebt gezet ;) dus in dat opzich maakt het niks uit

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 12:13

future_vet schreef:
Verzekering gaat echt niet uitkeren als je de scooter niet op slot hebt gezet ;) dus in dat opzich maakt het niks uit

Niet voor de verzekering, hij was sowieso niet voor diefstal verzekerd. Maar wel van belang voor de rechtzaak die volgt waar ik mij in kan voegen en schadevergoeding eisen.

Politie net gebeld, ja dat kan inderdaad tot eind van de week duren voordat ze wat doen.
Heb gevraagd naar de wijkagent, ze zal het doorgeven en waarschijnlijk morgen, uiterlijk dinsdag nemen die dan contact met mij op.
Heb aangegeven dat dit zeer frustrerend is en hoewel ik echt wel de wettelijke weg snap het op deze manier wel erg lang duurt met grote kans dat die dan zeker weg is.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:24

Heb je aangifte op het bureau gedaan? Want dan krijg je je aangifte gewoon meteen mee en niet per post. Hebben ze de scooter al wel laten signaleren? Zodat hij als gestolen geregistreerd staat?

Als dat niet gedaan is, kijk dan even op liv.nl en neem contact met hen op. Zij kunnen het voertuig ook signaleren. Succes!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:33

Als de dader bekend is moet je zelfs aangifte doen op het bureau en niet via internet ((Tenzij dat dit veranderd is).
Had je het bureau aan de telefoon of 09008844? Als het het laatste is en het bureau in jouw omgeving is open vandaag dan zou ik daar nog langs rijden.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 13:35

Scooter staat al gemeld als gestolen bij de RDW, hebben daar al een brief van gehad. Woensdagavond bij een bureau in een andere gemeente geweest omdat ze via het algemene nummer niks wilde doen. Daar hebben ze hem al als gestolen gemeld( beelden had ik nog niet toen)
Afspraak voor aangifte was vrijdagavond in mijn eigen gemeente via zo een 3d skype verbinding, vandaar dat de aangifte per post komt om te ondertekenen.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:45

He gat wat een nare situatie , sterkte ermee hoor!

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:47

sorry als je dit al ergens had geschreven, maar hoe weet je dan dat dit de dader is? als je hard bewijs hebt, en eventueel weet waar de scooter staat kun je betere stappen ondernemen?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:54

Staat die scooter ook in de flat? Anders zou ik er een gigantisch kettingslot omheen leggen. met een briefje erbij :j

In persoon opeisen lijkt mij heel riskant.

palousa_boyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:05

Valt me nog mee, wij hebben een keer de politie gebeld toen ze nog aan het inbreken waren (bus vol gereedschap aan het leeghalen) en het enige dat de politie te melden had was "bel morgen maar terug om aangifte te doen.."

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:29

Helaas vrijwel hetzelfde meegemaakt. Scooter uit de gemeenschappelijke ruimte gestolen die op slot was, scooter ook op slot. Politie bam dr aangifte op, maar kon verder niks.

Geheel toevallig kwamen wij de scooter tegen: hij stond pal tegenover onze flat, een rij huizen ertussen.

Dus weer naar de politie, dat we nu wisten waar ie was. Ze zouden langsgaan..

Weer naar de politie: ze waren langs gegaan, maar werden niet binnen gelaten. De scooter hadden die mensen inmiddels in hun tuin gezet, die wij dus vanaf ons balkon konden zien!

Mijn vriend had heel erg de neiging zelf maar aan te gaan bellen, maar dan zou ie problemen krijgen met de politie..

Uiteindeljk was de scooter weg..

Dit is alweer 13 jaar geleden, maar frustrerend was het wel..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:37

Schandalige gang van zaken. Heel respectloos richting de gewone burger.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:46

Ik heb eigenlijk iets soortgelijks meegemaakt een aantal jaren geleden met mijn vorige scooter.
Ik had de sleutels op het zadel laten liggen na ik mijn handschoenen uit deed en in de haast vanwege de regen ook zo weggelopen. Ja even later scooter weg.
Je kon het zien op bewakingsbeelden. De bewaker kende de dader ook. Bekenden van mij kende hem ook ( ik had zelf ook de beelden gezien, de bewaker liet ze me zien, mag eigenlijk niet en zeker niet voor de politie ze had gezien en hij noemde een naam ).

Sávonds zag ik mijn scooter rijden en belde gelijk 112 maar voor ze er waren was de scooter al weg ( kenteken was er inmiddels afgehaald ).

Ik kreeg een poosje later een brief van de politie dat ze een huiszoeking hadden gehad bij de dader, maar niks aangetroffen en daar is de zaak mee afgedaan.

Paar jaar geleden is mijn huidige scooter voor de deur weggejat. Buurman zag het waarschuwde ons. Gelijk met een stel buren gaan rondzoeken ( en uiteraard politie in geschakeld ). Een uur later vond een buurman mijn scooter..die stond ergens verstopt achter een schuur ( kennelijk omdat ze gesnapt zijn en de scooter ergens verstopt om hem later op te halen ). Die had ik dus binnen een uur weer terug, schadeloos

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:17

palousa_boy schreef:
Valt me nog mee, wij hebben een keer de politie gebeld toen ze nog aan het inbreken waren (bus vol gereedschap aan het leeghalen) en het enige dat de politie te melden had was "bel morgen maar terug om aangifte te doen.."

Daar hoor je de politie ook niet voor te bellen maar 112.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:22

Familie heeft het ook ooit eens meegemaakt. Niet met een scooter, maar met een caravan die van de oprit was gestolen. Ongeveer een jaar later kwamen ze hem tijdens een fietstocht te koop staand tegen. Hun eigen caravan, met hun bestek nog in de laatjes en hun zelfgereden kras nog op de zijkant, maar uiteraard hebben ze die nooit meer teruggekregen.

palousa_boyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:25

HorseTopShop schreef:
palousa_boy schreef:

En dan? Komt de brandweer ze natspuiten?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:25

Ik heb zelf een paar keer gebeld bij een heterdaad maar er was politie binnen 5 minuten.
1 keer de dader ook kunnen pakken. Niet dat het veel nut had, was een zwerver die steeds in leegstaande panden ging zitten. (en een hoop zooi maken)
Maar helaas ook dat het snel blauw zag maar de daders niet gepakt waren.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:27

palousa_boy schreef:
HorseTopShop schreef:

En dan? Komt de brandweer ze natspuiten?

Dan sturen ze vanuit de meldkamer direct de politie eropaf. Maar niet als je de politie zelf belt. Daar moet je toch echt 112 voor bellen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:28

Vanuit 0900 8844 melden ze ook wel door hoor.
Of ze moeten niet begrepen hebben dat het nog aan de gang was.

Maar erg mag zeker 112 gebeld worden bij een heterdaad.